PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Alles in 1 Op Reis : Zorgeloos bellen, sms'en en internetten in het buitenland

Alle vragen met betrekking tot Alles in 1 Op Reis, kunnen hier worden gevraagd. Hierbij moet je denken aan de volgende onderwerpen:

  • Hoe werkt het?
  • Wat kan ik ermee?
  • Kan ik dit ook gebruiken in ....? (Welk land)
  • Hij wil niet activeren, wat doe ik fout?
  • Ik krijg een data limit melding en nu werkt mijn internet niet meer?
  • Ik krijg een PDP fout in het buitenland en ik heb Alles in 1 OpReis actief, maar mijn internet werkt niet meer? (iPhone, iPad)
112 Reacties 112
Nico1963

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Arno, Steef en rre bedankt voor jullie reacties
Mooi dat de korting behouden blijft.
Ik zal voor het activeren nog wel even de, op dat moment, meest recente versie van de voorwaarden doornemen. 😉
groet, Nico
Zazaa

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik het goed begrijp kan ik de blox ook weer uitzetten nadat ik hem geactiveerd heb. Op de Vodafone site staat:

Aanzetten? Sms Alles op reis aan naar 4000 Of ga naar My Vodafone om de BloX aan te zetten

Uitzetten? Sms Alles op reis uit naar 4000 Of ga naar My Vodafone om de BloX uit te zetten

Dit zou dus net zo moeten werken als bij prepaid.
Ik zou hem dus pas aan kunnen zetten als ik er echt gebruik van wil maken, dus niet als ik maar een paar smsjes wil versturen , en hem dan gelijk weer uitzetten. Pas weer aanzetten als ik verwacht dat het rendabel zal zijn

Gr, Carla

N.b heb deze vraag ook per email aan Vodafone gesteld (11/7). Tot nu toe geen reactie gehad.

Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Carla,
 
afhankelijk van waar in het buitenland je zit, zal het versturen van een paar smsjes, zoals jij zegt, al snel duurder zijn dan 2 euro.
 
Dan is het dus niet erg zinvol om de alles-in-1 op Reis bundel uit te zetten, sterker nog, al zou het maar 50 cent schelen tegenover de 2 euro voor Alles-in-1 op Reis, dan zou je voor die 50 cent kunnen bellen, gebeld worden en internet kunnen hebben.
 
Ik denk dus dat je het voordeel door het inschakelen en uitschakelen van de bundel overschat en dat je er geen werkelijk voordeel van zult hebben.
xbienn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb Blox geactiveerd maar mijn ping die doet het niet? :S Kan iemand mij helpen.
ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
beste
 
Indien je een prepaid gebruiker bent dien je de bundel dagelijks te activeren. Indien je een abonnement hebt, dan hoef je de bundel maar 1 keer te activeren en betaal je per keer dat je het gebruikt.
Je betaalt 2 euro en krijg je 35MB en 20 minuten bellen, en 20 minuten gebeld worden en 20 SMS berichten.
 
veel plezier ermee,
 
Arno
ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste forum gebruikers,
 
Dank je voor de reacties op dit e-forum tot nu toe. Ik ben erg geinteresseerd in wat er leeft en wat de ervaringen zijn.
 
De komende tijd ben ik op vakantie en ga zorgeloos mijn smartphone gebruiken wanneer ik op terras of strand zit 😉
 
Mijn collega's blijven dit forum volgens in mijn afwezigheid, dus blijft doorgaan met de suggesties en vragen.
 
Tot na mijn vakantie!
 
groeten,
 
Arno
 
xjessg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,

Ik had een paar vraagjes.
Ik ga vannacht Op vakantie naar frankrijk, ik heb een bb bold 9700 met een prepaid blox.
Nu word mijn internet altijd verlengt op de 21e wat dus vannacht gebeurd. Is die blox alleen 'geldig ' in nl? Of gaan die kosten weer verder als ik alles in 1 op reis aan zet in frankrijk? En als ik die alles op reis sms stuur ze ie automatisch alles aan of moet ik nog iets van roamen/data inschakelen?
rrustema

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als ik het goed begrijp ben ik €2 kwijt als ik 1 SMSje verstuur? En dat ik er dan goed aan doe om die dag gelijk maar 19 andere SMSjes te sturen en 20 minuten te gaan bellen etc. 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Of als je gebeld wordt; "Sorry, verkeerd verbonden". 😞 Je hebt trouwens ook 35 MB voor die €2,00.
vodafoneuser

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zojuist terug van vakantie, waar ik 1 dag Alles in 1 Op Reis wou gebruiken. Hiervoor heb ik deze blox aangezet, waarna ik er de volgende dag geen gebruik meer  van wou maken en hem weer uitgezet heb. Hierna ontving ik een sms, met daarin geschreven dat de blox tot eind augustus aan bleef staan. Bij de algemene voorwaarden stond dat indien de telefoon gebruikt wordt je 2 euro per dag betaald. Erg vervelend als ik alleen maar 1 smsje wil versturen en daardoor meteen 2 euro voor diensten betaal waar ik geen gebruik van wil maken. Hierdoor heb ik nu elke dag 2 euro betaald, terwijl ik mijn blox uit heb geschakeld. Beetje raar dat wanneer ik me heb aangemeld voor een dienst waarvan ik 1 dag gebruik wil maken, ik meteen verplicht wordt het mijn hele vakantie te gebruiken.. Ook heb ik nog een vraag, wanneer ik geen sms heb verstuurd, wel ontvangen, ik dan ook die 2 euro betaal?
 
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik weet niets van Iphone, maar Vodafone vermeldt deze instellingen en die werken in Frankrijk 😉
 
Check of de juiste apn is ingesteld. In Nederland springt hij vanzelf op NL
 
 
Optie In te voeren gegevens
Naam van de verbindingVodafone Internet
APN / toegangspuntlive.vodafone.com
DragerGPRS / UMTS
Gebruikersnaamvodafone
Wachtwoordvodafone
Proxy-adres192.168.251.150
Proxy-poort8799
Wachttijd (sec) / time-out300
URL startpaginahttp://live.vodafone.com
  Mms  
Mms instellingenOptie In te voeren gegevens
MMSC / Mms centrale / Berichtenserver / URL startpaginammsc.mms.vodafone.nl
Verbinden via account / profielVodafone Internet
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Iedereen:

Ik lees her en der dat de dienstdoende moderator zijn of haar taak niet op zich neemt. Dit vind ik vervelend om te lezen.
Arno, de Topicstarter is een van onze marketeers. Of hij op vakantie is weet ik niet. Ik ben met jullie eens dat eerder gereageerd had moeten worden. Hiervoor excuses.

Ik heb dit aangegeven bij Stevie, onze Forum Beheerder. Zij zal hier meer informatie over geven.

Verdere vragen? Vragen!

Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Zoals Chris al zei, sorry als jullie van mening zijn dat er niemand de berichten volgt in dit topic, want geloof me, we volgen jullie zeker.
Arno, de marketeer die de alles-in-1 op reis blox heeft geïntroduceerd is momenteel op vakantie, zodra hij terug is zullen jullie weer van hem horen op het forum.

Ondertussen wil ik kwijt, ik vind dat jullie elkaars problemen/vragen aardig goed weten op te lossen! Ik zie een aantal mensen die elkaar helpen met antwoorden te vinden, die terugverwijzen naar berichten eerder in het topic, verwijzen naar de website etc. Super! Daar is een forum voor, om elkaar te helpen; voor klanten, door klanten! Dus keep up the good work.

Ik hou dit topic in de gaten, mocht ik nou dringende vragen zien die nog niet eerder gesteld zijn of waar nog geen antwoord voor te vinden is, dan zal ik deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Voor de meeste vragen zijn echter al antwoorden gegeven, zoals bijv. van wanneer tot wanneer loopt de blox (voor prepaid en abonnement), wanneer betaal ik 2 euro, kan ik de blox ook op een blackberry aansluiten etc. Even het topic doorspitten, of even in de zoekbalk bovenaan in het forum alles-in-1 op reis intypen en je komt al een stuk verder met het vinden van een antwoord.

Veel plezier verder nog op het forum en voor alle gebruikers die op vakantie gaan en daarom vragen hebben over deze blox: Fijne vakantie! En kom na je vakantie nog even terug om je ervaringen te delen!!!


ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Stevie. Ik ben blij, dat je het forum volgt, want als er helemaal niet gereageerd wordt, dan geeft dat een andere indruk.
 
Ik heb een vraag voor je! Staat Vodafone tethering toe? Ik hoop op antwoord.
 
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
ETET schreef:
@ Stevie. Ik ben blij, dat je het forum volgt, want als er helemaal niet gereageerd wordt, dan geeft dat een andere indruk.
 
Ik heb een vraag voor je! Staat Vodafone tethering toe? Ik hoop op antwoord.
 
 
Wel nogal off-topic in dit forumdeel, maar ok 😉  : Bij alle huidige Bel+SMS+Web en iPhone abonnementen (met toestel of SIM-only) is tethering toegestaan. Oudere abonnementen verschilt per abonnement, maar indien je abonnement er niet in voorziet heb je nog de mogelijkheid om dit via een BloX aan te passen, of zo snel mogelijk je abonnement te verlengen 😉
 
Je kunt het per abonnement ook op de website nakijken: wanneer je bij een abonnement klikt op het linkje met "Voorwaarden en Tarieven Abonnement" en je ziet dan tussen die zaken de volgende regel staan; "Je kunt je toestel standaard gebruiken als modem. Tethering is toegestaan", dan weet je voldoende.
 
Ik hoop dat dit je enige duidelijkheid geeft.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Jullie mogen me natuurlijk alle vragen stellen, of ik overal het antwoord op weet, dat ga ik niet zeggen ;). Maar stel je vragen a.u.b. wel in het daarvoor bestemde topic. Grote kans dat ik ze dan ook sneller zie!
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Martin. Bedankt voor je antwoord.Ik realiseerde me niet, dat het off topic was, omdat ik me dit afvroeg in relatie tot de 35 mb, die je in deze bundel mag gebruiken. Aangezien sommige providers nu anders met het toestaan van tethering omgaan nu mensen voor een aantal mbs betalen, kwam ik tot deze vraag. Het antwoord is duidelijk.
AnastasiaLives

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klein vraagje . Ik ben een echte leek wat dit betreft en heb antwoord nodig in Jip & Janneke taal 😉
 
Ik heb een Samsung Galaxy S-1 met abonnement en ga aanstaande maandag 4 dagen naar Parijs. De Alles in 1 bundel leek mij dus wel handig!
Hoe zit het nou als je een abonnement hebt, moet je hem dan maar 1 x aanzetten en gaat hij dan in NL automatisch weer uit? Krijg je ook waarschuwingssmsjes als je over het internet dreigt heen te gaan? Ik heb sowieso gaan idee hoe ik bij mijn mobiel internet uit kan schakelen.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen,
@AnastasiaLives, kijk eens terug in dit topic, daar vind je zeker je antwoord tussen, ook in Jip & Janneke taal ;). Ik geef je de hint, je denkt in de goede richting!!!

Kijk maar eens naar deze posts, ik denk dat je daar je antwoord wel uit kunt halen.
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Blox/Vodafone-Services-BloX-Alles-in-1-Op-Reis-bellen-sms-en-en...
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Blox/Vodafone-Services-BloX-Alles-in-1-Op-Reis-bellen-sms-en-en...



Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen allemaal,

De meeste mensen in dit topic gaan op vakantie, of zijn al op vakantie geweest.
Logisch, daarom wil je weten hoe de alles-in-1 op reis bundel werkt, of deel je je ervaringen met de bundel in het buitenland.
Ik wil jullie vragen om ook eens naar dit topic te kijken en je mening te geven: Ga je op vakantie? in de Vodafone Red Room.
Zeker even doen, kan erg leuke resultaten opleveren lijkt mij!

Aan de mensen die nog op vakantie gaan: een hele fijne vakantie!
Aan de mensen die al terug zijn: hopelijk hebben jullie een mooie vakantie gehad!

En bedankt als je even naar het andere topic gaat nu je toch op het forum bent!


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic