husa1979

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Downgrade van Red naar Start M besodemieterd door Vodafone

Ik heb onlangs mijn toestellening bij Vodafone in 1 keer volledig afbetaald. Ik heb toen ook aangegeven dat ik mijn abonnement wilde verlagen van Red naar Start M om de kosten bij Vodafone zo laag mogelijk te kunnen houden omdat ik het liefst niks meer te maken wil hebben met deze waardeloze organisatie met een uiterst klantonvriendelijk en arrogant personeelsbestand. Ik had van de toestellening al 150,48 euro afbetaald. De hoofdsom was 360 euro. Ik dacht natuurlijk dat Vodafone wel op zijn minst personeel in dienst zou hebben die wel ff van 360 euro snel 150.48 kunnen aftrekken en dan het resterende bedrag aan mij zullen factureren. Ik wachtte op een factuur van 209,52 euro, echter was dit niet het geval en kreeg ik een factuur van 212,90 euro in mijn mailbox. Naar aanleiding hiervan contact opgenomen met de onbekwame klantenservice van Vodafone en die mevrouw kon mij helaas niet helpen en zei dat ik dat bedrag maar  moest betalen. Ik heb dat bedrag al bijna een maand geleden betaald, maar nog steeds is de beloofde creditering niet verwerkt in het systeem. Downgrade van Red naar Start M is wel.direct gebeurd, tot mijn verbazing heb ik gezien dat ik nu 17 euro moet betalen voor 150 min en 500MB. WAT EEN OPLICHTERS ZIJN JULLIE ZEG !!! De oplichter die ik toen aan de telefoon had, zei dat ik 11.50 euro moest betalen en nu word ik "verrast" met een bedrag van 17 euro voor zo'n flut abonnement. Ik betaalde voor het Red abonnement 24 euro en de afspraak was dat ik dan voor Start M 11.50 euro zou betalen conform de huidige tarieven op de website. Boeven zijn jullie eerlijk waar!!  Ik zal iedereen maar dan ook iedereen in de toekomst gaan waarschuwen voor jullie oplichtpraktijken!!! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor het uitleggen! Ik heb €1,44 voor je gecrediteerd (hierdoor is er in totaal €3,38 gecrediteerd) @husa1979 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @husa1979 
Dit is een klanten helpen klanten Community en ik kan je met dit verhaal niet helpen. Kan je alleen zeggen dat wat ik lees ook niet echt professioneel is, maar ik ben niet bij het gesprek geweest, dus daar kan ik niet zoveel over oordelen. Afbetalingen en afschrijvingen is ook niet echt mijn ervaringsdeel en dit zou dan gecontroleerd moeten worden door een Vodafone Medewerker. 

Om eerlijk te zijn snap ik ook de prijs van 17,- euro niet want zoals je zelf ook al hebt gezien is het abonnement 12,50 euro en voor 2 jaren 11,50 euro. Aangezien ik lees dat je met Vodafone niets meer te maken wilt hebben, neem ik aan dat je bent overgestapt naar een 1 jaar abonnement en niet 2 jaar? Maar het kan net zo goed zijn dat je met downgraden je huidige abonnement moet aanhouden van 1 of 2 jaren. Het is in ieder geval een verhaal dat zeker gecontroleerd mag worden en gelukkig zijn er Vodafone Community medewerkers online om je hiermee te helpen. 

Wacht op zo’n medewerker, zodra die je topic heeft gezien zal die met je mee kijken. Waarschijnlijk vragen ze je nog wat per PM toe te zenden en dan kunnen ze voor je kijken wat er aan de hand is. Ik verwacht wel dat daar een goed antwoord uit komt. Jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt met de klantenservice, dat kan de Vodafone Community medewerker ook gelijk oppakken en doorzetten naar de juiste afdeling. Dan kunnen ze daar ook weer aan werken!

Bedankt voor het melden, wacht op een medewerker en dan heb je zeker een uitleg.
Ondanks dat, toch nog een fijne vrijdag gewenst.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @husa1979 

Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Ik begrijp dat dit absoluut niet fijn is. Echter heb ik nog een vraag. Is je abonnement verlengt of is je abonnement gemigreerd. Met migreren wordt het abonnement tussentijds aangepast. Hierbij verandert het abonnement soort, kortingen vervallen maar de einddatum blijft hetzelfde. 

Ik kijk graag met je mee naar de kosten voor het toestel en je abonnement. Kun je mij een privébericht sturen met de volgende gegevens: naam, adres, postcode geboortedatum, mobiel nummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik heb gelijk het systeem erbij gepakt. Ik zie dat mijn collega's het bedrag van 1,94 is gecrediteerd voor het toestel omdat het te veel in rekening is gebracht. Dit is dan ook al in orde gemaakt. Hier heb je op 07-02 contact over gehad. Echter zie ik dat de korting er op is blijven staan. 

 

Ik zie dat je het abonnement tussentijds hebt aangepast. Hierbij vervalt de huidige korting en wordt het abonnement aangeboden tegen het tarief wat het abonnement koste op het moment dat je het vorige abonnement afsloot. Je betaalt op dit moment €11,13 per maand voor het Start abonnement @husa1979 

husa1979
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven,  de creditering van 1,94 euro klopt niet. Ik heb 212,90 euro betaald terwijl het openstaande bedrag van de toestellening 209,52 euro bedraagt. Het verschil tussen die 2 bedragen is geen 1,94 maar 3,38 euro. Als Vodafone dit bij alle klanten zou doen, dan genereert Vodafone onterecht duizenden euro’s aan inkomsten. Dit  is alles behalve bonafide handelen. In mijn factuur zie ik trouwens nergens  dat ik voor het abonnement 11.13 euro moet betalen, integendeel staat er 17 euro. Ik wil gewoon een schriftelijke bevestiging ervan met duidelijke uitleg. Hier heb ik niks aan namelijk.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je ziet het abonnement staan zonder de korting. Echter staat deze er wel op. Ik wil je dan ook verzoeken om te wachten op de eerste factuur die over 1 maand gaat. 

 

Betreft de creditering, ik zal dinsdag je nummer erbij pakken. Ik heb hierboven alleen benoemd wat ik zag. Dan crediteer ik het overige bedrag @husa1979 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor het uitleggen! Ik heb €1,44 voor je gecrediteerd (hierdoor is er in totaal €3,38 gecrediteerd) @husa1979 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je hier nog vragen over @husa1979?

husa1979
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de genomen moeite Steven, ik wacht wel ff af op de factuur van maart. Mocht het nog steeds niet rechtgezet zijn, neem ik wel weer contact met je op. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan! Mocht de factuur van maart niet kloppen of je hebt daar nog vragen over, hoor ik het graag van je @husa1979!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic