Graag dien ik bij deze de feature request in voor een welkomstbericht zonder mogelijkheid de voicemail in te spreken. Ik kan het zakelijk niet permiteren om het welkomsbericht uit te schakelen, met het verzoek om een mail / sms te sturen.
Toelichting
Helaas heb ik een nog zelfstandig wonend dementerend persoon in de familie die mij dagelijks 10 tot 20 keer belt. De telefoon beantwoorden veranderd helaas niets aan de frequentie van het bellen. Omdat het nummer 's nachts en overdag geblokkeerd is (puur uit zelfbescherming), spreekt deze persoon helaas iedere keer uitgebreide voicemailberichten in. Dit gebeurt zowel op mijn vaste, privé als zakelijke telefoon. Het is voor mij geen doen meer om deze berichten dagelijks door te worstelen, om de zakelijke voicemails eruit te vissen. Hierdoor heb ik al wat werk mis gelopen. Dit is nu 2 jaar aan de gang en ik huiver iedere dag, als ik het smsje met het aantal voicemail berichten zie. (Het is dezelfde ervaring als stalking, alleen is de persoon in deze kwestie te ziek om in te zien dat deze mij heeft gebeld).
Het zou voor mij ook een oplossing zijn om een telefoonnummer te kunnen blokkeren voor de voicemail. Zodat deze niet kan worden ingesproken voor dat nummer. Is dat wel een mogelijkheid?
Ik ben blij dat ik niet alleen sta in deze wens. Graag zie ik van Vodafone een passende oplossing tegemoet.
Mocht Vodafone geen oplossing hebben, zal ik om deze reden op zoek moeten gaan naar een aanbieder die wel deze oplossing biedt.
Voorlopig zal ik de tip van
@Per gaan toepassen, in de hoop dat het gaat werken voor de dementerende persoon in kwestie.
UPDATE 29-01-2015
Helaas is de 'gouden tip' van
@Per, 1 minuut stilte in acht nemen na de welkomstboodschap, NIET van toepassing in het geval van deze dementerende beller. De persoon in kwestie geinformeerd en alsnog wordt de VM trouw ingesproken (ja zo lang zijn de verhalen die ingesproken worden). Daarbij komt ook nog dat deze persoon vaak vergeet de telefoon op te hangen aan het eind van het gesprek. Het aantal berichten is wel enigszins gereduceerd, doordat deze worden ingesproken vóór de piep. 'Some people don't take no for an answer'.
😉 Het probleem voor mij is NIET OPGELOST totdat Vodafone de optie van #WelkomstberichtZONDERvoicemail kan aanbieden. #FeatureRequest