TimoC

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbo naar beneden bij stellen, vals voorgelicht

Geachte Vodafone medewerkers,

Ik heb op 9 augustus 2014 een Red sim only afgesloten a 85 euro per maand, dit omdat dit het enige abbo was met de mogelijkheid de databundel europa wijd te gebruiken. Ik heb destijds in de winkel expliciet gevraagd of de mogelijkheid bestond dit dure abonnement fors naar beneden te bij te stellen mochten mijn behoeftes wijzigen. Hierop werd door de winkel medewerker positief geantwoord, met als enige 'maar' dat dit pas mogelijk was vanaf 3 maanden na start contract termijn.
In april dit jaar werd ik telefonisch benaderd door een verkoopmedewerker om mijn abonnement te verlengen, weer voor 1 jaar, dit heb ik gedaan.
Echter zijn inmiddels mijn behoeftes gewijzigd (naar beneden) en bestaat ook de noodzaak tot Europees gebruik niet meer.

Ik heb vandaag, 29/9/2015 contact gehad met de betreffende afdeling om mijn abonnement per 9/11/15 fors naar beneden bij te stellen, waarop ik het antwoord kreeg dat ik slechts 1 stap naar beneden kon (+- 65 euro per maand en 50 euro wijzigings kosten). Dit is mij destijds niet verteld bij afsluiten ondanks mijn specifieke vraag om fors naar beneden bij te kunnen stellen, en bijbehorend positief antwoord.

Ik vind 20 euro op een bedrag van 85 niet fors te noemen en ben van mening dat dit eerlijk gezegd misleiding van vodafone's kant is.
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
De Algemene Voorwaarden Mobiele Telefonie, behorende bij jouw RED Plus abonnement maken onlosmakelijk deel uit van de Overeenkomst die je met Vodafone hebt afgesloten. Het contract.
Daarin staan de voorwaarden om neerwaarts bij te stellen, met slechts één stap. En tegen administratie-kosten van €50,00

Die had je kunnen lezen. Die had je moeten lezen. Natuurlijk leest niemand dat onleesbare document met de kleine lettertjes. Maar het staat er wel. En je bent er wel juridisch aan gebonden.

Of zoals Ali B het zo mooi zegt in die T-Mobile-tv-reclame op de kermis-attractie:
"Naar beneden bijstellen? KAN NIET !!!"

Nou ja, tegen betaling van vijftig Euro, bij Vodafone.
Het staat echt in de Algemene Voorwaarden vermeld. Je kunt de PDF-versie van de Algemene Voorwaarden Mobiele Aansluitingen van Vodafone downloaden via de website van Vodafone.

Verder voldoet jouw bericht niet aan de Huisregels en de Forum Regels, die je in het Forum Board Abonnementen kunt raadplegen. Houd daar in het vervolg rekening mee. Onafhankelijke Forum Users kunnen jou niet met deze kwestie helpen. En daarom hoort jouw probleem niet op dit Forum thuis.

Dit Forum is geen Klaagmuur.

Succes!

Netwerker
TimoC
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat het in de voorwaarden staat twijfel ik geen microseconde aan.
Maar als een verkoopmedewerker mij iets verteld dan ga ik er vanuit dat dit op waarheid berust. En zoals je zelf al aangeeft lezen vrij weinig mensen zo'n heel contract door. Zeker als er nog 4 andere klanten achter je staan te dringen in de winkel...

Mijn excuses voor de "forum vervuiling"
Is er uberhaubt een deel op dit forum waar ik hier mee terecht kan dan?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
TimoC je twijfelt terecht of je het juiste kanaal te pakken hebt. Via het forum kunnen we jou hier helaas niet mee helpen. Dit is bedoeld voor en door klanten. Ik vermoed dat we toch jouw gegevens er even bij moeten nemen om dit op te kunnen lossen. Neem daarom even contact op met onze klantenservice
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic