Pluimpie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apn instellingen voor gps horloge

Wij hebben een gps horloge voor onze dochter. In Nederland werkt alles perfect maar in het buitenland niet. We kunnen wel met het horloge bellen maar de data verbinding die nodig is om de positie van het horloge naar de app te sturen werkt niet. Nu hebben we begrepen dat je dan de apn instellingen moet wijzigen doir een sms naar het horloge te sturen met de juiste instellingen. Dat hebben we geprobeerd maar geen van de geprobeerde instellingen werkt. We hebben als apn live.vodafone.com en office.vodafone.com geprobeerd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je bovenstaande instellingen eens gecontroleerd op het horloge Pluimpie? Het kan zijn dat deze net iets anders staan omdat bovenstaande instellingen voor mobiel zijn Energieboy
Office.vodafone is niet van toepassing op particuliere abonnementen of prepaid.
De apn is live.vodafone.com
Maar heb je ook roaming aan staan?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Pluimpie
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

In het buitenland is en blijft het altijd vervelend. Daar kan Vodafone eigenlijk niet zoveel aan doen omdat je bij een gast op het netwerk zit, ook al heet deze Vodafone. In Nederland moet het natuurlijk goed werken omdat je hier klant bent. Instellingen kunnen natuurlijk altijd dwars doen en vervelend zijn in het buitenland.


Maar de APN instellingen kan ik je hier geven, misschien heb je er iets aan (ik zet het hele verhaal wat ik altijd schrijf, er zullen delen zijn waar je misschien iets aan hebt of juist wel):
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Daarna zet je het terug op het vodafone netwerk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je bovenstaande instellingen eens gecontroleerd op het horloge Pluimpie? Het kan zijn dat deze net iets anders staan omdat bovenstaande instellingen voor mobiel zijn Energieboy
Office.vodafone is niet van toepassing op particuliere abonnementen of prepaid.
De apn is live.vodafone.com
Maar heb je ook roaming aan staan?
Pluimpie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy Steven
Bedankt voor jullie antwoorden. De apn had ik juist ingesteld blijkt uit jullie antwoorden. Roaming moet ik uitzoeken. Het horloge is heel beperkt in wat je kan uitlezen. Als k weer in het buitenland ben zal ik de sim ook in een mobiel doen om te kijken wat er dan gebeurd en op welk Frans netwerk ik uitkom.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Waarschijnlijk op hetzelfde netwerk als je telefoon.
Echter om gebruik te mogen maken van het netwerk buiten Nederland, dient roaming aan te staan. Zonder dit, zal er geen verbinding worden gemaakt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het inmiddels kunnen vinden Pluimpie?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic