Jenna

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen internet zonder wifi na het omzetten van het abonnement

We hebben een andere abonnement van Vodafone we zijn van scherp s zonder internet naar scherp m met internet gegaan. Maar nu hebben we geen internet 4g. Alleen maar als er WiFi is kunnen we internet gebruiken. Moet er nog iets geactiveerd worden o i d?
9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes
Hoi Jenna
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Kijk eens onder instellingen en dan Mobiel Netwerk in je toestel.
Staat dat 4G aan en dat je gebruik kan maken van mobiel internet (data)?

Het kan zijn dat er misschien instellingen zijn die er nog niet in staan. Controleer ook je APN gegevens om op internet te kunnen. Ik denk dat het via deze weg zal lukken.. Laat weten of het is gelukt, of niet.

APN gegevens:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Jenna
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste energieboy,

dank voor je antwoord, 4 g staat aan voor data en gesprekken.. maar nog geen internet .
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Jenna

Kun je ons een berichtje sturen via Facebook of Twitter? Dan kunnen we controleren of bij ons ook alles goed staat. Laat je weten of het gelukt is?
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes
Jenna wrote:
Beste energieboy,

dank voor je antwoord, 4 g staat aan voor data en gesprekken.. maar nog geen internet .

Heb je een iPhone?
Dan gelden deze gegevens:

APN gegevens:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: (iPhone gebruikers zetten hier: Vodafone)
  • Wachtwoord: (iPhone gebruikers zetten hier: Vodafone)
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij een Iphone hoef je geen MCC in te vullen.
Je kunt via de instellingen - mobiele netwerken - opties - mobiele data netwerk het volgende invullen:
Naam Vodafone Live
Wachtwoord vodafone
gebruikersnaam vodafone.

De overige instellingen zijn alleen voor android die hierboven benoemd worden.
Laat je weten of het gelukt is?
Jenna
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo
bedankt voor het meedenken!
ingaand en uitgaand dataverkeer was geblokkeerd dat is hoogstwaarschijnlijk het probleem . De blokkade is verwijderd, nu ff afwachten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Goed om te horen dat er een oplossing is gevonden @Jenna. Ben je ondertussen weer bereikbaar dus?
Jenna
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja alles werk zoals het moet?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic