basj schreef:
Vandaag weer geen 3G, en geen internet.
Even de roaming uitzetten en weer aanzetten lost het probleem op.
Maar dit is natuurlijk niet normaal. En waardoor wordt dit veroorzaakt?
Door iOS 6 of de communicatie over de 3G verbinding met Vodafone?
Ik weet niet of dit een structureel iOS6 probleem is. Wat ik vooral vreemd vind is dat het activeren of deactiveren van roaming het probleem oplost. Helemaal specifiek is "roaming" het gebruik maken van een ander netwerk dan dat van je provider.
In de praktijk gaat het bij deze optie dus om internetten in het buitenland. Staat hij aan, kan het wel, staat hij uit, kan het niet.
Ik heb hem zelf in Nederland dan ook altijd uit staan. Dat voorkomt dat ik de grens overga en ongemerkt kosten ga maken.
Maargoed, zelfs als er een lokale 3G storing was, dan zou je roaming aan-of uitzetten niks moeten uitmaken.
Ik krijg met de info die hier nu staat het idee dat er in je toestel zelf iets niet helemaal goed zit. Ik zou allereerst de netwerk-instellingen eens herstellen, dat is het simpelste.
Helpt dat niet, dan zou ik de herstel-optie in iTunes gebruiken en je toestel eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Kijken of hij het foutje in de software er dan uit vist. (wel eerst back-uppen natuurlijk ;))