Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
lvanspall

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn prepaid toestel met Vodafone-simkaart is versleten.
Nu lees ik als ik een ander toestel koop dan moet ik 20 Euro betalen om mijn simkaart over te zetten op de nieuwe.
Dat doe ik dus never nooit!!
Moet ik dan mijn prepaid Simkaart van de nieuwe verkoper nemen??IIn dat geval is het dus "Dag Vodafone".....

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@ivanspall

Als je prepaid hebt kost een nieuwe simkaart maximaal €11,50. Als het de eerste keer is dat je je simkaart laat vervangen en als je gegevens geregistreerd zijn in My Vodafone krijg je de vervanging wel gratis.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey peter12345678,

je krijgt een nieuwe simkaart omdat het netwerk ook verandert.
Ze zijn nu bezig met het 4g netwerk. Laat staan we waar over 2 jaar staan. De oudere simkaarten kunnen hier helaas niet mee overweg.

Groetjes stevied86
ikbendaniel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik heb mijn simkaart per ongeluk gesloopt... Wat zijn nu de kosten voor een nieuwe simkaart? (micro sim) dit is de eerste keer dat ik een nieuwe simkaart nodig heb op dit nummer
Anonymous
Niet van toepassing
Hey ikbendaniel,

ik raad je aan om langs de winkel te gaan. Hier krijg je direct een nieuwe simkaart mee en kunnen zij hem ook meteen activeren. De kosten van een nieuwe simkaart zijn normaal gesproken €20.00
Mocht je naar de winkel toe gaan zorg er wel voor dat je een id kaart bij je hebt samen met je klantnummer.
(deze kun je terug vinden op my vodafone)
Tevens kun je ook contact opnemen met de klantenservice om een nieuwe simkaart aan te vragen of via my vodafone maar dan gaan er een paar dagen overheen.

Groetjes stevied86
Vjenne

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik moest laatst 10 euro betalen voor de eerste keer dat ik een nieuwe simkaart nodig was. Dual-Sim die ik had moest ik 30 euro voor betalen, dat dus net gedaan.Nu lees ik hier dat de eerst leer gratis is, hoe zit dit nu?
Anonymous
Niet van toepassing
Als een simkaart defect is of bij een verlenging krijg je de simkaart gratis.
Bij het bestellen van een Simkaart zitten kosten aan verbonden.

Groetjes stevied86
NielsVelthuijs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee, ik heb vandaag de telefoon en simkaart die ik via the Phonehouse heb besteld binnen gekregen. (Verlengen van oud abonnement, maar nieuwe telefoon heeft microsim ipv oude minisim). Als ik via de site probeer de nieuwe sim te activeren krijg ik na inloggen bij mijn vodafone de melding dat er geen nieuwe simkaart beschikbaar is om te activeren. Ik kan nu mijn nieuwe telefoon dus nog niet gebruiken, hebben jullie enig idee wat ik fout doe?
Niels
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@nielsvelthhuijs,

Neem even contact op met de klantenservice. Zij kunnen je simkaart activeren voor je. Zorg wel ervoor dat je een klantnummer en de rest van je gegevens bij de hand hebt voor de verificatie.
Houd er rekening mee dat normaliter een simkaart activatie tussen kwartier en 2 uur kan duren maar dat het officiële traject 48 uur kan duren.

Groetjes stevied86
NielsVelthuijs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee,
Ik heb zoals je zei via 1201 de simkaart geactiveerd, maar ondertussen heb ik nog steeds geen verbinding. Ik heb al een aantal keer zoals werd aangeraden de telefoon een poos uit gezet. Ook de oude telefoon met daarin nog de vorige simkaart heb ik een aantal keer uit gezet. Enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dat op kan lossen?
Groetjes,
Niels
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej NielsVelthuijs,

Dat wordt vandaag en beetje lastig, je probleem kunnen we niet via het forum oplossen omdat hiervoor interne informatie nodig is. Wat je toch nog eens zou kunnen doen is even contact opnemen met de klantenservice of even langs en winkel gaan als deze weer geopend zijn.

Misschien dat de simkaart wel geactiveerd wordt maar dat deze op volgende week staat ingepland?
jor

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb mijn abonnement verlengd, hierbij heb ik de Iphone 6 gekozen als bijhorend mobiel. Bij de Iphone is er ook een nieuwe (kleinere) simkaart geleverd. Nu wil ik deze activeren, maar helaas gaat dit niet.
Wanneer ik inlog op mijn vodafone, staat er dat er geen simkaart geactiveerd hoeft te worden. Bij 'mijn abonnement' staat wel al het nieuwe abonnement beschreven.

Wat kan ik hieraan doen? Zou toch erg fijn zijn als de iphone 6 werkt!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi jor,

Dan kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice dan helpen ze je graag verder met de activatie van je simkaart :)!

Fijne avond verder.
Kasperg

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo
Ik heb net mijn nieuwe telefoon binnen met zo'n nfc simkaart probeer ik hem te activeren via de app maar hij geeft aan dat ik geen nieuwe simkaart heb die ik moet activeren en blijf maar geen service hebben
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Kasperg,

Dan is er ergens iets niet goed gegaan maar het simkaartje moet wel nog geactiveerd worden. Bel even naar 1201, start een chat of laat een berichtje achter op sociaal media en zorg dat je het klantnummer, postcode huisnummer. rekeningen nummer en geboorte datum bij de hand hebt.

Groetjes,
MrMister

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Kasperg , als aanvulling op het antwoord van MrMister . Je kunt ook bellen met 0800-1258 (gratis) voor het activeren van je simkaart. Via het menu kan de simkaart dan vaak direct worden geactiveerd.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Kasperg, ik heb je topic even verplaatst naar de juiste plek 🙂
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Kasperg Is het nog gelukt?
Kasperg

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ja heb een nieuwe simkaart gekregen
sjoerdybema

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan ik mijn oude simkaart ook weer gebruiken na 3 maanden? Ik heb die nodig voor me oude telefoon.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic