DavidBlaszyk wrote:
Jeroen,
Ik heb wel Manjaro (een Arch Linux variant) op een Surface Pro (tablet) draaien, dus ik neem aan dat je onder "tablets" een Android tablet of iPad bedoelt. 😛
Ik wou hetzelfde doen met de Surface Pro 3, maar ik heb deze al naar WIndows 10 geüpgrade en nu weigert die om van USB te starten.
Haha, ik zal je eerlijk bekennen dat ik op m'n Toughbook CF-52 ook windows 7 64bit heb staan, maar dat is een dualboot. Main OS daarop is Chakra linux (soort Arch based slim KDE).
Ik gebruik windows alleen voor: configuratie harmony remote, en voor een windows only expresscard DVB-T ontvanger (tbv digitenne fta kijken op Toughbook).
Hmmm, ik zat er aan te denken om over tijdje die gratis upgrade te doen van windows7 naar windows 10. Al vraag ik mij af waarom het gratis is bij Microsoft. Ik heb m'n verdenkingen.
Zal Win10 nog meer dichtgetimmerd zijn (niet van usb starten is raar, heb je uefi ipv bios?).
Ik vrees dat windows 10 gratis is, omdat het soort abonnement licentie wordt, en je dus mogelijk elk jaar kan betalen voor activatie. dat verklaart dan wel de gratis update i.v.m. verdienmodel.
Maar ja, alleen voor Logitech en expresscard DVB-T dus.