Peng

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement naar prepaid niet mogelijk?

Ik heb mijn abonnement bij Vodafone per 09-04-2015 opgezegd en aangegeven dat ik mijn nummer wil behouden via prepaid. Op 09-04-2015 is opeens mijn nummer niet meer bereikbaar.

Hierop heb ik de servicedesk gebeld. Na lang wachten (er werd blijkbaar hevig overlegd) werd mij verteld dat het niet mogelijk is om mijn nummer om te zetten naar prepaid. Dit was niet mogelijk vanwege een nieuw computersysteem dat ze in gebruik hebben genomen. Zo iets belachelijks heb ik nog nooit gehoord. Ik heb het nummer nodig en zij geven doodleuk dat er niks gedaan kan worden.

Heeft er meer mensen soortgelijke ervaring.

1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Volgens de Regels voor Nummerbehoud heeft Vodafone maximaal tien werkdagen om nummerbehoud te regelen voor jou. Ook als je van abonnement overstapt naar prepaid. En ook als dat bij dezelfde telecom-provider is. Vodafone mag in dit geval geen kosten in rekening brengen voor het overzetten van jouw nul-zes-nummer naar prepaid.

Weblink naar Consuwijzer webpagina met info over nummer-overdracht : https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telefoonnummers/nummer-meenemen/telefoonnummer-meenemen

Wellicht kun je beter naar een Vodafone Winkel gaan. Daar kunnen ze ter plekke regelen dat je een prepaid -kaartje meekrijgt met jouw nul-zes-nummer daaraan gekoppeld.

Vreemde gang van zaken. Ik vraag mij af hoelang het nog duurt, voordat "het Systeem" weer helemaal werkt, zoals het zou moeten werken.


Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic