ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Tips voor op vakantie in het buitenland

Beste forum gebruikers,

Velen van jullie zullen de komende weken weer naar het buitenland gaan voor vakantie! Daar wil je natuurlijk ook gebruik kunnen maken van je mobiel om af en toe het thuisfront op de hoogte te houden, het weer te checken, even een Facebook post te plaatsen, foto’s te delen etc.. Wij streven ernaar dat je je mobiel in het buitenland gemakkelijk kunt gebruiken en dat je geen zorgen hoeft te maken over onverwachte kosten en hoge rekeningen. Daarom heb ik de reacties en vragen op het forum met betrekking tot de alles-in-1 op reis blox in het afgelopen jaar met veel interesse gelezen en zeer serieus genomen. Dankzij jullie reacties, input, en feedback hebben wij de dienst verbeterd, waarover ik je graag meer vertel.

Een positief bericht is dat uit onderzoek onder de gebruikers van de Alles-in-1 op Reis bundel is gebleken dat deze dienst erg gewaardeerd wordt. Zowel de prijs van €2, als het feit dat je zorgeloos je mobiel kunt gebruiken in het buitenland (35 MB internet, 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden & 20 sms). Ook blijkt uit het onderzoek dat onze klanten toch nog steeds veel bellen en SMS’en. Dataverbruik neemt echter wel toe, net als nationaal dataverbruik, maar de Smartphone wordt dus nog altijd veel gebruikt om naar huis te bellen of om een SMSje te versturen.

Een kritische noot die duidelijk word, is de vrees voor hoge kosten in het buitenland. De oorzaak hiervoor ligt bij het verbruik van data. Het is niet bekend hoeveel data je gebruikt voor navigatie, email of Facebook. Daarom wil ik tips geven die er voor zullen zorgen dat je zorgeloos gebruik kan maken van die diensten die jij nodig hebt:

Tip 1. Gebruik de Alles-in-1 op Reis bundel voor 2 euro per dag. Je krijgt een waarschuwing per SMS wanneer je 80% en 100% van je internetbundel verbruikt heb. Dan kan je er zelf voor kiezen of je verder wil gaan. Bovendien betaal je alleen als je de bundel gebruikt
Tip 2. Controleer je verbruik van je bundel op de myvodafone app (in IOS
en Android) Vanaf 15 juli beschikbaar.
Tip 3. Het maximale data verbruik is €60,50. Dit is vastgesteld door de Europese wetgeving. Wanneer je hier 80% of 100% gebruikt hebt ontvang je ook een waarschuwingsSMS. Zie www.vodafone.nl/eu
Tip 4. Wanneer je verder reist dan de 43 Voordeellanden (naar Amerika bijvoorbeeld); activeer dan de Internet op reis Wereld bundel.

Ik vind het interessant om jullie reacties weer te lezen! Dit helpt ons om er voor te zorgen dat we de producten en communicatie nog verder kunnen verbeteren. Dus schroom niet als je vragen of opmerkingen hebt en geniet van de ervaringen in het buitenland!


Arno
9 Reacties 9
crienpeace

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
ik heb  de alles  in 1 op reis bundel geactiveerd maar ik kan niet mobiel internetten, bovenin mijn schem  zie ik een rondje met streep erdoor...heeft dat er mee te maken?
 
Ik heb wel  wat app verwijderd van telefoon, ik dacht dit scheelt misschien voor batterij (omdat ik op reis ben en niet altijd kan laden)  maar zijn er apps noodzakelijk voor mobiel internet? volgens mij kloppen instelleing voor netwerk wel, die ik heb nagekeken.
 
Ik hoop op spoedig antwoord zodat ik weer mobiel ben
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyhey,

Heb je op je toestel data roaming geactiveerd? Als dit uit staat kun je geen verbinding maken met internet.
Je zou ook kunnen wisselen tussen providers/aanbieders, het zou kunnen dat je op een mast aangemeld bent die geen internet toestaat, een andere provider laat dat wellicht wel toe.
Edwinn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arno,
 
Bedankt voor je info en tips. Ik heb echter een vraag over tip 3, de datalimiet.
Uit jouw reactie maak ik op dat de datalimiet ook actief is bij de "alles in 1 op reis" bundel. Klopt dat?
Ik zag nl. in de voorwaarden van de "alles in 1 op reis" bundel staan dat wanneer je deze bundel activeert, de datalimiet dan komt te vervallen?
 
Het lijkt mij overigens zeer onlogisch dat dat zou gebeuren! Je sluit juist zo'n bundel af om onverwachte datakosten te voorkomen en dan zou de het "veiligheidsnet", nl. de datalimiet niet meer werken?
 
Daarom mijn vraag, blijft de datalimiet van € 60,50 automatisch actief bij activering van de "alles in 1 op reis" bundel en zo ja, waarom staat er dan wat anders in de voorwaarden?
 
Alvast bedankt voor de moeite.
 
Edwin.
quukske

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het werkt niet, ik moet bovenop de €2 toch gewoon de kosten voor bellen, sms'en en data betalen.
Pure oplichting!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Edwinn schreef:
Beste Arno,

Bedankt voor je info en tips. Ik heb echter een vraag over tip 3, de datalimiet.
Uit jouw reactie maak ik op dat de datalimiet ook actief is bij de "alles in 1 op reis" bundel. Klopt dat?
Ik zag nl. in de voorwaarden van de "alles in 1 op reis" bundel staan dat wanneer je deze bundel activeert, de datalimiet dan komt te vervallen?

Hi Edwin,

Dat was inderdaad wel het geval maar nu geldt de datalimiet ook bij de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel! Neem voor de zekerheid wel ff contact op met onze klantenservice of kijk even in My Vodafone of de datalimiet aan staat voordat je vertrekt. Als je de limiet namelijk ooit zelf hebt uitgezet of veranderd dan zou het kunnen dat deze nu niet aan staat of dat er een hoger limiet is ingesteld. Je kunt dit dan alsnog zelf aanpassen of activeren. 😄
Edwinn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,

Dank voor je reactie!
Ik heb nog nooit wat met de bundel gedaan en als ik "my vodafone" bij "mijn tegoed en verbruik" kijk zie ik in het tekstblokje waar mijn tegoeden staan "50 euro dataroamingblokkade". Er staan niet aan of uitgeschakeld bij?
Betekent dit dan dat de datalimiet aanstaat? Blijft de limiet dan ook aanstaan zodra ik de grens overga? Of moet ik eerst nog actie ondernemen om hem aan te zetten zodra ik in het buitenland kom?

Groeten, Edwin.
Roland1968

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkt blox niet, ik moet gewoon bovenop de euro 2 alles betalen. Wordt nl. Gewoon in rekening gebracht. Wat een aanfluiting
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Roland, ik zou even contact opnemen met de klantenservice. Als we beloven dat je voor €2,- die MB's en minuten + sms'jes krijgt, dan moet je ze ook krijgen. Gebruik je meer dan gaat dat uiteraard uit je beltegoed, maar blijf je er binnen dan hoort er niet meer dan die twee euro afgeschreven te worden.

Mocht er technisch aan onze kant iets fout gaan, dan verhelpen we dat en krijg je onterechte kosten terug. Dus bel even met de klantenservice, dan kunnen mijn collega's uitzoeken wat er nu precies is mis gegaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Verouderd Topic, roaming is afgeschaft
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic