Knarvel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contacten back-up vanaf een Nokia N95

Hallo,

na mijn registratie krijg ik per SMS een DL-link toegestuurd. Na download wordt de installatie afgebroken met een melding dat het certificaat ongeldig is, en de auteur van de app gecontakteerd dient te worden. (Vodafone?)

Heeft iemand dit al op een N95 werkend gekregen? Wie weet raad omtrend het (foute?) certificaat?

Alvast bedankt.
4 Reacties 4
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Knarvel, dat is probleem dat ik in ieder geval nog niet eerder gehoord hebt. Van welk toestel naar welk toestel wil je contacten overzetten?
Zou je de exacte foutmelding willen overtypen of bv een screenshot willen maken?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Knarvel,

Controleer even de ingestelde datum en tijd op je Nokia N95, meestal is dat het probleem.

Mocht dit inderdaad de oplossing zijn geweest, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
Knarvel
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag,@Robert,
Datum en tijd staan correct ingesteld, dat is het dus niet... En volgens mijn Nokia OVR-suite is de toestel firmware ook up to date. Of en hoe er veiligheidscertificaten op mijn telefoon staan is mij onbekend, dus weet ik ook niet of en hoe deze evtl. geupdate kunnen (moeten?) worden.

@Bas,
Ik wil de contacten van een Nokia N95 overzetten naar een Android toestel. En wat belangrijker is, een veilige back-up van mijn contacten, maar dat is eigenlijk hetzelfde.

Als ik de Vodafone Contacten back-up app (.../J2ME-VS/Install.jad)  gedownload heb, breekt de installatie af met: Certificaatfout. contact de fabrikant...  (Fabrikant app: Synchronoss v2.00(1) )

ff verder gekeken, er zitten 2 certifcaten op deze telefoon, van Verisign class3 code signing, geldig tot 25-04-2013, dus dat zal het wel wezen.... Er is nog een tweede Verisign class3 certificaat maat dat is nog tot 2019 geldig... Ik ga eerst eens met de ovi-suite kijken of dat code-signing certificaat geupdate kan worden...
Tot zover dank voor je hulp, ik zal het resultaat hier terugmelden.

Groetend, Knarvel
Knarvel
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK, de zaak is opgelost... Na enig gegoogle vond ik hier:
http://www.ehow.com/how_7899426_update-expired-certificate-sis.html de simpele raad het certificaat weer geldig te maken door de kalender een jaar terug te zetten...  Enne, dat helpt! (je gelooft je ogen niet... maar wel makkelijk!) 
Goed, de app nu geinstalleerd en kontakten netjes gesaved. Ikke blij

Nogmaals dank.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic