leuke verhaaltjes allemaal, maar het spreekt elkaar wel behoorlijk tegen natuurlijk...
Er wordt gesproken over premies die zij ontvangen waardoor zij andere kortingen kunnen aanbieden.
Feit is gewoon dat iemand die bij jullie verlengt bijvoorbeeld 24 x 30 euro betaald, en iemand die via een dealdirect.nl of gsmtopdeals.nl een abo neemt bijvoorbeeld 24 x 22,75 betaald. Of in een ander voorbeeld 200 euro meer voor een mobiel kwijt is.
Dan vertel mij eens, van wij zij die premie krijgen om zieltjes te winnen??? Want ik betaal niet aan HUN maar aan JULLIE. Dus iemand zal dat verschil moeten ophoesten. En dan moeten zij nog wat over houden eraan ook. Vandaar dat er ook zoveel "kleine verschillen" zijn op de actiepagina's overal want ieder bedrijf kan zelf bepalen welk percentage zij onder de lijn willen overhouden.
Natuurlijk betaald dus OOK Vodafone die premies aan al die actiesites om zieltjes te winnen!!! Of niet?
Want in dat geval maakt Vodafone dus indirect wel degelijk onderscheid. Ja inderdaad, zoals al eerder aangegeven, niet via jullie eigen shop. Is dat relevant?
Ik verbaas me hier al jaren over en ik heb ook nog nooit via een provider rechtstreeks verlengd.
Leuk detail aan het hele verhaal is uiteraard dat je bij die sites 2 maanden vantevoren kan verlengen, en bij jullie al 4 maanden. Uiteraard leveren die ongeduldige mensen die niet nog 2 maanden extra willen wachten een aardig zakcentje extra op voor jullie, nietwaar?