soumia

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Batterij nieuwe Iphone 5 binnen no time leeg.

Ik heb afgelopen woensdag gebruik gemaakt van de Vodafone actie, RED abbonnement inclusief toestel. Ik doe niet  heel veel bijzonders met mijn telefoon. Bellen en whatsappen en soms mijn mail checken. Ik heb dit abbonnement afgesloten omdat het een mooie actie is en ik na een paar jaar eindelijk terug kon naar Vodafone terwijl het ook betaalbaar blijft.
 
Ik heb mijn toestel nu een paar dagen maar de batterij van de telefoon gaat bij minimaal gebruik hooguit een paar uurtjes mee. Dit betekent dat ik niet op het toestel kan vertrouwen wanneer ik het huis uit ben. Ik heb me gehouden aan alle adviezen en regels met betrekking tot installatie en eerste gebruik. Verder heb ik het toestel nauwelijks gebruikt aangezien ik dus een ander abbonnement heb lopen en ik mijn contacten etc nog niet overgezet heb. 
 
Wat kan ik het beste doen? Gewoon klantenservice bellen? Wat kunnen de mogelijke oplossingen zijn?
 
Bij voorbaat dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik herken het probleem! Binnen een aantal uren van 100% naar compleet leeg.

Wat nu precies de trigger is weet ik (nog) niet maar het lijkt samen te hangen met een update. Vorige week is er weer een iOS update geweest voor de iPhone 5 en vandaag alleen al hebben drie verschillende mensen mij weer de vraag gesteld.

De oplossing is vrij simpel:
1) Verwijder al je e-mail accounts
2) Zet je iPhone uit (essentiële stap!)
3) Zet je iPhone weer aan
4) Voeg je e-mail accounts weer toe

In 90% van de gevallen lost dit het probleem direct op. Nou ja, je moet wel eerst je batterij weer laden maar dan is die niet meer in een paar uur leeg. O ja, en als je het wachtwoord wijzigt van een e-mailaccount, wijzig dit dan ook direct daarna in je telefoon.

Als dat niet geholpen heeft dan kun je nog een volledig herstel proberen. Je iPhone krijgt dan een harde reset (alles wordt gewist). Dat lost weer 80% van de rest op (totaal 96% van alle problemen dus).
In dat geval:
1) Zet je iPhone eerst uit en daarna weer aan
2) Zorg dat je verbonden met WiFi en een lader
3) Ga naar Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie > Maak nu reservekopie
4) Als de reservekopie klaar is ga dan naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen
5) Bij het opstarten kies je voor iCloud backup terugzetten.

Zoals ik al zei denk ik dat het samenhangt met de iOS updates die Apple uitbrengt. Mijn advies is om voordat je de update installeert:
- eerst alle apps afsluiten (snelle dubbele klik op de onderste knop, vinger 2 seconden op een app houden en bij alle apps op het rode sluit dingetje klikken)
- toestel uit en weer aanzetten
- dan pas de update installeren
Sinds dat ik dat doe heb ik geen last meer gehad.


UPDATE 14 mei:
Naar aanleiding van reacties begin ik te vermoeden dat het ook kan samenhangen met Gmail. Gebruikers die voorheen Gmail hebben toegevoegd via Exchange lijken dit probleem te ervaren.

Ik adviseer om tegenwoordig het Gmail account toe te voegen via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Voeg account toe... > Gmail en dan niet meer bewust te kiezen voor Microsoft Exchange.
Geen zorgen, ook dan wordt de e-mail en agenda via push gesynchroniseerd.

LET OP: Als je ook je Contactpersonen gesynchroniseerd wilt hebben, dan moet nog een extra account toevoegen.
Ga dan naar Voeg account toe... > Anders > Voeg CardDAV-account toe
Server: google.com
Gebruikersnaam: toets hier je volledige Gmailadres in (incl.@gmail.com erachter)
Wachtwoord: toets hier je Gmail wachtwoord in
Beschrijving: toets hier Gmail contactpersonen in
Klik op Volgende.


Laat nog even weten of het geholpen heeft. En zo ja, klik even op het duimpje omhoog onder dit bericht 😄

Bekijk in context

18 Reacties 18
Lookie01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de iPhone 5 sinds afgelopen vrijdag. Ik merk dat hij van tijd tot tijd erg heet wordt. Ik neem aan dat dit met de stroom consumptie te maken heeft. De stroom consumptie liegt er dan ook niet om. Ongeveer 10% per uur ! Dat betekent dat ik er zonder twee keer volledig bijladen niet eens een volle dag mee doe.
 
Ik heb al allerlei zaken uitgezet zoals contacten uitwisselen in FB en Twitter. Ook heb ik het gebruik van de plaatsbepaling strak aan banden gelegd.
 
Wie heeft dezelfde problemen ? Wie heeft er nog tips ? Want dit is echt niet normaal.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Lookie01,

Vreemd dat je hier gelijk al last van hebt. We hebben hier geen andere klachten over ontvangen.

Heb je je toestel al eens hersteld via iTunes? Dat kan eventueel helpen. Maak wel even een backup van je gegevens.

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!
buwer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Ik heb het probleem voor een deel ook. Mijn telefoon hangt heel de nacht aan de lader. Mijn vorige iphone 4 kon dan bijna 2 dagen mee. Bij de 5 is de batterij aan het begin van de avond helemaal leeg. De batterij is dus echt veel slechter.
 
Is er wellicht iets mis met mijn toestel, Want ik zie niet veel meer klachten?
 
Werner
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wat wel eens zou kunnen helpen is om je batterij te calibreren:
 
1. Gebruik de iphone tot ie helemaal leeg en uit zichzelf uit gaat. (Het kan goed zijn dat ie heel lang op 1% blijft hangen)
2. Laad je telefoon vervolgens aan 1 stuk op, zonder te ontkoppelen in de tussentijd
3. Laat hem, nadat hij helemaal vol zit, nog een paar uur aan de lader hangen
4. Start de iPhone vervolgens opnieuw op door de knop bovenop en de home knop in te houden, totdat hij herstart
 
bron: https://discussions.apple.com/thread/3605927?start=0&tstart=0
 
 
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de iPhone zegt dat hij op 1% batterij zit, terwijl dit niet helemaal klopt. Vervolgens blijft de telefoon een uur lang op 1% hangen, voordat de batterij pas echt leeg is.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Bovenstaande is inderdaad een optie! Thanks Muurtegel.

Overigens is het zo dat je toestel in het begin best lang meegaat op 1%. Echter wordt dit na een tijdje helaas minder en zal je toestel sneller uitvallen. Dit is vrijwel met alle accu’s/batterijen het geval. 😞
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Soumia
 
heb je al veel apps geïnstalleerd? Er zijn apps die erg veel van de telefoon vragen en daardoor de accu behoorlijk snel leeg kunnen trekken. Ik adviseer dan ook een backup te maken van het toestel (in het geval dat er data op staat die je niet kwijt wilt) en dan het toestel volledig te resetten naar basisinstellingen. Indien het probleem daarna blijft, ga dan even terug naar de winkel. Er is dan een goede kans dat de accu niet goed is.
 
groet
Wouter
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik herken het probleem! Binnen een aantal uren van 100% naar compleet leeg.

Wat nu precies de trigger is weet ik (nog) niet maar het lijkt samen te hangen met een update. Vorige week is er weer een iOS update geweest voor de iPhone 5 en vandaag alleen al hebben drie verschillende mensen mij weer de vraag gesteld.

De oplossing is vrij simpel:
1) Verwijder al je e-mail accounts
2) Zet je iPhone uit (essentiële stap!)
3) Zet je iPhone weer aan
4) Voeg je e-mail accounts weer toe

In 90% van de gevallen lost dit het probleem direct op. Nou ja, je moet wel eerst je batterij weer laden maar dan is die niet meer in een paar uur leeg. O ja, en als je het wachtwoord wijzigt van een e-mailaccount, wijzig dit dan ook direct daarna in je telefoon.

Als dat niet geholpen heeft dan kun je nog een volledig herstel proberen. Je iPhone krijgt dan een harde reset (alles wordt gewist). Dat lost weer 80% van de rest op (totaal 96% van alle problemen dus).
In dat geval:
1) Zet je iPhone eerst uit en daarna weer aan
2) Zorg dat je verbonden met WiFi en een lader
3) Ga naar Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie > Maak nu reservekopie
4) Als de reservekopie klaar is ga dan naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen
5) Bij het opstarten kies je voor iCloud backup terugzetten.

Zoals ik al zei denk ik dat het samenhangt met de iOS updates die Apple uitbrengt. Mijn advies is om voordat je de update installeert:
- eerst alle apps afsluiten (snelle dubbele klik op de onderste knop, vinger 2 seconden op een app houden en bij alle apps op het rode sluit dingetje klikken)
- toestel uit en weer aanzetten
- dan pas de update installeren
Sinds dat ik dat doe heb ik geen last meer gehad.


UPDATE 14 mei:
Naar aanleiding van reacties begin ik te vermoeden dat het ook kan samenhangen met Gmail. Gebruikers die voorheen Gmail hebben toegevoegd via Exchange lijken dit probleem te ervaren.

Ik adviseer om tegenwoordig het Gmail account toe te voegen via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Voeg account toe... > Gmail en dan niet meer bewust te kiezen voor Microsoft Exchange.
Geen zorgen, ook dan wordt de e-mail en agenda via push gesynchroniseerd.

LET OP: Als je ook je Contactpersonen gesynchroniseerd wilt hebben, dan moet nog een extra account toevoegen.
Ga dan naar Voeg account toe... > Anders > Voeg CardDAV-account toe
Server: google.com
Gebruikersnaam: toets hier je volledige Gmailadres in (incl.@gmail.com erachter)
Wachtwoord: toets hier je Gmail wachtwoord in
Beschrijving: toets hier Gmail contactpersonen in
Klik op Volgende.


Laat nog even weten of het geholpen heeft. En zo ja, klik even op het duimpje omhoog onder dit bericht 😄
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Kudo voor het complete antwoord! Hopelijk komen er snel reacties van mensen waarbij het nu opgelost is 🙂 Zelf heb ik het probleem niet dus kan ik het niet testen. Maar anders had ik het graag gedaan!
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
UPDATE 14 mei:
Naar aanleiding van reacties begin ik te vermoeden dat het ook kan samenhangen met Gmail. Gebruikers die voorheen Gmail hebben toegevoegd via Exchange lijken dit probleem te ervaren.

Ik adviseer om tegenwoordig het Gmail account toe te voegen via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Voeg account toe... > Gmail en dan niet meer bewust te kiezen voor Microsoft Exchange.
Geen zorgen, ook dan wordt de e-mail en agenda via push gesynchroniseerd.

LET OP: Als je ook je Contactpersonen gesynchroniseerd wilt hebben, dan moet nog een extra account toevoegen.
Ga dan naar Voeg account toe... > Anders > Voeg CardDAV-account toe
Server: google.com
Gebruikersnaam: toets hier je volledige Gmailadres in (incl.@gmail.com erachter)
Wachtwoord: toets hier je Gmail wachtwoord in
Beschrijving: toets hier Gmail contactpersonen in
Klik op Volgende.

Ik zal deze informatie ook nog even toevoegen aan mijn eerdere bericht hierboven, niet iedereen scrollt door 🙂
norwin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Robert
 
Bij mij is het in ieder geval opgelost.
Ik heb de ophaalfrequentie tevens ook aangepast naar 1 x per uur.
 
 
Overigens heb ik 3 emailaccounts draaien; Hotmail, Live Mail en Gmail ( deze laatste niet via Exhange)
 
Groetjes,
 
Norwin
 
 
 
 
jolierde

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op aanraden van de medewerker in de Vodafone winkel heb ik deze procedure gevolgd.
Batterij is weer goed opgeladen maar ik ben plots een groot deel van mijn contacten kwijt.
Kan ik die nog ergens terug vinden?
Ik hoop het.
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
jolierde schreef:
Op aanraden van de medewerker in de Vodafone winkel heb ik deze procedure gevolgd.
Batterij is weer goed opgeladen maar ik ben plots een groot deel van mijn contacten kwijt.
Kan ik die nog ergens terug vinden?
Ik hoop het.

Hi jolierde,

Heb je misschien toevallig nog een reservekopie van je iPhone op je computer staan? Daarmee kun je de contacten terugzetten. Je kunt dit controleren door je iPhone eens met je PC te verbinden. In iTunes zie je dan wanneer je PC voor het laatst een reservekopie van je iPhone heeft gemaakt. Hou er dan wel rekening mee dat sommige bestanden worden teruggezet naar de versie die op je iPhone stond op het moment dat je de reservekopie maakte. Als je dus na deze datum nog foto's hebt gemaakt o.i.d. dan kun je deze kwijtraken.

Om dit in de toekomst te voorkomen kun je wel nog de contacten backup app downloaden. Of heb je deze al geïnstalleerd?
Zaybek50

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook precies zelfde probleem mijn iPhone 5 wordt ook heel snel warm!! Dit is echt niet normaal
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dit probleem is inmiddels bekend, hier kun je zeer waarschijnlijk de oplossing vinden:

http://forum.vodafone.nl/t5/iPhone-5-iOS6/Batterij-nieuwe-Iphone-5-binnen-no-time-leeg/td-p/68366

robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Jolierde,

Twee berichten boven je vraag staat de oplossing hiervoor. Voor het synchroniseren van je Gmail contacten moet je nog even een extra account toevoegen, daarna staan ze er allemaal weer.

Succes!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik heb de beide topic's even samengevoegd, zo wordt de info wat overzichterlijker:).
Saschas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga het proberen. Is de app van gmail dan misschien handiger om te gebruiken? Ik heb nu alleen een iCloud email adres toegevoegd, maar ik weet eigenlijk niet eens wat ik daar mee kan.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic