helbers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel internet

Ik heb sinds enkele dagen een erg trage mobiel internet verbinding vanaf postcode 3852PC.
Is hiervoor een verklaring te geven ?  Verbruikstegoed is ruim voldoende !!
 
Groet Jan.
12 Reacties 12
JohnS

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan,

Vervelend dat je al enkele dagen een trage verbinding hebt. Heb je misschien ook eens geprobeerd op een andere locatie verbinding te maken? Op de postcode 3852PC zijn momenteel geen storingen. Wel is de 3G dekking er wat beperkt. Weet je misschien of er meerdere mensen in je omgeving zijn met Vodafone die een trage verbinding ervaren?
helbers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor het antwoord.
Dat de 3G dekking hier minder is is bekend, het gaat om een caravan in het bos. Buren ook met een Vodafone dongel ervaren hier detzelfde trage verbinding. Alleen is de verbinding de laatste dagen van traag naar onwerkbaar gewijzigd.
Het gaat om een zakelijk 3G abo met Huawei K4505 dongel.
Groet Jan.
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Jan,
 
Waar is de caravan van gemaakt?
 
Het is namelijk zo hoe meer er tussen jou en een mast in staat, de verbinding ook slechter wordt. Zo is aluminium funest voor dergelijke verbindingen..
helbers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lange,
Bedankt voor het meedenken,  maar het gaat om een houten chalet waarin ik het laatste jaar een wel trage maar werkbare verbinding had welke plots sinds enkele dagen onwerkbaar traag geworden is. Bij het bereiken van de datalimit zou de snelheid  gigantisch omlaag gaan en het lijkt wel of dit gebeurt is terwijl pas een vierde van de data verbruikt is.
 
Groet Jan.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Zit je wel op het goede forum? Voor zover ik weet is het alleen bij T-Mobile zo dat je snelheid verlaagd wordt. Bij Vodafone ga je extra betalen als je je bundel hebt verbruikt maar je behoudt de normale snelheid.
helbers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Caspar,
Ja, ik zit op het juiste forum, bij het bereiken van de datalimiet gaat de snelheid terug van 14400 naar 128 kbps, dus dat is nogal wat. Kosten zijn er niet aan verbonden.
Vanmorgen laptop opgestart en verbinding gemaakt en verbaasd geconstateerd dat snelheid hersteld was. Ben toch wel heel nieuwsgierig wat nou de oorzaak geweest is !!!
Groet Jan.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Kennelijk heeft de moderator JohnS zijn antwoord weer verwijderd?
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan en Caspar,

Het verwijderde antwoord ken ik niet maar het klopt dat er bij bepaalde data abonnementen snelheid geknepen wordt als de bundel op is.
Dit waren de vaste kosten abonnementen onder andere.

Ik heb de postcode 3852PC ook gecheckt. De max haalv=bare snelheid is HSPA max. 3,6Mbps maar die is alleen haalbaar als alle omstandigheden optimaal zijn. Het is geen gegarandeerde snelheid. Weet je of je ook zo'n slechte verbinding hebt als je simkaart in een ander toestel zit Jan? Ik zou dat zeker eens testen.
helbers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Selly,
 
Ik heb vanmorgen gepost dat de snelheid hersteld was op voor mij onverklaarbare manier. Snelheid is nu 3,2Mbps en daarmee ben ik zeer tevreden. Ik was alleen erg nieuwsgierig wat nou de oorzaak is geweest, het lijkt er toch op dat de snelheid  geknepen was !!
Bedankt allen voor het meedenken en de suggesties om e.e.a. op te lossen.
Groet Jan.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
helbers schreef:
Hallo, Selly,
 
Ik heb vanmorgen gepost dat de snelheid hersteld was op voor mij onverklaarbare manier. Snelheid is nu 3,2Mbps en daarmee ben ik zeer tevreden. Ik was alleen erg nieuwsgierig wat nou de oorzaak is geweest, het lijkt er toch op dat de snelheid  geknepen was !!
Bedankt allen voor het meedenken en de suggesties om e.e.a. op te lossen.
Groet Jan.
Op zich een plausibel verhaal, op 1 ding na:
 
Vodafone berekent de bundels altijd per kalendermaand, een nieuwe bundel gaat dus altijd per de eerste van de maand in.
Dat strookt dus niet met jouw verhaal, aangezien jij niet per de eerste van de maand je snelheid weer terug had, maar op een willekeurige datum.
Lijkt er dus toch eerder op dat er tijdelijk een technisch probleem is geweest, wat inmiddels is opgelost. De oorzaak? Tja, die zal je niet van ons medegebruikers te horen rkijgen 😉
 
Belangrijkste is natuurlijk uiteindelijk dat je weer gewoon goede connectie hebt, hoewel ik me de nieuwsgierigheid omtrent de oorzaak best in kan denken.
jensoude21

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kamp ik met hetzelfde probleem, dan wel in een andere postcode. Thuis in 1069HZ is de ontvangst optimaal (5/5 streepjes) met een duidelijk 3G logo. Terwijl mijn bandbreedte blijft steken op 1 tot 1,5Mbit. Via wifi haalt mijn Iphone 4s 21Mbit, de telefoon is dus niet de belemmering. Ik heb mijn instellingen nagekeken, deze staat netjes op live.vodafone.com.

De update naar 5.1 is gedaan even als diverse reboots. Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of heb ik gewoon pech met de plek waar ik woon? Qua ontvangst zou het goed moeten zijn. Sinds een paar maandjes maak ik gebruik van het 14,4Mbit pakket, wat inhoudt dat ik ongeveer op 1/10 van de snelheid zit.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
jensoude21 schreef:
Helaas kamp ik met hetzelfde probleem, dan wel in een andere postcode. Thuis in 1069HZ is de ontvangst optimaal (5/5 streepjes) met een duidelijk 3G logo. Terwijl mijn bandbreedte blijft steken op 1 tot 1,5Mbit. Via wifi haalt mijn Iphone 4s 21Mbit, de telefoon is dus niet de belemmering. Ik heb mijn instellingen nagekeken, deze staat netjes op live.vodafone.com.

De update naar 5.1 is gedaan even als diverse reboots. Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of heb ik gewoon pech met de plek waar ik woon? Qua ontvangst zou het goed moeten zijn. Sinds een paar maandjes maak ik gebruik van het 14,4Mbit pakket, wat inhoudt dat ik ongeveer op 1/10 van de snelheid zit.
Zoals je op de dekkingskaart kunt zien, zit je in een gebied waar je normaliter prima snelheden zou moeten kunnen halen. Echter, als je al weer iets dichter bij de Haarlemmerweg terecht komt, plof je zomaar weer naar GPRS-snelheden toe.
 
Wat me ook al opvalt is dat je aangeeft dat je een 3G-logo ziet op je iPhone. Dit zou bij de juiste dekking echter een H-logo moeten zijn.
 
Ik zou toch eens contact met de klantenservice opnemen en hun vragen te kijken of er toevallig onderhoud bij jou in de buurt plaatsvind (of misschien willen de mods hier op het forum dat even voor je doen 😉 ).
 
Als dat niet het geval is, dan wordt het een zoek-en-vind-spelletje. Doet jouw SIM in een andere iPhone hetzelfde? Hebben anderen met een iPhone hetzelfde probleem bij jou? Hebben anderen met een ander toestel hetzelfde probleem bij jou? Zitten er zendamateurs bij jou in de buurt? Staat er een Digitenne mast bij jou in de buurt? Is je magnetron/babyfoon/DECT-telefoon of die van de buren defect?
 
Zoals je al ziet, alleen de eerste paar factoren kun je zelf testen (zou ik ook zeker doen), maar daarnaast speelt er zoveel mee, dat we moeten hopen dat we er uit gaan komen, maar dat zeker niet kunnen garanderen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic