Windsurferdy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geheugen problemen HTC Wildfire S

Ik heb sinds een half jaar de HTC Wildfire S en zolang ik de telefoon heb erger ik mij mateloos aan het kleine interne geheugen. Deze is namelijk 150mb en zit altijd vol! Hierdoor mis ik soms berichten, kan ik geen muziek luisteren of foto's bekijken. Als ik de telefoon volledig naar fabrieksinstellingen zet dan zie ik dat er nog zo'n 80mb over is nadat alle standaard apps en instellingen op de telefoon staan. Zelf heb ik een paar simpele apps erop staan, ook omdat er nooit ruimte is om nieuwe te downloaden. Toch zit na enige dagen mijn geheugen weer helemaal vol en kan ik niks meer. Als ik dan alle cache weer wis blijf ik altijd rond de 6 mb vrij geheugen zitten. Wel kan ik alle instellingen van bijvoorbeeld facebook en internet wissen, dan heb ik weer tijdelijk 15mb vrij maar dan moet ik alles opnieuw instellen en tegen die tijd is al het geheugen weer in gebruik. Ook reageert het touchscreen vaak niet als ik ergens op druk. Ik hoop dat hier een oplossing voor is, moet het toestel nog 1.5 jaar gebruiken..
 
Alvast bedankt!
9 Reacties 9
dorien17-7

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb hetzelfde probleem. ik heb al een extra geheugenkaartje in de mobiel gedaan en hier staan ook al veel apps op maar toch kan ik weinig of niets downloaden.
 
Groet,
dorien
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Beiden,
 
Gebruiken jullie apps2sd ook al, deze app controleert alle apps en zal ze indien mogelijk verplaatsen naar je sd kaart.
Let op, widgets die je verplaatst naar de sd kaart werken niet meer.
 
Windsurferdy
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja ik gebruik apps2sd al, heb alle mogelijke apps al op SD staan dus. Meer ruimte verkijgen dan 8mb zonder gegevens te wissen is niet mogelijk. Heeft iemand nog andere ideeën?
dorien17-7

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is niet opgelost want ik heb nog steeds veel ruimte op mijn geheugenkaartje maar door de updates te verwijderen van bv facebook ed heb ik wel meer ruimte gekregen op de telefoon zelf en daardoor kan ik updates installeren of uploaden.
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi ferdy,
 
Heb je al eens via HTC sync gekeken of er een OS update voor je toestel beschikbaar is? Dit kan geheugenproblemen namelijk ook wel eens oplossen als de software deze veroorzaakt.
 
Groetjes,
Ziza
      
Elise004

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,
 
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Mijn intern geheugen zit helemaal vol en ik moet telkens chace of geheugen wissen en dan heb ik nog maar 6 mb over ofzo. Ik kan geen enkele app verplaatsen naar mijn SD kaart. Erg vervelend want nu kani k nog geen gebruik maken van de leuke apps. Kan iemand me helpen?
 
Groetjes,
Elise
HTC-Fan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Dochter heeft ook een Wildfire S en die heeft nog maar 1,77 MB vrij geheugen, Ook alles al geprobeerd, Allen Whatss app en AVG antivirus als downloaded op haar telefoon geinstalleerd, kunnen niet naar de SD kaart verplaatst worden. Dit gedrag is sinds de upgrade naar Android 2.3.5 veel erger geworden. Wie heeft er een idee om zonder te rooten een oplossing te vinden. Lijkt mij dat het geheugen beheer van deze telefoon een beetje bagger is.
 
Muyziek luisteren of foto's bekijken is niet mogelikj, evenals tweets plaatsen of lezen. Ook zij moet nog 1,5 jaar met haar telefoon doen.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi HTC Fan, welkom op het Forum!

Ik hoor vaker dat de mid end toestellen problemen hebben met het geheugenbeheer.

Wat je nog kunt proberen is via het menu Applicaties beheren, de gegevens wissen van de app.

De app zelf blijft geinstalleerd, je verwijderd echter een soort van "cachegeheugen" lijkt mij.

Eerlijkheidshalve gebied te zeggen dat ik daar te weinig kennis van Android over heb om dit met 100% zekerheid te zeggen.
JoyceH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!
 
Ook ik heb hetzelfde probleem: te weinig intern geheugen. Apps2SD kan niet alle apps verplaatsen, want de 'vaste' apps, die al vooraf zijn geïnstalleerd, kunnen niet verplaatst worden.
Het is zelfs niet mogelijk om een software update te doen, want de telefoon heeft te weinig geheugen.
En zo loopt het helemaal vast natuurlijk.
 
Een paar keer met de klantenservice aan de telefoon gehangen, maar die kunnen niks voor je betekenen.
Ik ben ook al bij een Vodafone winkel geweest, maar na een paar weken komt het probleem gewoon weer terug.
 
Moet eerlijk zeggen dat ik hiervoor natuurlijk géén smartphone koop, om vervolgens elke dag je geheugen te moeten wissen. Kortom, ik ben érg ontevreden over deze telefoon en de gang van zaken.
 
Ik vindt dat Vodafone een passende oplossing moet bieden. Wellicht om telefoons te rooten zodat echt alle apps verplaatst kunnen worden naar de SD-kaart, want aan dat kaartje heb je nu ook niks namelijk.
 
Het spijt mij als deze reactie wat bot overkomt, niet mijn bedoeling, maar ik ben moe van het vechten met mijn telefoon.
 
Groet,
Joyce.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic