Nogamer

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Financieel verschil tussen contracten mobiel.nl en vodafone

Ik heb mijn mobiel gekocht bij @mobiel.nl en ook via hun een abbo afgesloten bij @Vodafone.

Nu blijkt er een verschil te zijn van 20 euro tussen de verschillende contracten

In het contract met @mobiel.nl was een aanbieding met korting op 2 jarig Red Unlimited. De prijs was vastgesteld op 27,50 na aftrek kortingen. Ik heb hier van ook een pdf van.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en dit verschil is ook vastgesteld.

Maar... ik moest om dit op te lossen met mobiel.nl contact opnemen. Dit contact heb ik ook inmiddels gehad en moet nu afwachten op antwoord.

Ik vind dit toch een vreemde gang van zaken want uiteindelijk is vodafone mijn provider die dit voor mij moet oplossen.

Wie heeft hier ook ervaring mee en waarom kan dit niet rechtstreeks met mijn "nieuwe" provider opgelost worden

Groet Arno

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Nogamer

Bedankt voor jouw gegevens! De Gratis Extra's (en dus de extra korting op je abonnement) staat inderdaad niet actief. Zoals ik al aangaf wordt dit geactiveerd op basis van adresgegevens. Als ik het adres controleer, dan is er op het adres 1 particulier abonnement voor televisie (CI+ module). Voor de Gratis Extra's dient er een internetabonnement actief te staan. 

Op het adres is een MKB abonnement (GrootZakelijk) op naam van een stichting. Deze verzorgt het internet. Zoals @Energieboy al aangaf gelden de Gratis Extra's niet i.c.m. een MKB abonnement. Dit is dus de reden waarom de Gratis Extra's niet actief staan en de extra korting niet in mindering wordt gebracht. Helaas kan ik dit ook niet voor je op een andere manier regelen. Sorry! Ik had je graag ander nieuws gebracht. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Nogamer 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je een contract met toestel of zonder? Zonder toestel zijn de prijzen van Vodafone gelijk met die van mobiel.nl. Met toestel kan het zijn dat je bij de een goedkoper uit ben dan bij de ander. En vaak klopt het dat je bij mobiel.nl goedkoper uit bent omdat ze in toestellen een korting kunnen stoppen omdat ze er veel van hebben ingekocht. 

Als je de abonnement prijzen vergelijk dan zijn die, volgens mij, hetzelfde. Maar alleen de toestel prijzen kunnen anders zijn en dan maakt het ook een verschil in je contract prijs. Daarnaast moet je ook goed opletten dat als je GEEN Ziggo hebt, dat je dan deze optie uit hebt gezet. Anders krijg je het eind bedrag met korting te zien, die je dan niet krijgt. Heb je wel Ziggo, dan klopt het dat deze korting niet op het contract staat, je krijgt het wel! Dat duurt soms 1 week en dan krijg je de combinatie korting. Maar deze staan dus niet op het contract. 

Mocht je iets hebben om te laten zien en te verduidelijken, plaats het hier dan. Maar zorg dat al je privé gegevens op het plaatje weggehaald zijn. Dit is een open community en door iedereen te lezen. 

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Energieboy,

allereerst bedankt voor jouw uitgebreide antwoord

Ik heb ter verduidelijking van mijn verwachte abbo prijs een screenshot bijgevoegd van hetgeen wat ik met mobiel.nl heb afgesproken

7F1B1F69-E26B-4723-9714-1E50849FAF9E.jpeg

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik weet niet hoe het helemaal zit maar vroeger kreeg je 5,- euro korting en nu is het 7,50 euro. Je moet dus echt bij mobiel.nl zijn want ze hebben dat contract niet goed. Snap ook niet hoe jij aan 5,- euro komt want als ik een abonnement afsluit dan zie ik toch ook 7,50 euro korting. Ik zou dus echt even met mobiel.nl in contact gaan en vragen wat dit is. Waarschijnlijk hebben ze toch iets niet goed. 


Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Meer informatie over deze kortingen, zie hier: https://www.ziggo.nl/vodafone/gratis-extras/korting 

 

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Weer bedankt

ik heb inmiddels een mail met bijlagen gestuurd naar mobiel.nl

Maar ik blijf het toch vreemd vindenndat Vodafone hun gegevens niet overnemen en dat ik dit niet rechtstreeks met Vodafone kan oplossen
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit is niet zo vreemd hoor. Als je direct bij Vodafone had afgesloten dan was je bij hun klant. Nu heb je het bij mobiel.nl afgesloten en nu ben je daar klant. Het maakt dan niet uit wat voor abonnement je afsluit, en bij wie, je bent klant bij mobiel.nl. 

Even afwachten, het zal wel goed komen hoor 😁🙂

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes


Ik laat het je weten hoe het afgelopen is👍

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @energyboy

Die korting van €7,50 die mij beloofd is krijg ik niet van Vodafone. Mobiel.nl legt hiervoor de bal bij Vod

afone.

Tijdens het afsluiten van mijn abbo werd mij de vraag gesteld of dat ik ook van Ziggo producten gebruik maak. Ik heb internet en tv van Ziggo.

Maar wij hebben dus blijkbaar een zakelijk contract en , ja hoor, dan geldt die korting niet

En ook weer , ja hoor, lees je dit niet bij aanbiedingen en wordt je ook niet duidelijk verteld 

Dus ik fluiten maar die aanbieding

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh jee, dat is ook niet heel erg netjes. Maar is daar dan niet een combinatie van mogelijk? Zakelijk Ziggo en Privé Vodafone? Ik vraag het even hier aan @Cecilia en/of @Alex, die werken bij VodafoneZiggo en die zouden het moeten weten.

Ik lees namelijk het volgende op de website van Ziggo:

Volop extra voordelen gelden voor iedereen met een internetabonnement van Ziggo, in combinatie met een geselecteerd mobiel abonnement van Vodafone. Deze abonnementen moeten op hetzelfde Nederlandse adres en/of KvK-nummer staan.

Heb je een regulier abonnement van Ziggo in combinatie met Vodafone, dan krijg je elke maand tot € 7,50 (€ 6,20 excl. BTW) korting, dubbele data, een gratis extra tv-pakket (als je ook Digitale TV van Ziggo hebt) en Safe Online XL-pakket. Lees in de voorwaarden met welke geselecteerde abonnementen je deze gratis extra's krijgt. Combineer je Vodafone met Ziggo Zakelijk Internet Pro, dan krijg je elke maand dubbele data en gratis Service Winkeltijden (t.w.v. € 10 per maand). Bekijk de voorwaarden

Maar ik heb de voorwaarden er bij gepakt en lees deze info:

Deze actie geldt voor klanten met minimaal één geselecteerd mobiel abonnement van Vodafone en een geselecteerd abonnement voor vast internet van Ziggo.

De geselecteerde abonnementen van Vodafone zijn:
Een (of meerdere) Vodafone Scherp, Start, Smart, Red, Red Together (Extra), Black, Mobiel Internet

(afgesloten vanaf 2 juli 2018), Biz Basic, Red Pro, Red Business Basic en Red Business abonnement(en).

De geselecteerde abonnementen van Ziggo zijn:
Een Alles-in-1 abonnement met vast internet van Ziggo. Deze actie geldt niet i.c.m. een Connect MKB abonnement.

Klanten met een Zakelijk Internet Pro abonnement komen in aanmerking voor zakelijke Volop extra voordelen (dubbele data en Service Winkeltijden).

Ik weet niet of je een Connect MKB abonnement hebt, dan is deze actie niet geldig. Maar omdat er veel mitsen en maren zijn laat ik het liever even over aan iemand van VodafoneZiggo, Die kan prima zien wat je hebt en uitleggen of je er voor in aanmerking komt. Zou natuurlijk heel sneu zijn als je het niet krijgt maar dan heb ik mijn best gedaan en meer dan dit kan ik jammer genoeg niet. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Nogamer
Een warm welkom hier. 

Wat leuk dat je hebt gekozen voor een mobiel abonnement van Vodafone. Ik begrijp uit je bericht dat er een verschil zit in de prijs en dan met name door het ontbreken van de korting (Gratis Extra's) die je krijgt als je Vodafone en Ziggo combineert. Dit wordt automatisch geactiveerd als de abonnement actief staan op hetzelfde adres. Je hebt geen gegevens ingevuld in je profiel (adresgegevens + mobiel nummer), dus ik kon niet alvast een kijkje op de achtergrond nemen. Ik doe dit alsnog graag. Wil je deze aanvullen en mij een seintje geven?
 

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo en goedemorgen,

Ik heb net de gegevens aangevuld.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Nogamer

Bedankt voor jouw gegevens! De Gratis Extra's (en dus de extra korting op je abonnement) staat inderdaad niet actief. Zoals ik al aangaf wordt dit geactiveerd op basis van adresgegevens. Als ik het adres controleer, dan is er op het adres 1 particulier abonnement voor televisie (CI+ module). Voor de Gratis Extra's dient er een internetabonnement actief te staan. 

Op het adres is een MKB abonnement (GrootZakelijk) op naam van een stichting. Deze verzorgt het internet. Zoals @Energieboy al aangaf gelden de Gratis Extra's niet i.c.m. een MKB abonnement. Dit is dus de reden waarom de Gratis Extra's niet actief staan en de extra korting niet in mindering wordt gebracht. Helaas kan ik dit ook niet voor je op een andere manier regelen. Sorry! Ik had je graag ander nieuws gebracht. 

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor jouw antwoord. Helaas gaat die korting voor mij niet op.

Ik heb wel een andere vraag:

Ik heb een Red Unlimited abbo

Als ik na de 10 Gig een sms wil sturen, om mijn data aan te vullen,  naar wie die  ik dan die sms te versturen en met welke inhoud?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Nogamer Je start elke dag met 10 GB. Zodra deze GB's op zijn, activeren wij automatisch 2 GB. 
Heb je meer data nodig? Dan kan je onbeperkt steeds 2 GB extra activeren via My Vodafone (browser en app) of door GB aanvullen te sms'en naar 4000.
 

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Cecilia, bedankt voor jouw antwoord.

Ik heb helaas een ander terugkerend probleem 😁

Na het op suppleren van mijn 10 Gig wordt het volgens mij een keer auto aangevuld op mijn Red abbo

Hierna moet ik zelf op tijd zijn met het aanvullen met 2 gig

Als ik niet op tijd ben met aanvullen heb ik dus geen data meer. Ik kan niet meer bij mijn app of sms simpelweg omdat ik geen data meer heb en geen toegang tot het internet meer heb.

Dan ben ik dus de Sjaak en moet ik in principe wachten tot 00.00

Er is wel een minimale internetsnelheid beschikbaar maar die snelheid is veel te laag om uberhaupt nog iets te doen op het www.

Na het lezen van reacties alhier en ook op andere internet forums is mij duidelijk dat ik niet alleen sta met dit probleem

Wil jij hiervoor een oplossing aanbieden?

Groet

en daardoor geen

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Nogamer Irritant dat je problemen ervaart met het activeren van de extra data. Als de data op is en je overgaat naar de data met een beperkte snelheid zou dit geen invloed mogen hebben op het versturen van een SMS bericht. Dit staat namelijk los van je mobiele data. Wél kan er enige verwerkingstijd aan te pas komen voordat de nieuwe 2GB bundel actief is. 

Als je hier vaak problemen mee ervaart dan raad ik je aan om even te bellen of te chatten met mijn collega's, zodat ze hier een onderzoek (case) voor je voor aan kunnen maken. Die optie heb ik via deze weg helaas niet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Om even iets te verduidelijken:
Je stuurt een SMS met de tekst: GB aanvullen
En deze SMS stuur je naar 4000.

Nogamer
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wederom bedankt voor jouw antwoord.

Helaas ben ik teleurgesteld na het afsluiten van mijn Red Unlimited abbo.

Onbeperkt heeft toch echt zijn beperkingen en ook ivm met de korting die ik niet krijg.

De reden van mijn teleurstellingen heb naar mijn mening goed verwoord in deze community.

Groet, Arno

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik snap je teleurstelling maar dit is natuurlijk niet de fout van Vodafone. Je hebt deze aangekocht via de website van mobiel.nl en die zouden dan op hun site een melding moeten maken dat je geen recht hebt op die korting als je een MKB contract hebt. Op de website van Vodafone staat wel, wanneer je een abonnement afneemt, dat je kan aangeven dat je ondernemer bent. Maar voor nu is het afgesloten bij een andere website en dan zou ik daar naar toe terug gaan. Je hebt tenslotte 14 dagen bedenk tijd om er nog van af te kunnen. 

En wat onbeperkt betreft, het is heel duidelijk, in mijn ogen, dat je 10GB krijgt en daarna 1x 2GB en dat je dan vervolgens elke keer weer opnieuw moet melden dat je weer 2GB wil hebben. Bij veelgestelde vragen deze informatie tegen: Bij een Unlimited abonnement krijg je elke dag 10GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 2GB. Wil je nog meer internetten? In My Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 2GB extra activeren. Zo proberen we oneerlijk gebruik te voorkomen, wordt het netwerk niet onnodig belast en heb jij altijd snel internet.

Je hebt je mening zeker goed verwoord en ik begrijp je ook wel, zekers. Maar ik kan niets doen voor je en Cecilia ook niet. Mocht je problemen hebben met de aanvraag dan zal je toch echt contact op moeten nemen met mobiel.nl en daar je abonnement laten stoppen, als je nog binnen de 14 dagen termijn spijt zit. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic