DebWes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fraudemail ontvangen

Hi,  gedrukt op link fraude mail over gratis sportschoen adidas ikv nationale vrouwendag . IP sdres is dus doorgegeven. Wat kan ik doen?

groet Deborah 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @DebWes,

Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. Goed om te lezen dat je dan ook gelijk aan de bel trekt.
Er is niets zo vervelend als Phishing. Ik raad dan ook aan om altijd de link te controleren of de afzender waarvan het bericht vandaan komt.
Hier kun je al heel snel uithalen of het over Phishing gaat of niet.
Indien de phishing mail of sms over Vodafone gaat, dan mag dit gestuurd worden naar het bovenstaande e-mailadres.
Gaat de Phishing mail/sms over een ander bedrijf, dan mag dit gemeld worden bij het desbetreffende bedrijf.

Bekijk in context

3 Reacties 3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @DebWes ,

 

Vervelend dat je hebt geklikt op een frauduleuze e-mail. Is deze e-mail uit de naam van Vodafone verstuurd of een ander bedrijf? Indien het gaat om een ander bedrijf is het handig om hen dit even te melden. Je kunt dit ook eventueel melden aan de fraudehelpdesk.

 

Het is belangrijk dat je geen gegevens hebt ingevuld of bestanden hebt gedownload.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @DebWes 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is zeker erg vervelend om een fraude mail te ontvangen en ook als je erop hebt geklikt. Zolang je maar geen gegevens hebt achtergelaten op die pagina, waarop je hebt geklikt. Mocht dit wel het geval zijn, verander dan snel je wachtwoord van Vodafone, mocht je deze hebben afgestaan. Als je verder niets hebt gedaan dan hoef je ook meestel niet bang te zijn. 

Stuur ik in ieder geval de mail door naar phishing@vodafone.nl en dan kunnen ze bij Vodafone deze aanmerken als phishing en plaatsen op deze pagina van Vodafone. (lees deze pagina ook eens door). 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @DebWes,

Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. Goed om te lezen dat je dan ook gelijk aan de bel trekt.
Er is niets zo vervelend als Phishing. Ik raad dan ook aan om altijd de link te controleren of de afzender waarvan het bericht vandaan komt.
Hier kun je al heel snel uithalen of het over Phishing gaat of niet.
Indien de phishing mail of sms over Vodafone gaat, dan mag dit gestuurd worden naar het bovenstaande e-mailadres.
Gaat de Phishing mail/sms over een ander bedrijf, dan mag dit gemeld worden bij het desbetreffende bedrijf.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic