Pasquale

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G Blox snelheid

Dag Vodafone,

Wat is de maximale snelheid die ik zou kunnen halen als ik de 4G Blox activeer?
Ik heb een BSW-2 Altijd abonnement.
79 Reacties 79
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ChrisNL

Ik weet dat ik het met red 4G doe. Alleen mijn metingen zijn qua omgedraaide upload / download comform de screenshots in de start post en de rest van het topic. Dit is de hoofdreden dat dit topic is gestart dat dit omgedraaid is, en vodafone zegt van niet... Alleen als ik op een externe host probeer is dit probleem verholpen.

In jou post zie ik JUIST de goede verhouding. Download hoger als upload
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@ChrisNL PM ontvangen, thanks voor de info! Ik deel hem direct met onze technici.

@NetwerkFreak Ook jij bedankt voor de info 🙂

Wat betreft de verhouding upload / download, het lijkt er soms inderdaad om dat de upload en download zijn omgedraaid. Wat we wel al duidelijk hebben is dat dat in ieder geval niet het geval is.

Het simpele feit is dat er een capaciteit x op de uplink is en een capaciteit y op de downlink. Die capaciteit moeten alle gebruikers die verbonden zijn met die mast delen. Daarbij wordt de downlink veel intensiever gebruikt omdat er meer toepassingen zijn die die gebruiken. Als je aan het surfen bent is je toestel vele MB's aan het downloaden maar qua upload doet hij in vergelijking amper wat. De capaciteit op de uplink gebruik je eigenlijk pas op het moment dat je grote bestanden gaat versturen of bv een speedtest doet en het aantal toepassingen / mensen die dat continu doet is veel kleiner.

Er is dus gewoon meer beschikbaar ruimte op de uplink waardoor je uploadsnelheid soms hoger uitkomt dan je downloadsnelheid, er is niets omgedraaid.


Wat voorbeelden met betrekking tot het "ik kom niet hoger dan 15 Mbps" probleem betreft trouwens, keep-em coming 🙂 De reeds ontvangen voorbeelden waren erg nuttig en meer is beter!

En zodra er iets concreets te melden is zal ik dat doen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi allemaal, zoals beloofd weer een post als ik wat concreter kan zijn.

Op de echte details kan ik (nog) niet ingaan maar onze technici zijn hard bezig en ze zouden graag een paar nieuwe tests hebben. Zou er iemand die eerder aangaf niet boven de 15Mbps uit te komen nog eens een paar tests willen doen?

Mocht je daardoor hard door je bundel heen vliegen, stuur me even een PB. Daar valt wel een mouw aan te passen 😉

@mcrapts , zou ik jouw nummer misschien ook mogen via PB? We willen graag kijken of we aan de hand van de grafiek die je hebt gedeeld nog iets zien op je nummer.
Zou je ook willen vermelden of je op dit moment hogere snelheden krijgt?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Wat een toeval @BasT

Ik had vanavond 20:29 in Lelystad 3 tests gedaan. Over 4G, waarbij eerder op de dag verbinding was gemaakt met 3G. Wat je dus normaal gebruik zou kunnen noemen.



De 1e uitslag was even hoopgevend 😄

Hier trouwens een meer positief bericht van vandaag.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Geen idee wat jullie gedaan hebben, maar op dit moment lijkt alles goed te werken.
'k Heb weer 9x de test gedaan: 3x 4G, daarna 3x 3G en daarna weer 3x 4G. Alle snelheden lijken te kloppen, zonder tussendoor de vliegtuigmodus gebruikt te hebben.





- edit -

Op het Tweakers forum daarintegen lukt het nog net niet iedereen zulke resultaten te halen, maar er zit dus zeker schot in de zaak.
GastonM

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idem voor mij.

Dit is een test zojuist op 3G in Maastricht, op een plek waar net geen 4G-ontvangst is. Geen vliegtuigmodus o.i.d. van tevoren aangezet.

http://imgur.com/XjpnhID?tags

Hoe zet ik hier eigenlijk een afbeelding bij?
mcrapts

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik haal ook plotseling hoge snelheden. Sinds gisteren minstens 10x ver boven de 20mbit/s behaald. Wat is er veranderd Vodafone?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi all, we hebben een paar dagen geleden een mogelijke oorzaak (bij de losse 4G BloX) gevonden en geëlimineerd. Vandaar ook mijn vraag van de 24e om meer speedtests 🙂

Op dit moment is me nog niet helemaal duidelijk of we dit probleem nou wel of niet als opgelost kunnen bestempelen. Ik zie enerzijds positieve signalen maar ik zag ook van de 27e op tweakers een bericht van iemand die het idee had dat het probleem nog niet opgelost is.

Blijven jullie "normale" snelheden halen? Dwz: soms haal je hoge snelheden, soms lagere, maar het probleem dat je structureel op 14,x Mbps blijft vastzitten is weg?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik haal "normale" snelheden. Vanochtend in Zwolle 8Mbps, maar zojuist in Kampen 30Mbps.
Wat mij betreft is dit nu inderdaad dus opgelost.
mcrapts

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Wat mij betreft is het ook opgelost. Ik heb van de +/- 25 speed tests sinds 24 april slechts tweemaal een snelheid lager dan 14.4mbit/s behaald. In de periode daarvoor vanaf februari (de grafiek was van mij) heb ik in ongeveer evenveel speed tests welgeteld 0 keer een snelheid hoger dan 14.4mbit/s behaald. Voor mij lijkt het ook opgelost.
Pasquale
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haal in Zwolle inmiddels ook weer hogere snelheden. In de binnenstad weer boven de 20mbps iig!
Amd_m3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou hier in Amsterdam-Zuidoost is het nog steeds een groot drama. Zijn er mensen die in Amsterdam en omgeving wel de juiste snelheden halen?

Pasquale
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT
Ik merk duidelijk verbetering in de snelheid, maar om toch nog even te blijven azijnpissen... 😉

Heb de test herhaald die ik eerder ook gedaan heb, op exact dezelfde locatie waar na de flightmodetruc 50+mbps te halen valt.

Daar haal ik nu waardes van 24 tot 27 mbps, (na een flightmode weer gewoon 50mbps). Op die locatie zou je verwachten dat ie op de limiet van 30mbps moet zitten, maar dat haalt ie dus niet.


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Pasquale Haha, we blijven Nederlanders 😉 😄

Onder andere omstandigheden zou ik zeggen: 27 Mbps ≈ 30 Mbps. Voor die 3 Mbps verschil zijn logische verklaringen. Maar dat de vliegtuigstand-truc überhaupt werkt is apart. Op een 30 Mbps BloX zou je nooit 50 moeten kunnen halen. Ik heb het idee dat er mogelijk twee dingen langs elkaar lopen, waarbij we de tweede nu op het spoor komen omdat de eerste (waarschijnlijk, ik heb nog een PB die ik onderzoek) verholpen is.

Dus, we zoeken verder :). En als er nog mensen structureel op wisselende locaties op 14,x blijven hangen, dan PB me even.
Pasquale
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet niet of het iets met de locatie te maken heeft. En al dan niet de frequentie waarop verbinding wordt gemaakt?

Heb op Amsterdam Centraal geprobeerd hetzelfde te doen, daar haalde ik 30mbps, na een flightmode ook 30mbps, geen verandering.
Daar lukt het dus niet om die limiet te 'omzeilen'.
vmt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik volg dit draadje al langer en ik had eerst het idee dat bij mij het probleem opgelost was, maar nou ging ik het vandaag proberen en ik kom niet hoger dan de 14.4 (zowel voor als na flightmode). Aan het begin schiet de speed test makkelijk over de 30mbps en daarna valt hij tot rond en vaak onder de 14.4. Ik heb ook gewoon een 4g blox dus zou ik toch gewoon een snelheid moeten kunnen halen van 30/15. Is er iets dat ik zelf kan doen om het probleem op te lossen?
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Ik had goede hoop dat het opgelost was maar helaas is dat voor mij in ieder geval niet zo 😞
Ik haal nog steeds dezelfde snelheden, om en nabij 9 mbps download, om en nabij 16mps upload.
Red Essential 30/15 abo. http://www.speedtest.net/my-result/i/843454107
goudvink

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoe is dit "probleem "nu geeindigd?

svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Dit probleem is wat mij betreft opgelost. Slechts op bepaalde masten is de snelheid nog wat laag maar de download is nu wel steeds hoger dan de upload.
goudvink

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor mij niet. Heb dit probleem nog steeds. Ben nieuwsgierig naar het antwoord van Vodafone
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic