_Linda_2013

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3G en 2G netwerk, maar ook geen hulp van vodafone!

Ik heb in februari een contract voor 2 jaar afgesloten bij vodafone.
Nu heb ik al vanaf het begin geen internetverbinding buiten, vodafone heeft dit ook bevestigd!
Ik heb een klachtenformulier ingevuld, paar keer gebeld met vodafone, weer mailcontact gehad en hun oplossing was: dan moet je maar 3G uitzetten en 2G gaan gebruiken omdat volgens hun ik dan wel netwerkverbinding had alleen wat trager.
Ik heb dit getest en ook met 2G heb ik geen internet op mijn telefoon!
Dit heb ik weer gemeld en dit was de reactie die ik kreeg:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
U geeft aan dat 2G niet werkt. U wilt dat uw contract ontbonden wordt.

Daar er voldoende 2G-netwerkdekking in uw omgeving is, kan ik helaas geen uitzondering voor u maken. Ik kan u niet de mogelijkheid bieden uw contract vroegtijdig stop te zetten.

Vodafone biedt 98% landelijke gsm-netwerkdekking. Dit is gebaseerd op de 2G-netwerkdekking buitenshuis. Vodafone wil graag dat u overal en altijd in Nederland gebruik kunt maken van uw abonnement. Dit kan echter niet gegarandeerd worden.

Bij ondertekening van uw contract ging u akkoord met onze Algemene Voorwaarden. Hierin staat beschreven in welke uitzonderlijke omstandigheden het vroegtijdig beëindigen van uw contract mogelijk zijn. Deze omstandigheden zijn niet op u van toepassing.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik voel me zo ontzettend boos en verdrietig! Ik zit nu aan een abonnement vast van 2 jaar waar ik gewoon niks mee kan!
Wat moet ik nou?
15 Reacties 15
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi _Linda_2013,

Ik kan goed begrijpen dat het vervelend is als op jouw woonadres geen 3G beschikbaar is. Voor bepaalde applicaties is een 3G verbinding noodzakelijk. Een App zoals WhatsApp functioneert ook met een 2G verbinding.
Zoals mijn collega in bovenstaande reactie aangeeft, kunnen we 3G helaas niet garanderen 😞

Ik kan voor je nakijken hoe de dekking op dit moment is en of we plannen hebben om het netwerk op die locatie te verbeteren dmv nieuwe masten. Zou je ons de postcode even kunnen doorgeven?

Daarnaast hebben we wel een oplossing voor binnenshuis: SignaalPlus. Ben je bekend met SignaalPlus? Voor meer informatie zie: http://voda.fo/ne/hvn69
_Linda_2013
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als 2G wel zou werken, zou je me ook niet horen, maar dat werkt dus ook niet!
Ze hebben al onderzocht hoe de dekking hier is en 3G was er totaal niet en 2G volgens hun wel, maar in de praktijk dus niet!
Ik snap dat 3G niet gegarandeerd kan worden, maar als zelfs 2G niet werkt, wat moet ik dan???
Die signaalplus heeft geen zin, want binnenshuis zit ik gewoon op de wifi..het gaat me om buitenshuis.
mijn postcode is trouwens 6844 GR
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Ik heb de dekking voor je nagekeken en kan inderdaad zien dat de 3G dekking daar niet voldoende is. De 2G dekking is niet optimaal, maar volgens onze metingen wel voldoende. Welk toestel heb je precies en wat lukt er eigenlijk niet via 2G?

- Kun je wel bellen / gebeld worden?
- Kun je sms verzenden / ontvangen?
- Kun je webpagina's bekijken?

Ik heb voor je gecontroleerd of er nieuwe masten in de planning staan. Ik kan zien dat wij het netwerk daar wel graag willen verbeteren, maar dit is helaas niet zo simpel als het lijkt. Het plaatsen van nieuwe masten is een complex ( en vaak langdurig ) proces. Vergunningen spelen hierbij een grote rol. Ik kan niet garanderen dat het 3G netwerk op korte termijn wordt verbeterd op die locatie.
_Linda_2013
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een samsung galaxy s plus en ik kan wel bellen/gebeld worden en sms-en, maar dus niet internetpagina`s bekijken. ook de whatsapp berichten komen niet binnen. Dan kan er bij jullie staan dat 2G voldoende is, maar in de praktijk werkt het dus echt niet!
 
als jullie nu al weten dat het netwerk niet binnen korte tijd worden verbeterd, laat mij dan onder het contract uitkomen, want zo heb ik toch helemaal niets aan jullie diensten?!
 
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi _Linda_2013,

Ga even naar: Instellingen > draadloos en netwerk > mobiel netwerk. Hier kun je aangeven dat je "alleen 2G" wilt gebruiken, of je kunt de netwerkmodus aanpassen naar "alleen GSM". Is dit de instelling die jij ook gebruikt?

Wat betreft je contract, daar kan ik niets over zeggen. We behandelen geen individuele klachten op dit forum. Ik kan je alleen informatie en advies geven. Je kunt je klacht wel kenbaar maken via http://www.vodafone.nl/feedback.
_Linda_2013
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*zucht* dat heb ik allemaal allang gedaan....
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wat ik me afvraag is, heb je op andere locaties ook geen internet verbinding? Omdat je in een andere reactie aangaf dat je thuis gewoon wifi gebruikt maar het erom gaat dat je het niet kan gebruiken wanneer niet thuis bent.
_Linda_2013
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als ik binnen in huis zit, zit ik gewoon op de wifi van de modem van online.
als ik in de achtertuin zit, pakt hij de wifi niet meer, maar de 3G of 2G van vodafone, maar hier in mijn woonplaats en rondom mijn woonplaats heb ik dus geen netwerkbereik. dit is al bevestigd vanuit de vodafone.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Oh! Dat kan natuurlijk ook nog ja 😞 Zoals Robbie al aangaf kunnen we je via het Forum helaas niet helpen. Wellicht kun je nog antwoorden via de mail die je gekregen hebt?
_Linda_2013
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja ik blijf ze nu mailen en schrijven, want dit is gewoon geen doen zo
casperwissink

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben als bedrijf in lichtenvoorde hetzelfde probleem. Veel contact gehad met Vodafone, ons gelijk gekregen dat de dekking slecht is.
Maar helaas iedereen krijgt hetzelfde antwoord 2g gebruiken... Dit is niet de oplossing.
Je kan alleen mensen waarschuwen voor Vodafone, zelf kom je er niet van af.
bergsmit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
schrijf jouw probleem naar de consumentenbond, dan zul je zien hoe snel jouw contract, eventueel met schadevergoeding, ontbonden kan worden!
Hildahut3

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al sinds eind oktober met problemen geen of nauwelijks bereik.
Heb een eigen kapsalon en m'n mobiele nummer is m'n werk nr nu ben ik 9 vd 10 keer niet. Bereikbaar en vodafone zegt gewoon je hebt 2 g dus dat moet kunnen we kunnen het binnen helaas niet garanderen, maar het is altijd goed geweest.
In mijn drukste maand van het jaar was niet bereikbaar en vodafone stuurt mij van het kastje naar de muur, en zit nu meteen abonnement waar ik niks aan heb en mijn klanten kunnen mij niet bereiken daarvoor had ik altijd bereik, anders had ik in juni niet een nieuw abonnement genomen, veel mensen hier in het dorp hebben er lastvanen dan zeggen ze ook nog dat ik de eerste melder ben.
Oja en u heeft geen zakelijk abonnement belachtelijk toch ik betaal toch normaal.
Over schadevergoeding willen ze niet eens hebben, want volgens vodafone is d'r niets aan de hand!!!!!
Hildahut3

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat probleem heb ik ook word er niet goed van en dan heb ik ook nog een zaak , klanten kunnen mij niet bereiken belachelijk ze sturen je van kastje naar de muur
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Hildahut3

Als je die problemen al sinds oktober ervaart moet er toch iets aan de hand zijn. Ik weet nu alleen nog niet of het aan het netwerk ligt of dat het een andere oorzaak heeft. Het kan bijvoorbeeld ook aan je toestel of aan je simkaart liggen. Zou je mij de volledige postcode (inclusief letters) kunnen doorgeven? Dan kan ik de dekking nakijken en misschien zie ik dan ook of er toch iets aan de hand is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic