Ik herken het probleem! Binnen een aantal uren van 100% naar compleet leeg.
Wat nu precies de trigger is weet ik (nog) niet maar het lijkt samen te hangen met een update. Vorige week is er weer een iOS update geweest voor de iPhone 5 en vandaag alleen al hebben drie verschillende mensen mij weer de vraag gesteld.
De oplossing is vrij simpel:
1) Verwijder al je e-mail accounts
2) Zet je iPhone uit (essentiële stap!)
3) Zet je iPhone weer aan
4) Voeg je e-mail accounts weer toe
In 90% van de gevallen lost dit het probleem direct op. Nou ja, je moet wel eerst je batterij weer laden maar dan is die niet meer in een paar uur leeg. O ja, en als je het wachtwoord wijzigt van een e-mailaccount, wijzig dit dan ook direct daarna in je telefoon.
Als dat niet geholpen heeft dan kun je nog een volledig herstel proberen. Je iPhone krijgt dan een harde reset (alles wordt gewist). Dat lost weer 80% van de rest op (totaal 96% van alle problemen dus).
In dat geval:
1) Zet je iPhone eerst uit en daarna weer aan
2) Zorg dat je verbonden met WiFi en een lader
3) Ga naar Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie > Maak nu reservekopie
4) Als de reservekopie klaar is ga dan naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen
5) Bij het opstarten kies je voor iCloud backup terugzetten.
Zoals ik al zei denk ik dat het samenhangt met de iOS updates die Apple uitbrengt. Mijn advies is om
voordat je de update installeert:
- eerst alle apps afsluiten (snelle dubbele klik op de onderste knop, vinger 2 seconden op een app houden en bij alle apps op het rode sluit dingetje klikken)
- toestel uit en weer aanzetten
-
dan pas de update installerenSinds dat ik dat doe heb ik geen last meer gehad.
UPDATE 14 mei:Naar aanleiding van reacties begin ik te vermoeden dat het ook kan samenhangen met
Gmail. Gebruikers die voorheen Gmail hebben toegevoegd via Exchange lijken dit probleem te ervaren.
Ik adviseer om tegenwoordig het Gmail account toe te voegen via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Voeg account toe... > Gmail en dan
niet meer bewust te kiezen voor Microsoft Exchange.
Geen zorgen, ook dan wordt de e-mail en agenda via push gesynchroniseerd.
LET OP: Als je ook je Contactpersonen gesynchroniseerd wilt hebben, dan moet nog een extra account toevoegen.
Ga dan naar Voeg account toe... > Anders > Voeg CardDAV-account toe
Server: google.com
Gebruikersnaam: toets hier je volledige Gmailadres in (incl.
@gmail.com erachter)
Wachtwoord: toets hier je Gmail wachtwoord in
Beschrijving: toets hier Gmail contactpersonen in
Klik op Volgende.
Laat nog even weten of het geholpen heeft. En zo ja, klik even op het duimpje omhoog onder dit bericht
😄