Albers, allereerst welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer je toestel niet meer goed werkt. We willen je toestel daarom graag voor je repareren. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat het toestel naar ons reparatiecentrum gezonden wordt, dat lijkt me alleszins redelijk. Bij de Red abonnementen is Vervangend Toestel Service gratis inbegrepen, bij eerdere abonnementen was dit een losse optie. Als je deze dienst hebt op jouw abonnement, kun je een vervangend toestel krijgen tijdens je reparatie. Heb je dit nog niet, informeer dan naar de mogelijkheden om de dienst alsnog af te sluiten, in een Vodafone winkel. Je betaalt dan wel een eenmalig hoger bedrag van € 30,25 als je de dienst meteen wilt gebruiken.
Wat betreft het rooten: Vodafone raadt dit nadrukkelijk af. Je loopt het risico je toestel onherstelbaar te beschadigen. Daarnaast vervalt de garantie wel degelijk, wanneer je zelf wijzigingen aanbrengt aan je toestel. Wij, noch de fabrikant, kan dan immers meer instaan voor de correcte werking van het toestel en eventuele schade die veroorzaakt wordt. Het advies van ArHu is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik raad je dat af en wil je toch adviseren je toestel voor reparatie langs te brengen in een Vodafone winkel.