Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussie] De nieuwe iPhone X



Hallo allemaal!
Zoals verwacht heeft Apple meerdere nieuwe toestellen gelanceerd: de iPhone 8, iPhone 8 Plus en het topmodel de iPhone X.
In dit topic belichten we de nieuwe iPhone X. Wil je meer info over de iPhone 8 en iPhone 8 Plus? Klik dan hier.

Wanneer komt de iPhone X uit?
De release datum van de nieuwe iPhone X is vrijdag 27 oktober 2017. Vanaf dan kun je een pre-order plaatsen en worden de levertijden bekend. Voor meer info over de beschikbaarheid en te verwachte levertijden kun je terecht in dit topic: De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Compleet nieuw design voor de iPhone X

De iPhone X heeft een compleet nieuw design. Niet alleen de voorkant maar ook de achterkant is gemaakt van glas dat 50% sterker is dan dat van de iPhone 7. Dit geeft het toestel een luxe uitstraling en zorgt ervoor dat je de iPhone X draadloos kunt opladen. Het frame is gemaakt van roestvrij staal en de voorkant bestaat volledig uit beeldscherm. De balken aan de boven- en onderkant zijn verdwenen en de homeknop is verdwenen. Zo hou je meer ruimte over om films te kijken. Of open meerdere apps tegelijkertijd en multitask erop los. De iPhone X is straks te krijgen in de kleuren zilver en space gray. En met 64 of 265 GB opslagruimte.

Super Retina scherm
De iPhone X heeft als eerste iPhone een Super Retina beeldscherm. Hierbij heeft Apple het beste van twee werelden gecombineerd, namelijk: Retina en OLED. Wanneer je dit scherm vergelijkt met het lcd-beeldscherm van andere iPhones dan zie je dat kleuren veel mooier en intenser worden weergegeven. Vooral bij zwarttinten. Zwart is écht zwart. Beelden tonen daarnaast super helder en scherp. Dit beeldscherm is echt het beste van het beste en een genot om naar te kijken.

Beter camera's aan de voor- en achterkant
Aan de achterkant heeft de nieuwe iPhone X twee 12-megapixel camera’s. De ene camera heeft een groothoeklens en maakt foto’s zoals je gewend bent. De andere camera heeft een telelens. Gecombineerd maak je met deze DUO-camera’s de beste en scherpste ingezoomde foto’s. De camera's zijn onder elkaar geplaatst en hebben een grotere en snellere sensor dan die van de iPhone 7 Plus. Ook de beeldstabilisatie is verbeterd waardoor je altijd de scherpste foto's maakt. Wat je ook aan het doen bent.
Aan de voorkant zit een 7-megapixel camera die ook beeldstabilisatie heeft en nieuwe portret functies. Maak artistieke selfies van hoge kwaliteit. Alsof ze in een studio gemaakt zijn.

Draadloos opladen
De nieuwe iPhone X heeft geen aparte aansluiting voor de koptelefoon. Je gebruikt hiervoor de lightning ingang. Tegelijkertijd je telefoon opladen én muziek luisteren? Geen probleem. Je kunt de nieuwe iPhone X makkelijk en snel draadloos opladen. Leg je telefoon op een oplaad pad en binnen no-time kun je weer aan de slag.

Sneller en energiezuiniger
Het topmodel wordt geleverd met een A11 Bionic chip en 3GB werkgeheugen wat het toestel sneller en energiezuiniger maakt dan de iPhone 7. Zo gaat de batterij tot 2 uur langer mee! Ook de grafische processor heeft een upgrade gekregen en is 30% sneller. Tegelijkertijd apps openen, zware bestanden downloaden, video’s en selfies maken, games spelen. Het is allemaal geen probleem voor de nieuwe iPhone X.

Unlock je nieuwe iPhone X met Face ID
De nieuwe iPhone X unlock je niet met je vingerafdruk maar met je gezicht! Aan de voorkant van de iPhone X zit een TrueDepth camera met infrafrood laser die je gezicht scant, in kaart brengt en vervolgens herkent. Unlock en beveilig de iPhone X met je gezicht. Maar je kunt bijvoorbeeld ook apps openen of betalen in iTunes of de App store. Is dat wel veilig? Jazeker. De kans dat iemand jouw iPhone unlockt met zijn eigen vingerafdruk is 1 op 50.000. De kans dat iemand jouw telefoon unlockt met zijn ogen is 1 op een miljoen! De leukste feature is misschien wel Animoji. TrueDept kan 50 verschillende bewegingen in je gezicht vastleggen. Dit wordt vervolgens gebruikt om de Animoji tot leven te brengen. Chat bijvoorbeeld als een eenhoorn of tijger met je vrienden.

Augmented Reality
ARKit van Apple is software waarmee augmented reality apps gemaakt kunnen worden. Deze apps combineren de werkelijkheid met visuele effecten. Film bijvoorbeeld je vrienden die aan het voetballen zijn en laat er een T-Rex doorheen lopen. De nieuwe A11 Bionic chip is geoptimaliseerd voor 3D games en Augmented Reality ontwikkelingen. Upgrade jouw wereld met de nieuwe iPhone X.

Waterbestendig en stofvrij
Even een telefoontje plegen terwijl je buiten loopt in de regen, foto's maken van je sandboard avondturen in Peru of tijdens het koken per ongeluk wat water over je iPhone laten vallen? Geen probleem. De iPhone X kan namelijk nóg iets beter tegen water dan de iPhone 8 en iPhone 8 Plus.

iOS11
iOS is het besturingssysteem van iPhone. Dit is de software die na het opstarten van je telefoon geladen wordt en vervolgens alles aanstuurt. Apple updatet deze software regelmatig zodat je telefoon lekker snel blijft werken. Ook worden er bij elke update nieuwe functies geïntroduceerd. De iPhone X draait op iOS 11. Apple heeft onder andere aanpassingen doorgevoerd in de App Store, Siri en het bedieningspaneel. Op deze pagina vind je meer info over iOS 11.

http://voda.fo/ne/3kbvs
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Wanneer komt de iPhone X uit?
De release datum van de nieuwe iPhone X is vrijdag 27 oktober 2017. Vanaf dan kun je een pre-order plaatsen en worden de levertijden bekend. Voor meer info over de beschikbaarheid en te verwachte levertijden kun je terecht in dit topic: De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Bekijk in context

90 Reacties 90
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Wanneer komt de iPhone X uit?
De release datum van de nieuwe iPhone X is vrijdag 27 oktober 2017. Vanaf dan kun je een pre-order plaatsen en worden de levertijden bekend. Voor meer info over de beschikbaarheid en te verwachte levertijden kun je terecht in dit topic: De nieuwe iPhone 8 en iPhone X
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan heb jij hem al .....?
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Iris75 schreef:
@Serkan heb jij hem al .....?
Hij is zo fijn en snel. Iris75 Jammer dat Serkan zijn X nog niet heeft. Want dat is balen.

Zo’n mooi ding. Bij mij is de face ID niet zo goed gegaan. Het duurde ongeveer 15 minuten. Op gegeven moment waren mijn armen zo zwaar met dat ding. Ik kom van een iPhone 6 ???????? moet je nagaan hoe zwaar de X dan is.

Voor de rest ben je snel eraan gewend en sommige dingen moet je nog uitvogelen maar dat komt goed 😛
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
lievemandie schreef:
Iris75 schreef:
@Iris75 Jammer dat @Serkan zijn X nog niet heeft. Want dat is balen.

Zo’n mooi ding. Bij mij is de face ID niet zo goed gegaan. Het duurde ongeveer 15 minuten. Op gegeven moment waren mijn armen zo zwaar met dat ding. Ik kom van een iPhone 6 ???????? moet je nagaan hoe zwaar de X dan is.

Voor de rest ben je snel eraan gewend en sommige dingen moet je nog uitvogelen maar dat komt goed 😛
Die face ID duurde bij mij ook even hoor lievemandie voordat die goed was.. maar is nu wel super handig.

Ja jammer dat Serkan hem nog heeft .... echt sneu voor hem ???? ...
ahhh grapje hoor Serkan! ...
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Iris75 schreef:
lievemandie schreef:
Iris75 schreef:
@Iris75 Jammer dat @lievemandie voordat die goed was.. maar is nu wel super handig.

Ja jammer dat @Serkan hem nog heeft .... echt sneu voor hem ???? ...
ahhh grapje hoor Serkan! ...
Die face ID werkt wss niet goed met mijn spleetogen ???????????? we vinden jou lief hoor Serkan toch Iris75
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
lievemandie schreef:
Iris75 schreef:
lievemandie schreef:
Iris75 schreef:
@Iris75 Jammer dat @lievemandie voordat die goed was.. maar is nu wel super handig.

Ja jammer dat @Serkan toch @Iris75


Oooohhhh dat meen je niet ..... Enne ... die had ik dus nog niet door (dat je spleetogen hebt) lievemandie ????????????

maar nu snap ik hem helemaal ...... ????
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Snap je hem al dan Iris75. (Je weet toch wel dat ik een aziaat ben toch?) Vandaar die flauwloze grapje van die collega van mijn vriend

oh trouwens! de iPhone X maakt echt mooie fotos! front en back camera helemaal top!

Iris75 heb jij die emoji al gebruikt?

Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
lievemandie schreef:
Snap je hem al dan @Iris75 heb jij die emoji al gebruikt?



Uuuhhh nee dat had ik dus nog niet door lievemandie ???? Maar net zag ik je echt naam, na je reactie over je spleetogen en toen begreep ik hem helemaal.
Wel lastig(er) dan voor alle mensen met spleetoogjes ????????????

Ja die emotion getest, was wel even lachen hahaha

en foto’s ook al geprobeerd (fotograferen is mijn hobby) en maakt zeker mooie foto’s.
Heb alleen nog niet buiten geprobeerd. Alleen even binnen.

lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Iris75 op papier ja. Officieel een andere roepnaam hoor!

heb je clips ook al gebruikt? Lijkt een beetje op snapchat!
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
lievemandie schreef:
@Iris75 op papier ja. Officieel een andere roepnaam hoor!

heb je clips ook al gebruikt? Lijkt een beetje op snapchat!
lievemandie .... Clips?????
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Iris75 lijkt een beetje op snapchat. Moet je even kijken. Eigenlijk toegevoegde waarde maar wel leuk!
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
lievemandie Was al aan het zoeken .. zag wel dat je nu emotions met geluid enzo kan sturen. Zoals de heks met een echo.
Ik haal veel info af van iCulture en zag dat net weer ????
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
lievemandie schreef:
@Iris75 lijkt een beetje op snapchat. Moet je even kijken. Eigenlijk toegevoegde waarde maar wel leuk!
Gevonden ???????????? ... ga eens kijken. lievemandie
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Iris75 schreef:
@Serkan heb jij hem al .....?
Iris75 Nee helaas, ik moet helaas nog even (LANG :8) wachten totdat de voorraad beter is. Maar ik heb er wel even mee kunnen spelen!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Iris75 schreef:
lievemandie schreef:
Iris75 schreef:
@Iris75 Jammer dat @lievemandie voordat die goed was.. maar is nu wel super handig.

Ja jammer dat @Serkan hem nog heeft .... echt sneu voor hem ???? ...
ahhh grapje hoor Serkan! ...
Bedankt voor jullie medeleven lievemandie Iris75 😛

Moeten jullie echt moeite doen nu voordat het toestel gedeblokkeerd wordt of gaat het nu gewoon natuurlijk?
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
Iris75 schreef:
@Iris75 Nee helaas, ik moet helaas nog even (LANG :8) wachten totdat de voorraad beter is. Maar ik heb er wel even mee kunnen spelen!
Oeiiiiii dat is balen Serkan ... dat word een kerstcadeau ipv een Sint kado dus.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
Iris75 schreef:
lievemandie schreef:
Iris75 schreef:
@Iris75 Jammer dat @lievemandie voordat die goed was.. maar is nu wel super handig.

Ja jammer dat @lievemandie @Iris75 😛

Moeten jullie echt moeite doen nu voordat het toestel gedeblokkeerd wordt of gaat het nu gewoon natuurlijk?
Serkan Nadat de face ID goed ingesteld staat doet die het perfect. ... dus geen problemen verder mee.


lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Serkan schreef:
Iris75 schreef:
lievemandie schreef:
Iris75 schreef:
@Iris75 Jammer dat @lievemandie voordat die goed was.. maar is nu wel super handig.

Ja jammer dat @lievemandie @Iris75 😛

Moeten jullie echt moeite doen nu voordat het toestel gedeblokkeerd wordt of gaat het nu gewoon natuurlijk?
Nou, soms pakt die het in één keer en de andere keer moet die het paar keer erover doen!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Iris75 schreef:
lievemandie schreef:
@lievemandie .... Clips?????

Iris75 at this moment...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic