Albers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afhandeling klacht wegvallen netwerk HTC One X

Update: door

Goedenavond,
Recent heb ik de laatste systeem update (jellybean) voor mijn HTC One X geinstalleerd. Tijdens de installatie aan de stroom gelegd en verder niets mee gedaan. Na afloop kreeg ik de melding dat de update geslaagd was.
Niet was minder waar. Sinds de update problemen met netwerkverbindingen bestaande uit:
- wegvallen verbinding met Vodafone netwerk
- bij verbinden met Wifi thuis valt ook de verbinding met het Vodagfone netwerk weg.
Dus eerst HTC klantenservice gebeld:
Opmerking HTC :Meneer, dan zult u de update wel niet goed hebben uitgevoerd. (IRRITATIE!!!). Oplossing: 'even' een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen). Zo gezegd, zo gedaan. Gevolg: alles kwijt op telefoon.
Alles opnieuw geinstalleerd (ook 3 mailaccounts) en geconstateerd dat het niet geholpen heeft.
Vervolgens Vodafone gebeld en gevraagd wat de oplossing was. Kwamen met dezelfde harde reset aan.
Aangegeven dat dit niet had geholpen. Advies van Vodafone om naar de Vodafone winkel te gaan zodat ze daar (in Waalwijk) het konden repareren. Daar aangekomen bleek dit niet zo te zijn maar moest het toestel opgestuurd worden en zou ik een aantal wekenn zonder telefoon zitten. Aangegeven dat dit voor mij geen optie was vanwege een lopende sollicitatieprocedure. Vervolgens de opmerking ontvangen dat ik geen verzekering had afgesloten en dat ik geen recht op omruil had. Dit terwijl het probleem notabene door HTC zelf is veroorzaakt. Kort samengevat een loos bezoek. Vervolgens contact gehad met HTC met de vraag waar ik on site een reparatie kon laten doen. Antwoord was: KPN business center den Bosch. Daar ben ik dus aansluitend naar toe gereden en ook daar kwam ik voor niets aangezien ik daar niet geholpen kon worden omdat men daar niet aan de HTC mocht werken van HTC zelf.
Vervolgens boos Vodafone gebeld en gevraagd iemand te laten bellen die wel mogelijkheden had tot coulance in plaats van het kunstmatige vasthouden aan het reparatiebeleid ofwel opsturen. Kreeg de belofte dat ik die dag teruggebeld zou worden. Ook dit moet tot op heden nog steeds gebeuren. (waardeloos dus!!!)
Vervolgens weer naar Vodafone gebeld waarbij er aangegeven werdt dat ik naar de repair center (dynafix) in de Vodafone shop in Breda moest gaan. Dat gedaan hebbende (halve dag verloren) heb ik de nodige tijd door Breda mogen slenteren wachtend op de voltooiing van de vervanging van de software op de telefoon. Daarnaa leek het goed te gaan. Sinds twee weken bleek dit echter niet zo te zijn. Vervolgens dit WEER bij Vodafone gemeld. Ook nu blijft  Vodafone star vasthouden aan het opstuurbeleid en ben ik volgens Vodafone de telefoon een bepaalde periode kwijt. Inmiddels gebruik ik de telefoon ook deels zakelijk in mijn nieuwe betrekking en kan ik deze dus absoluut niet missen en derhalve wil ik de klacht zo spoedig mogelijk verholpen hebben. Ook hier heeft Vodafone dus duidelijk lak en maling. Vervolgens HTC gebeld waar ik eenzelfde verhaal mocht vernemen. Wederom dus de constatering dat regeltjes belangrijker zijn dan de klant zelf. Als ik alles bij elkaar bekijk heb ik eigenlijk maar een feit kunnen concluderen: Als gevolg van de foute update van HTC heb IK een defecte telefoon en moet IK al mijn inspanningen verrichten om het op te proberen te lossen. Bijkomstigheid is dan ook dat IK zonder telefoon zit. Waarom moet IK alles doen en wordt er werkelijk totaal niet getracht om vanuit HTC en/of Vodafone te kijken naar een coulanceregeling en wordt ik bovendien aantoonbaar nog diverse keren voorgelogen ook. De fout ligt bij HTC en daar wil ik niet de dupe van worden. Denk dat ik al zat heb gedaan om het probleem te verhelpen. (los van alles opnieuw instellen op de telefoon). Kort samengevat is het nu overduidelijk tijd dat IEMAND zijn rug recht en laat zien waartoe Vodafone en/of HTC in staat is. Voel me als klant van Vodafone zwaar in de kou gezet.
 
Goedenavond,
Recent heb ik de laatste systeem update (jellybean) voor mijn HTC One X geinstalleerd. Tijdens de installatie aan de stroom gelegd en verder niets mee gedaan. Na afloop kreeg ik de melding dat de update geslaagd was.
Niet was minder waar. Sinds de update problemen met netwerkverbindingen bestaande uit:
- wegvallen verbinding met Vodafone netwerk
- bij verbinden met Wifi thuis valt ook de verbinding met het Vodagfone netwerk weg.
Dus eerst HTC klantenservice gebeld:
Opmerking HTC :Meneer, dan zult u de update wel niet goed hebben uitgevoerd. (IRRITATIE!!!). Oplossing: 'even' een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen). Zo gezegd, zo gedaan. Gevolg: alles kwijt op telefoon.
Alles opnieuw geinstalleerd (ook 3 mailaccounts) en geconstateerd dat het niet geholpen heeft.
Vervolgens Vodafone gebeld en gevraagd wat de oplossing was. Kwamen met dezelfde harde reset aan.
Aangegeven dat dit niet had geholpen. Advies van Vodafone om naar de Vodafone winkel te gaan zodat ze daar (in Waalwijk) het konden repareren. Daar aangekomen bleek dit niet zo te zijn maar moest het toestel opgestuurd worden en zou ik een aantal wekenn zonder telefoon zitten. Aangegeven dat dit voor mij geen optie was vanwege een lopende sollicitatieprocedure. Vervolgens de opmerking ontvangen dat ik geen verzekering had afgesloten en dat ik geen recht op omruil had. Dit terwijl het probleem notabene door HTC zelf is veroorzaakt. Kort samengevat een loos bezoek. Vervolgens contact gehad met HTC met de vraag waar ik on site een reparatie kon laten doen. Antwoord was: KPN business center den Bosch. Daar ben ik dus aansluitend naar toe gereden en ook daar kwam ik voor niets aangezien ik daar niet geholpen kon worden omdat men daar niet aan de HTC mocht werken van HTC zelf.
Vervolgens boos Vodafone gebeld en gevraagd iemand te laten bellen die wel mogelijkheden had tot coulance in plaats van het kunstmatige vasthouden aan het reparatiebeleid ofwel opsturen. Kreeg de belofte dat ik die dag teruggebeld zou worden. Ook dit moet tot op heden nog steeds gebeuren. (waardeloos dus!!!)
Vervolgens weer naar Vodafone gebeld waarbij er aangegeven werdt dat ik naar de repair center (dynafix) in de Vodafone shop in Breda moest gaan. Dat gedaan hebbende (halve dag verloren) heb ik de nodige tijd door Breda mogen slenteren wachtend op de voltooiing van de vervanging van de software op de telefoon. Daarnaa leek het goed te gaan. Sinds twee weken bleek dit echter niet zo te zijn. Vervolgens dit WEER bij Vodafone gemeld. Ook nu blijft  Vodafone star vasthouden aan het opstuurbeleid en ben ik volgens Vodafone de telefoon een bepaalde periode kwijt. Inmiddels gebruik ik de telefoon ook deels zakelijk in mijn nieuwe betrekking en kan ik deze dus absoluut niet missen en derhalve wil ik de klacht zo spoedig mogelijk verholpen hebben. Ook hier heeft Vodafone dus duidelijk lak en maling. Vervolgens HTC gebeld waar ik eenzelfde verhaal mocht vernemen. Wederom dus de constatering dat regeltjes belangrijker zijn dan de klant zelf. Als ik alles bij elkaar bekijk heb ik eigenlijk maar een feit kunnen concluderen: Als gevolg van de foute update van HTC heb IK een defecte telefoon en moet IK al mijn inspanningen verrichten om het op te proberen te lossen. Bijkomstigheid is dan ook dat IK zonder telefoon zit. Waarom moet IK alles doen en wordt er werkelijk totaal niet getracht om vanuit HTC en/of Vodafone te kijken naar een coulanceregeling en wordt ik bovendien aantoonbaar nog diverse keren voorgelogen ook. De fout ligt bij HTC en daar wil ik niet de dupe van worden. Denk dat ik al zat heb gedaan om het probleem te verhelpen. (los van alles opnieuw instellen op de telefoon). Kort samengevat is het nu overduidelijk tijd dat IEMAND zijn rug recht en laat zien waartoe Vodafone en/of HTC in staat is. Voel me als klant van Vodafone zwaar in de kou gezet.
 
5 Reacties 5
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik was zelf mijn ontevredenheid over de vodafone dienstverlening aan het posten toen ik jou post zag, eigenlijk moet vodafone het natuurlijk oplossen maar je kan het waarschijnlijk ook zelf door het toestel te rooten en een custom rom te installeren, bv de ARHD Rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603 deze rom is bijna gelijk aan de standaard htc en een stuk nieuwer dan de vodafone rom (en dus met een hoop bugs opgelost)

rooten doe je het makkelijkst met de one click tool (en ondanks de waarschuwing tijdens het rooten behoudt je volgens de nederlandse wet wel je garantie na rooten)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604439
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Albers, allereerst welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer je toestel niet meer goed werkt. We willen je toestel daarom graag voor je repareren. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat het toestel naar ons reparatiecentrum gezonden wordt, dat lijkt me alleszins redelijk. Bij de Red abonnementen is Vervangend Toestel Service gratis inbegrepen, bij eerdere abonnementen was dit een losse optie. Als je deze dienst hebt op jouw abonnement, kun je een vervangend toestel krijgen tijdens je reparatie. Heb je dit nog niet, informeer dan naar de mogelijkheden om de dienst alsnog af te sluiten, in een Vodafone winkel. Je betaalt dan wel een eenmalig hoger bedrag van € 30,25 als je de dienst meteen wilt gebruiken.

Wat betreft het rooten: Vodafone raadt dit nadrukkelijk af. Je loopt het risico je toestel onherstelbaar te beschadigen. Daarnaast vervalt de garantie wel degelijk, wanneer je zelf wijzigingen aanbrengt aan je toestel. Wij, noch de fabrikant, kan dan immers meer instaan voor de correcte werking van het toestel en eventuele schade die veroorzaakt wordt. Het advies van ArHu is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik raad je dat af en wil je toch adviseren je toestel voor reparatie langs te brengen in een Vodafone winkel.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Europees consumenten recht gaat (helaas want de fabrikant zou zelf moeten mogen bepalen welke producten hij tegen welke voorwaarden verkoopt, niet de overheid) boven bepalingen van fabrikanten en volgens dat recht behoort rooten tot het normale gebruik van een smartphone en behoud je dus je garantie, zeker als je weer unroot en de fabrieksrom hersteld (zeer eenvoudig trouwens). Misschien zal je het moeten aanvechten als je garantie wordt geweigerd en is dat te veel moeite maar in principe behoud je garantie. Je kan op XDA genoeg info over vinden.

Je telefoon zal ook niet kapot gaan door rooten, alleen als je misschien je telefoon enorm gaat overclocken maar dat doe je zelf. HTC zit nu op versie 3.18.xxx.1, vodafone nog steeds op 3.14.xxx.29, de eerste buggy JB release. Door te rooten kan je gewoon de nieuwste HTC fabrieksrom installeren maar ik raad ARHD aan, rooten heeft nog veel meer voordelen, je kan bv goede backups maken, advertenties blokkeren en nog veel meer...
PieterVN

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de laatste tijd een vergelijkbaar probleem dat het signaal wegvalt. Gisterochtend was dit nog het geval. Soms heb ik het een paar keer per dag en soms, zoals vandaag, de hele dag nergens last van. Het proberen van iemands simkaart heeft dus weinig nut. Na simkaart eruit halen en er gelijk weer in, is er wel gelijk een signaal. Nu heb ik wel eens begrepen dat het wel eens gebeurd dat de simkaart slechter wordt.
Fabrieksinstellingen herstellen heb ik geen zin omdat ik uit ervaring weet dat dat bijna nooit het probleem oplost. En als het iets oplost, dan is het meestal van korte duur. Kwijt raken van gegevens is geen probleem omdat je vaak dingen online kan opslaan (zoals contacten) en je ook je telefoon kan aansluiten op laptop voor foto's e.d.

Nu zit ik er over te denken om een andere simkaart te bestellen, als het klopt dat simkaarten wel eens 'slijten'? Waarom kan dat alleen niet online via MyVodafone? Je kan je huidige abonnement aanpassen of verlengen, maar geen nieuwe simkaart bestellen. Dat terwijl wel al je gegevens bekend zijn.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Neem hiervoor even contact op met de klantenservice. Zij kunnen je een simkaart opsturen. Ook kun je in de Vodafone een simkaart halen en deze direct laten activeren. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic