KeesVerweel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Unlocken Vodafone V155 lukt niet

- Begin 2013 een Vodafone (Alcatel) V155 prepaid toestel gekocht voor mijn schoonmoeder. Vanwege hoge belkosten na enkele maanden prepaid omgezet naar abonnement, met nummerbehoud. Ik hoefde me geen zorgen te maken over simlock.
- Dag of 10 geleden kwam bij aanzetten toestel de boodschap 'SIM geblokk. alleen SOS' op het scherm.
- Gebeld met klantenservice, gaven aan dat er een simlock op zat, of dat de sim-card kapot was, verwezen met door naar de winkel
- 1 juli naar de winkel in Goes geweest. Nieuwe sim card aangemaakt, bleek niet te werken. Dus conclusie was dat er toch een simlock op zat. Verwezen me door naar Vodafone helpdesk die mail met unlock codes hebben gestuurd.
- Probleem is dat er nergens unlockcodes ingevoerd kunnen worden. Bij aanzetten krijg ik de melding 'SIM geblokk. alleen SOS' en kan ik dus alleen 112 bellen. Dit gemeld in reply op mail Vodafone.
- Krijg mail terug 'mail kan niet in behandeling worden genomen omdat referentienummer ontbreekt in onderwerpregel (er staat een incident nummer in, maar da's blijbaar iets anders dan een referentienummer??)
- Mail nogmaals verzonden, nu naar winkel in Goes (tot vandaag geen reactie ontvangen)
- Zonet bijna 40 minuten uur met Helpdesk aan telefoon gezeten, diverse afdelingen gesproken, helaas kan niemand me helpen. Ik krijg advies om te replyen op de mail, na uitleg dat mijn reply niet in behandeling kan worden genomen hoor ik diepe zucht bij medewerkster, en krijg ik te horen dat men niets kan doen en dat ik terug moet naar de winkel. Dit gaat me weer veel tijd kosten, en ik vraag me af wat ze in de winkel zouden moeten ontdekken wat ik nog niet ontdekt heb. ZUCHT!!!!!
- Ik heb gevraagd wat Vodafone doet als het unlocken in de winkel ook niet lukt, het antwoord; 'dat is een hele goede vraag, geen idee....'

Iemand ervaring met unlocken van een V155, voordat ik in de winkel m'n geduld ga verliezen??
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Kees, dat loopt inderdaad niet lekker zeg. Mijn collega's van unlock zouden voor elk toestel een handleiding moeten hebben.

Voor mijn beeld: als het toestel de blokkademelding geeft, is er dan geen enkele manier om door te klikken zodat je een code kan ingeven?

Dit zal met 99% zekerheid werken hoor, maar voor toch de 100%: als je (nieuwe) sim in een andere telefoon zit, werkt hij dan normaal?
Germa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op dit moment zelfde probleem met toestel van mijn moeder. Heb de unlock codes geprobeerd maar die werken niet. Kan inderdaad aleen alarmnummer bellen. Is het probleem bij u opgelost?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Germa , lastig dat de unlockcode niet werkt. Je kunt in dat geval het beste reageren op de e-mail van onze unlockafdeling. (mocht je dit nog niet gedaan hebben)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic