Serge34

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Geen netwerk

hallo,

Ook ik heb een nieuwe iPhone 6 en heb m'n simkaart vanmorgen rond 10u geactiveerd. Dit is ook goed gegaan volgens de mensen van de chat. Echter nu al zo'n 10u geen netwerk. Alles geprobeerd, zoals aan en uitzetten, vliegtuigmodus en verwijderen sim.

Medewerkers van de chat adviseren mij verder te wachten...........

Ik wil niet meer wachten..
23 Reacties 23
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Schijnt een storing te zijn. Misschien hebben we morgen meer succes.
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het zou trouwens mooi zijn als Vodafone zelf over dit probleem gaat communiceren!!

Serge34
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ja nogal. En ik heb nog steeds geen netwerk. Schandalig.
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Schrale troost, maar ik heb ook nog steeds geen verbinding.
VodjeNL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb ook nog steeds geen service. Volgens iemand van de chat moest ik het forum in de gaten houden, maar ik zie nog geen entry er over..
Serge34
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Jammer dat men niet geheel eerlijk is over het issue en de duur daarvan. Heb liever dat ik weet wat er speelt en waar ik aan toe ben.

De verschillende kak verhalen die je ziet op FB en hoort op de chat maken het wachten gewoon heel irritant. ????
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Grappig, dat is mij ook verteld ... door iemand van Klantenservice ...
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik bedoel dat van het forum in de gaten houden ...
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dit krijg ik nu via de chat:
Bedankt voor je geduld. Laat je simkaart gewoon in je toetel zitten en laat je toestel aanstaan. ^MS

En vervolgens toen ik zei dat eerder was geadviseerd om toetsel uit en af en toe aan te zetten:
2/2 iedere keer update met ons netwerk. Daar er momenteel een wachtrij is, schuif je weer achteraan aan de rij. ^MS

Waar is Vodafone mee bezig? Door verkeerde adviezen duurt het langer ???
Serge34
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ja dat bedoelde ik????
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Serge34 @WijnandF @VodjeNL
Ik merk dat er nogal wat verwarring is over de wachtrij op ons netwerk met betrekking tot activeren van simkaarten.
- In eerste instantie hebben wij te horen gekregen dat het inderdaad om een korte wachtrij ging en dat het snel opgelost zou zijn.
- Opeens werd bij de techneuten duidelijk dat het toch om een groter issue ging
- Dit verklaart de aangepaste communicatie erover

Wij kunnen uiteraard enkel communiceren op basis van de informatie die we op dat moment hebben. Als de informatie aangepast wordt, dan passen wij ook onze communicatie in dezen aan. Lijkt me geen slechte zaak.

Wij hebben er immers niets aan om je te vertellen het is zo opgelost als we weten dat het een dag gaat duren. Dan is de kans wel erg groot dat je daarna terugkomt en zegt: "..hee Per je zei net was binnen uur opgelost...en nu??" . Dat levert niets op.

Op dit moment is men nog druk bezig met zoeken en oplossen. Er is nog geen (geschatte) oplostijd aan ons doorgegeven. Fingers crossed dat het snel is.

Gr Per
Serge34
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik kan behoorlijk wat contradicties in jullie antwoorden hieronder gaan opsommen maar dat ga ik niet doen.

Ea verbaasd mij gewoon, heb dit nog nooit eerder meegemaakt n ervaar nu pas dat onbereikbaar zijn eigenlijk niet meer kan in deze tijden!

Zeker niet 24u+

VodjeNL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor uw reactie!
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Beste Per,

De onduidelijkheid in de communicatie ligt wat mij betreft bij andere aspecten, namelijk de verschillende contactpersonen (KS, SIM-team, winkelpersoneel en twitterteam) zeggen:
- telefoon wel uitzetten
- telefoon niet uitzetten
- oude sim uit oude telefoon halen
- oude sim uit oude telefoon halen is niet nodig
- af en toe check door toestel op vliegtuig modus zetten
- nalaten om het toestel op vliegtuigmodus te zetten
- er is een wachtrij
- wachtrij, nooit van gehoord
- u moet (!) naar de winkel want u heeft een nieuwe simkaart nodig (2x)
- door uw nieuwe simkaart - die onnodig was - staat u weer aan het begin van de wachtrij
- u moet (!) naar 06-54500100 bellen
- u moet (!) 0800-1258 bellen
- u moet (!) naar 0900-0940 bellen
(En dan op alle nummers niets van mijn casus/ticket weten)
- ... (en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan)

- het ontbreken van een overzichtelijke, actuele melding op de website is wat mij betreft een ander probleem.
- en het uitblijven van reacties - anders dan 'u hoort van ons binnen 10 dagen' - op de klantenfeedback-site is ook een probleem van communicatie.

In mijn feedback praat ik ook over passende compensatie. En daar hoor ik niets over ...
Enig wat het zakelijk kost om zoveel tijd hiermee bezig te zijn? En wat het kost om 30 uur uit de lucht te zijn?
Ik bedoel maar, communicatie ....



Wil jullie graag verder adviseren, verdien ik namelijk mijn geld mee.

Met vriendelijke groet,
Serge34
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik kan inmiddels bellen waar ik zeer blij mee ben. Wel dien ik een klacht in, dit zal denk ik via de website moeten?
VodjeNL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zit nog steeds zonder, dit is dertig uur onbereikbaar en geen enkele vorm van duidelijkheid.

Tis dat ik de afgelopen 6 jaar geen problemen gehad heb, maar het blijft een abominabele situatie..
Plock

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wacht al 1,5 dag.....
doganxx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waardeloos.. Ik heb gisteren mijn ab verlengt sindsdien zit ik zonder.@Vodafone: het gaat hier om een landelijke storing. Waarom wordt er niets gecommuniceerd?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo doganxx, er is inderdaad een probleem gevonden, zoals Per al aangaf. Om het probleem nog even samen te vatten: het is mogelijk dat, na een wijziging van je abonnement of het activeren van een nieuwe simkaart, je sim niet (meer) wil verbinden met ons netwerk. Je komt dan dus niet online en kunt niet bellen/sms'en.

Er is een beperkt aantal nummers gevonden dat niet kan verbinden met ons netwerk. Voor deze nummers komt op zeer korte termijn een oplossing. Voor veel andere nummers is het probleem al verholpen. Deze zouden weer online moeten komen als je je telefoon 5 minuten uit zet, en daarna weer aan. Komt je toestel nog niet online als je het uit&aan gezet hebt? Wacht dan nog even. Mogelijk hoort je nummer bij één van die bekende probleemnummers. Zodra ook deze nummers weer online kunnen zal ik een seintje geven!

Uitzondering: is je wijziging na 22-10 15:00 u uitgevoerd? Bijvoorbeeld: je hebt na 15:00 u je sim laten activeren? Dan zou je geen problemen mogen ervaren. Komt je nummer toch niet online, wacht dan niet maar neem contact op met de klantenservice zodat we je nummer verder kunnen onderzoeken.


Dan wat betreft het feit dat er geen algemeen bericht is uitgestuurd hierover: dat komt omdat het probleem nog niet zo lang bekend was, en je pas iets kunt zeggen als je een idee hebt van wat het probleem is. Anders roep je maar wat en creëer je meer vragen op dan je beantwoord. Dat zou niet mogen gebeuren, maar is wel wat wijnand denk ik heeft ervaren: een collega die met de info die hij/zij op dat moment had een zo goed mogelijk antwoord wilde geven, maar de info was nog niet volledig en veranderde. Dan krijg je goedbedoelde, maar tegenstrijdige antwoorden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic