Wimvanrennes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datalimiet overschreden

Ik ontving vandaag binnen een minuut 2x een sms van Vodafone. De eerste gaf aan dat ik 80% data heb verbruikt en de tweede (dus binnen een minuut) gaf aan dat ik 100% data heb verbruikt. Ik was op dat moment thuis en verbonden met mijn WiFi netwerk! Erg vreemd dat ik 200 mb binnen een paar seconden verbruik want zo snel is zelfs het 4g netwerk niet! Kan iemand dat verklaren?
4 Reacties 4
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
met de huidige internetsnelheden is dit wel degelijk mogelijk. In ons topic met tips & tricks over je dataverbruik staat een rekenvoorbeeld hiervan. Je telefoon kan verbinding maken met het mobiele netwerk als je WiFi-verbinding bijvoorbeeld even wegvalt of erg zwak is. Je kunt dit voorkomen door de mobiele gegevens uit te zetten als je verbinding hebt met WiFi.
Wimvanrennes
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de tip (topic) echter was ik op het moment dat ik de sms'jes ontving niets asn het downloaden oid. Daarnaast is mijn toestel zo ingesteld dat updates alleen via WiFi binnen gehaald worden. Ik heb gechat (via de Vodafone app) met een Vodafone medewerker maar deze kon helaas nog niet mijn data verbruik inzien op het moment dat het data verbruik via de sms'jes werd aangeven! Helaas de afgelopen twee dagen zijn er geen medewerkers beschikbaar voor een chat. Ik heb daarnaast na het ontvangen van de sms'jes direct mijn mobiele data uitgezet (mijn telefoon was nog steeds met WiFi verbonden) en er was van mijn 500 mb extra datablox ook 60 mb verbruikt.
Anonymous
Niet van toepassing
Op het moment dat je data uitzet kan het nog zijn dat er een app of meerdere verbonden is met het internet. Dit kan bijvoorbeeld het synchroniseren zijn van apps etc...bijvoorbeeld Facebook (vernieuwen van begin pagina, checken of er meldingen zijn etc)
Op sommige afdelingen kan het helaas soms wat drukker zijn waardoor er wachttijden/rijen zijn. Echter proberen mijn collega's iedereen zo goed mogelijk te helpen. De klantenservice kan niet zien waaraan het is verbruikt. Alleen wanneer. Echter kun je dit zelf ook terug vinden op de website van my Vodafone.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic