Arie-Jan schreef:
Swipen
Dit is een echte core-functionaliteit van de app en daarmee niet simpel aan te passen.
Nee, nee en nog eens nee! Ik heb me geregisteerd speciaal om op deze opmerking te kunnen reageren. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat diegene die voor de app verantwoordelijk is dit elementaire begrip foutief gebruikt.
De functionaliteit van een app als dit is het tonen van het beltegoed, het controleren van dataverbruik, eventueel een blox aan of uitzetten. M.a.w wat het programmaatje kan doen!
Swipen is slechts een onderdeel van de interface waarmee de gebruiker een functionaliteit kan benaderen.
De MyVodafone app is ontworpen om de klant informatie te verschaffen, DAT is de functionaliteit. Swipen, aanraken, pinchen om te zoomen, etc. zijn manieren om die informatie te selecteren of te tonen.
Door te stellen dat swipen een core-functionaliteit is, geef je slechts aan dat de hele gebruikersinterface gebaseerd is op swipen.
Aangezien bijna al het commentaar hier op het forum (en ook op facebook en twitter) juist gericht is op de interface is de oplossing duidelijk. Of je maakt de oude app weer beschikbaar of je ontwerpt de app geheel nieuw.
Jouw opmerking over de punten waar jullie aan gaan werken geeft al aan dat jullie een andere richting opgaan. Het commentaar van de klanten interesseert jullie niet. Er is door wie dan ook besloten dat de app gebruikt moet maken van swipe acties en er fris uit moet zien, ongeacht wat dat doet voor de overzichtelijkheid, laat staan het bediengemak. Ik heb welgeteld 3 postieve reacties kunnen vinden, alle andere reacties zijn negatief.
De reacties die Vodafone via twitter geeft aan diverse klanten die klagen over het nieuwe ontwerp zijn helaas tekenend: "even wennen". Laat ik aan dit soort interfaces niet willen wennen en afgaande op het aantal reacties hier op het forum, velen met mij willen hier niet aan wennen!
Aan jullie de keus. Volharden of luisteren naar de klant...