Hallo,
Ik had een abbo bij Vodafone en ik wilde overstappen naar een andere provied. Ik heb een maand van tevoren mijn abbo schriftelijk opgezegd. Mijn nummer en abbo werden niet meer door mij gebruikt en ik heb er niet meer aan gedacht. Ineens kreeg ik een brief van een betalingsherinnering van E64,91,- voor abbokosten en blokkadekosten. Ik moest betalen om mijn oude nummet te deblokkeren terwijl ik er uberhaupt geen gebruik mee van maakte en dus hem ook niet wilde deblokeren. Ook had ik geen gebruik meer gemaakt van het abbonement dus ik heb niet gereageerd op deze brief ( achteraf wellicht niet slim). Vervolgens krijg ik 2 maanden later een brief dat ik E146,29,- moet betalen, namelijk 2 maanden abbokosten en deblokkeringskosten. Voor een abbo die ik opgezegd heb! Het abbonement was ook sowieso al verlopen. Ik heb direct gebeld naar Vodafone, nadat ik 4 keer doorverbonden ben en in de wacht ben gezet heb ik uiteindelijk te horen gekregen dat mijn abbo NIET is opgezegd omdat er nog kosten open stonden. Zij zeggen: We kunnen geen abbo opzeggen als er nog een bedrag open staat. Ik heb hier nooit bericht van ontvangen en leefde in de veronderstellling dat mijn abbo is opgezegd. Zij hebben de opzegbrief ook op tijd ontvangen. Toen ik vroeg waarom ze geen bericht hebben gestuurd over dat er wel een brief was ontvangen, maar er een bedrag open stond zeiden ze dat ze een sms hebben gestuurd. Maar dat nummer was niet meer in gebruik! Ik heb in de algemene voorwaarden gekeken er er staat nergens dat je een abbo niet kan opzeggen als er nog een bedrag open staat. Ik heb op tijd opgezegd en ik wil juridische stappen ondernemen . Tegelijkertijd vraag ik me af of iemand mij kan wijzen op voorwaarden waarin Vodafone in zijn recht staat, indien dat zo is bespaart het mij een hoop moeite. Aan de telefoon konden ze mij in ieder geval NIET vertellen waar ze zich op beroepen.