Hillpet

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dataverbruik multi-data sim

Ik heb een Vodafone-Ziggo combi abbo (Red-Essential) dus 2x3GB databundel. Daarnaast heb ik een 2e multi-data sim voor mijn iPad (of Mifi router), die een extra 1GB databundel krijgt. Na enig heen-en-weer bellen met de helpdesk ben ik er achter dat de 2x3GB data bundel alleen voor mijn telefoon is, en de 1GB is in eerste instantie alleen voor de 2e sim. Als deze verbruikt is kan de 2e sim meeliften op de 2x3GB bundel van mijn telefoon. Voor mij wat onlogisch maar so be it.
Mijn vraag is nu hoe ik het verbruik van de 2e sim kan peilen. MyVodafone geeft alleen het verbruik aan van de 2x3BG bundel van mijn telefoon sim. Een paar simpele testjes (telefoon uit, YouTube bekijken met de iPad, kijken of de data van de telefoonbundel afgaat of niet, etc) geven mij onvoldoende houvast.
Iemand een idee hoe het dataverbruik van de 2e Multi-sim in de MyVodafone app kan worden bekeken ?

Thx,

Hillpet

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik heb even contact opgenomen met Vodafone, via de chat functie in My Vodafone, en daar kreeg ik als antwoord dat je je gebruik van je Multi-Simkaart niet kan inzien. Alleen je normale verbruik (2x3GB), die is wel in te zien via My Vodafone. Volgens de klantenservice zeker een verbeter puntje waard!

Hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen aan informatie. Fijne dag in ieder geval.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik heb even contact opgenomen met Vodafone, via de chat functie in My Vodafone, en daar kreeg ik als antwoord dat je je gebruik van je Multi-Simkaart niet kan inzien. Alleen je normale verbruik (2x3GB), die is wel in te zien via My Vodafone. Volgens de klantenservice zeker een verbeter puntje waard!

Hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen aan informatie. Fijne dag in ieder geval.
Hillpet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Energieboy
bedankt voor jouw feedback. Ik hoop dat Vodafone alle verbeterpuntjes spoedig meeneemt. Ik zie wel meer vreemde dingen vwb dataverbruik. In een van mijn testjes had ik mijn telefoon uitstaan, en heb een kort YouTube filmpje afgespeeld met mijn 2e multi-data sim in een Wifi-router op een iPad . In totaal 167 MB aan data (zegt mijn Tp-Link Wifi router). Telefoon weer aan en na een poosje gekeken wat mijn 2x3GB data bundel had gedaan: 190 MB verbruikt. Kijken welke data werkelijk door de Samsung-J7 telefoon is verbruikt sinds 1 Mei: 7.9 MB. Rekening houdend dat alle getallen wellicht niet 100% accuraat zijn kan ik echter alleen concluderen dat de 167 MB data die ik via de Mifi-router heb verbruikt van mijn telefoon 2x3GB databundel is afgegaan, en niet van de 1GB databundel van de multi-sim kaart.
En ik heb geen mogelijkheid dit te controleren met de MyVodafone app. :@
Groeten,
Hillpet

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik snap je frustraties helemaal.
Begrijp ook niet waarom Vodafone dat niet gewoon meeneemt in een overzicht.
Ben zelf een tijdje aan het testen met een prepaid SIM-kaart en mij valt op dat ook deze sneller aan data leeg is dan bij een abonnement van een andere provider. Terwijl ik met de prepaid kaart eigenlijk niets doe, rara hoe kan het?! Blijft toch iets heel moeilijks en ik hoop natuurlijk dat Vodafone het snel mogelijk maakt dat je je Multi-data wel kan inzien.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Hillpet en Energieboy

Dank jullie wel voor de feedback! Ik ga het intern doorgeven dat klanten dit ook willen inzien!
Hillpet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Steven,

De laatste info welke ik van de helpdesk heb gekregen was dat de 1GB extra databundel als eerste wordt verbruikt als je gebruik maakt van de 2e SIM. Als deze op is gaat het verdere verbruik af van je normale data bundel (2x3 GB in mijn geval).
Laatste nieuws van mijn kant is dat ik nu mijn extra data bundel van 1GB wel in MyVodafone zie, maar deze wordt pas verbruikt als de 2x3GB databundel zelf helemaal op is ? Data verbruikt vanaf de 2e SIM kaart gaat ook gewoon meteen van mijn 2x3 GB bundel af ! Ik heb zelf nog niet kunnen constateren of de extra 1GB werkelijk verbruikt wordt, omdat ik in Juni de 2x3GB net niet helemaal heb opgebruikt. Deze maand zal ik zien dat ik naast de 2x3 GB ook deze extra 1GB ook opeet 🙂

Cheers,
-Hillpet-
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Hillpet

Dankjewel voor de aanvulling! Kun je voor mij controleren of deze wel verbruikt wordt? Dan kan ik dit meenemen in de feedback! Hoe meer info, hoe beter. Ik zal het topic open laten, zodat je het kunt aanvullen!
Mocht de bundel niet aangesproken worden, kaart dit dan ook aan bij mijn collega's van de klantenservice. Je hebt hier natuurlijk wel recht op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic