Pfffff. Word zo moe van Vodafone.. Dacht over te stappen op de Iphone 4S een maand geleden en heb nog steeds mijn BB9780.
Op dinsdag 1 nov heb ik de KS van Vodafone gebeld om te verlengen met de Iphone 4S 16gb White. Meisje mij keurig geholpen aan de telefoon en gaf aan dat het waarschijnlijk 2 weken zou duren voordat ik mijn toestel zou krijgen en ik uiterlijk overmorgen een bevestigingsmail zou krijgen.
Donderdag 3 nov had ik nog niks ontvangen, dus ging ik de KS maar eens bellen. Wat bleek, de verlenging stond er niet in!!! Dus het meisje wat ik nu aan de telefoon had ging het voor me in orde maken. Zij gaf aan dat ik nog geen mail zou krijgen, maar dat ik die pas zou krijgen zodra het toestel verstuurd zou worden. Weird, maar goed. Dan maar weer wachten. Voor de zekerheid de volgende dag nog een keer gebeld (Ja, ik sta daar waarschijnlijk als irritante klant in het systeem, maar al dat gebel is toch ergens goed voor). Even checken of de verlenging er nu WEL in staat. Kwam uit bij de receptie van Vodafone en die kon mij bevestigen dat de verlenging er in stond. Prima, dan nu maar wachten op mijn Iphone.
16 nov belde ik om te checken hoe lang het nog zou duren voordat ik mijn Iphone zou krijgen. Meisje aan de telefoon wist mij te vertellen dat ik het toestel pas eind november/ begin december zou ontvangen. Hoe dan?? Ik kreeg toen via een vriend van mij die bij Vodafone werkt een actiecode voor de Friends&Family site, waar ik dus voordeliger uit zou komen. Wat ik dan eerst volgens hem moest doen was mijn order annuleren via de KS. Dat moeten ze binnen 48 uur geregeld hebben. Ik dus de volgende dag meteen bellen om te annuleren. Heen en weer gebeld, annulering was naar de verkeerde afdeling gestuurd, opnieuw geannuleerd etc.
Uiteindelijk bleek het geannuleerd en kon ik 17 nov via de F&F site bestellen. Ik helemaal happy omdat ik na het invoeren van mijn bestelling WEL meteen een bevestinging ontving. Op de site stond al vermeld dat de levertijd langer kon duren i.v.m. populariteit, maar daar had ik al rekening mee gehouden. Mijn beste vriend had op 16 november via de F&F site besteld, dus we zouden elkaar op de hoogte houden.
Op 28 november pingde hij mij dat hij een orderbevestiging had gekregen. Dit zou dus betekenen dat hij de iphone hoogstwaarschijnlijk binnen enkele dagen zou ontvangen. Blij voor hem, maar hoe zit het dan met mijn bestelling. Ik dacht nog even geduldig af te wachten en nam pas de volgende dag contact op met de KS van de F&F site. Daar kreeg ik een vriendelijk meisje aan de telefoon die mijn order niet kon vinden. Wat bleek, mijn order was 'PER ONGELUK' door een collega geannuleerd!!! OMG! Hoeveel fouten kun je maken bij 1 klant???:S (En hier komt dus naar voren dat het alleen maar goed is dat ik Vodafone steeds bel, want als ik niet had gebeld wist ik dus niet dat mijn order niet meer bestond!)
Meisje zou het uitzoeken en mij terugbellen. Ze belt me inderdaad niet lang daarna terug met het verhaal dat ze de collega die de DOMME fout heeft gemaakt om terugkoppeling zou vragen en er voor zorgen dat mijn order handmatig ingevoerd wordt, zodat ik niet onderaan de lijst sta. Ze zou me de volgende dag even laten weten wat de status is, ongeacht of ze nou wel of niet die DOMME collega heeft gesproken.
30 november toch maar even zelf gebeld rond 15:00, omdat ze nog steeds niks van zich had laten horen en de KS van de F&F site om 18:00 al dicht gaat. Kreeg iemand anders aan de lijn, wist te vertellen dat het meisje die mij zou bellen met pauze was, maar hij zou haar doorgeven dat ze even contact met mij zou opnemen. Dit deed ze inderdaad per sms met de melding dat ze nog geen reactie heeft gehad op de status van de order en dat ze vrijdag telefonisch contact met me opneemt.
1 december (ja we zijn al een maand verder in het verhaal) heb ik toch maar even de KS van de F&F site gebeld met de vraag: waarom moet ik nu eigenlijk op haar wachten en kan iemand anders niet gewoon mijn toestel opsturen waar ik al lang voor heb betaald en omdat mijn order per ongeluk was geannuleerd. De jongen van de KS wist mij te vertellen dat het meisje een herinnering voor haarzelf had gemaakt om mij te bellen. Maar kon hij mij nu niet helpen dan en moest ik persee op haar wachten (ondanks dat zij mij eigenlijk goed hielp)?? Hij ging het even navragen en uitzoeken. Hij kwam terug en zei dat ik toch echt op haar moest wachten. Zij zou het regelen en hij kon nu toch niks voor me doen. Wel heeft hij nog een notitie naar haar gestuurd om mij vrijdag 2 december voor 12 uur te bellen. Ik ben dus benieuwd en wacht rustig morgen af..
Zo, tis ff een verhaal, maar moest dit even kwijt.. Als ik ooit nog mijn telefoon binnenkrijg, gaat er uiteraard nog een klachtenbrief naar Vodafone..