r6t9

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buitenlandse telefoon doorschakelen naar NL

Hoi!
Zal geen topic waar deze vraag thuishoort, dus stel 'm hier maar als dat mag: ik wil mijn Belgische Proximus telefoon (werk in BE, woon in NL) doorschakelen naar mijn Vodafone telefoon in NL. Wie betaald dan wat? Is het nog altijd zo (wat in het verleden altijd werd gezegd) dat de beller betaald tot de grens en ik vanaf de grens? Wat dan als ik met mijn Vodafone telefoon in BE ben (ik woon op de grens) en de Proximus telefoon schakelt dan telefoon door naar mijn NL nummer? Ik heb een Sizz abo. Gaat dat dan allemaal uit mijn bundel, want dan heb ik er geen problemen mee. Bedankt voor jullie antwoorden en ervaringen.
2 Reacties 2
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey r6t9,

Ehh **bleep** dit is een goede vraag...was het niet zo dat als je doorgschakelt van een buitenlands netwerk naar het Nederlandse netwerk dat dan de persoon die jou belde de telefoon rekening betaalde? Ik weet nog dat een paar vrienden van me in duitsland waren en een rekening achteraf kregen dat zij naar het buitenland belde en ik juist niet, omdat ik het had ontvangen.

Betref het doorschakelen, dat zou ik even bij Proximus voor de zekerheid navragen, ik weet niet zeker of je daarvoor moet betalen of niet. =O

Groet

WhiteWolf

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Proximus rekent hier waarschijnlijk een redelijk hoog bedrag voor; hoger dan de kosten voor gebeld worden in Nederland. Een snelle zoektocht levert dit op: http://customer.proximus.be/nl/download/INT_Voice_Postpaid.pdf Je kunt waarschijnlijk beter jezelf gewoon laten bellen op de Proximus-telefoon in Nederland (dus 2 telefoons gebruiken). De kosten hiervan zijn ongeveer 13 per minuut of de kosten van Proximus Passport (1 euro per 10 minuten): http://customer.proximus.be/nl/Vodafone_Passport_Postpaid/index.html Als je doorschakelt vanaf een buitenlands nummer naar een Nederlands nummer dan is dat gewoon een binnenkomende oproep op het Nederlandse toestel; je betaalt daar dan nooit voor op je Nederlandse rekening, maar dus wel erg veel op je Belgische rekening. Om die reden is het goedkoper om je gewoon op je Belgische nummer in Nederland te laten bellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic