Je kunt inderdaad direct contact opnemen met HTC, maar het probleem is in dit geval niet dat er bijvoorbeeld een termijn is vervallen.
Bij eigenlijk elk elektrisch apparaat staat in de garantievoorwaarden dat als iemand anders dan een officiële reparateur het toestel openmaakt, de garantie vervalt. Als ik het bericht goed lees heeft de reparateur dat geconstateerd. Telefoons zijn zonder specialistisch gereedschap erg moeilijk en nooit zonder beschadigingen open te maken. Die beschadigingen zitten dan op een specifieke plekken en als een reparateur dat soort tekens ziet trekken ze deze conclusie. Er zijn natuurlijk meer dingen waar ze het aan kunnen zien, maar ik noem dit even als voorbeeld. De reparateur maakt ook altijd foto's van hetgene waar aan ze zien dat het toestel al eerder is open gemaakt.
Je kunt dus beter contact opnemen met ofwel de reparateur, of onze klantenservice. Dan doen nemen mijn collega's contact voor je op.
Maar als het zo is dat het toestel al eens opgemaakt is, is de garantie inderdaad vervallen. Daar valt dan niets meer aan te doen, behalve de reparatie zelf betalen.
Dat is geen leuk nieuws natuurlijk, maar zo zijn de spelregels bij garantie nu eenmaal