Bnijhuis

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bestaande klanten worden benadeeld tov nieuwe klanten. VREEMD!!!!

Ik ben geinteresseerd in de galaxy S3. Mijn abonnement is afgelopen dus ik kan voordelig een nieuw toestel aanschaffen.
Nu schetst mijn verbazing dat een nieuw abonnement goedkoper is als het verlengen naar datzelfde abonnement. Hoe kan dat?
Ik heb overigens dan ook al rekening gehouden met de aansluitkosten. Logischerwijs zou je dan kiezen voor een nieuw abonnement maar Vodafone kiest er dan voor dat je geen nummerbehoud mag hebben. Toch vreemd, je zou denken dat bestaande klanten waardevoller zijn dan nieuwe. Zit nu toch te denken om over te stappen naar een andere provider.
13 Reacties 13
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik kan me haast niet voorstellen dat je het nu over het verlengen bij Vodafone zelf hebt.

Ik heb al vaker op het forum aangegeven, dat derde partijen dat soort trucs nog wel eens uithalen, zij hebben er immers alle belang bij om nieuwe klanten binnen te halen bij anderen vandaan, zij worden uitbetaald op basis van het aantal "gewonnen zieltjes".

Vodafone zelf echter heeft niet enkel belang bij het krijgen van nieuwe klanten, maar ook het behouden van bestaande klanten en waardeert hen beiden op dezelfde manier; geen onderscheid in prijzen dus.

Als jij meent dat het aanbod van Vodafone zelf afkomstig is, dan zou ik het op prijs stellen als je de link naar dat aanbod eens met ons zou delen, dan ga ik er met plezier voor je achteraan.
Viverius

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Belsimpel.nl
Als je daar een S3 uitzoekt met een Vodafone abo (altijd55) dan kun je de optie "verlengen aanvinken"

Het abo kost dan nog steeds hetzelfde maar je mot veel meer btlen voor je toestel ( ik dacht bijna €100!)

groeten Lex
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Viverius schreef:
Belsimpel.nl
Als je daar een S3 uitzoekt met een Vodafone abo (altijd55) dan kun je de optie "verlengen aanvinken"

Het abo kost dan nog steeds hetzelfde maar je mot veel meer btlen voor je toestel ( ik dacht bijna €100!)

groeten Lex
Zoals ik al zei: derde partijen willen dat soort dingen nog wel eens doen, Vodafone zelf niet.

Bij Vodafone krijg je bij verlenging hetzelfde abonnement en hetzelfde toestel voor dezelfde prijs als een nieuwe klant.
Bnijhuis
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat inderdaad om belsimpel.nl. Het scheelt hier gewoon € 53,-. Ik kan het verschil bij Vodafone zelf niet checken want op dit moment is er een storing bij het inloggen. Ik zou het overigens ook prima vinden om bij Vodafone zelf te verlengen maar het verschil in prijs is gewoon veel te groot. Vodafone jaagt zo zijn bestaande klanten natuurlijk wel naar die derde partijen. Misschien een goed idee om dit soort partijen niet extra te vergoeden voor "nieuwe klanten".
Renee57

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt, ik wilde ook verlengen,maar ben dan meer dan 150 euro kwijt voor toestel als met een nieuw abonnement
wil mijn bestaande nr behouden en dat kan dan niet  heb vodaphone hierover aan de telefoon gehad. ben dus genootzaakt om van provider te veranderen!
balou34

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja dat vond ik dus ook 
wordt tijd voor men abbo te verlengen dus ben aan het surfen  .
kom ik tegen bij studentenmobiel.nl  een nieuw abbo van vodafone
samsung s3 140 belm.  3000  sms . intern onbeperkt 8 maanden voor 35,63 4 maanden voor 47,50 toestel prijs 156,00 euro .   denk nou dat is mooi 
log in bij vodafone klik op verlengen en krijg dit 
samsung s3 140 belm.  3000  sms . intern onbeperkt 8 maanden voor 35,63 4 maanden voor 47,50 toestel prijs 339.00 euro 
denk dan dat ik beter mijn abbo kan opzeggen en dan via studenten mobiel een nieuwe pak scheelt toch ef 183,00 euro als ik het goed gezien heb ?
Renee57

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben overgestapt en heb nu mijn gsm gratis, scheelt mij te veel
vodafone heeft liever nieuwe klanten dan hun bestaande klanten houden
balou34

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
geen respons van vodafone ?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goedemorgen allemaal,

Allereerst: Gelukkig Nieuwjaar!
De eerste post van dit jaar is weer een feit.

Om on-topic te komen:

Zoals mijn collega Martin al aangaf, Vodafone zelf maakt GEEN onderscheid tussen de aanbiedingen richting een nieuwe klant of een verlengende/bestaande klant. Derde partijen zullen hier misschien wel onderscheid in maken om diverse redenen, maar dit is geen Vodafone beleid.

Renee57

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste vodafone, waarom ben ik dan bij verlenging zo veel duurder uit als een nieuw abonnement?
heb tel. contact gehad met jullie klantenservice!
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Renee57 schreef:
beste vodafone, waarom ben ik dan bij verlenging zo veel duurder uit als een nieuw abonnement?
heb tel. contact gehad met jullie klantenservice!
Dit moet dan via een derde partij zijn waar je andere kortingen krijgt als je als nieuwe klant binnenkomt.
Maar via onze klantenservice krijg je als nieuwe klant hetzelfde aanbod als een bestaande klant.
De prijzen van de abonnementen en toestellen zijn binnen Vodafone gelijk, wel kan er verschil zijn tussen wat een winkel aanbied en online, maar tussen nieuwe en bestaande klanten maken we binnen de Vodafone kanalen geen onderscheid.
Crosswire

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
leuke verhaaltjes allemaal, maar het spreekt elkaar wel behoorlijk tegen natuurlijk...

Er wordt gesproken over premies die zij ontvangen waardoor zij andere kortingen kunnen aanbieden.
Feit is gewoon dat iemand die bij jullie verlengt bijvoorbeeld 24 x 30 euro betaald, en iemand die via een dealdirect.nl of gsmtopdeals.nl een abo neemt bijvoorbeeld 24 x 22,75 betaald. Of in een ander voorbeeld 200 euro meer voor een mobiel kwijt is.

Dan vertel mij eens, van wij zij die premie krijgen om zieltjes te winnen??? Want ik betaal niet aan HUN maar aan JULLIE. Dus iemand zal dat verschil moeten ophoesten. En dan moeten zij nog wat over houden eraan ook. Vandaar dat er ook zoveel "kleine verschillen" zijn op de actiepagina's overal want ieder bedrijf kan zelf bepalen welk percentage zij onder de lijn willen overhouden.

Natuurlijk betaald dus OOK Vodafone die premies aan al die actiesites om zieltjes te winnen!!! Of niet? 
Want in dat geval maakt Vodafone dus indirect wel degelijk onderscheid. Ja inderdaad, zoals al eerder aangegeven, niet via jullie eigen shop. Is dat relevant?

Ik verbaas me hier al jaren over en ik heb ook nog nooit via een provider rechtstreeks verlengd. 

Leuk detail aan het hele verhaal is uiteraard dat je bij die sites 2 maanden vantevoren kan verlengen, en bij jullie al 4 maanden. Uiteraard leveren die ongeduldige mensen die niet nog 2 maanden extra willen wachten een aardig zakcentje extra op voor jullie, nietwaar?

Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik ben daar ook zeer verbaasd over geweest.
Ik heb verleden week mijn abonnement verlengt, ik had deze stilzwijgend doorlaten gaan omdat ik zit te wachten op de Lumia920.

Maar dit heb ik ook niet gedaan via Vodafone omdat Vodafone duurder (62,99 euro) was t.o.v. de aanbieder waar ik de 920 besteld heb en omdat Vodafone heel vaag deed over levering, kleur, draadloze lader etc etc

Er zat trouwens geen verschil in abonnementskosten...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic