@ChrisNL PM ontvangen, thanks voor de info! Ik deel hem direct met onze technici.
@NetwerkFreak Ook jij bedankt voor de info
🙂 Wat betreft de verhouding upload / download, het lijkt er soms inderdaad om dat de upload en download zijn omgedraaid. Wat we wel al duidelijk hebben is dat dat in ieder geval niet het geval is.
Het simpele feit is dat er een capaciteit x op de uplink is en een capaciteit y op de downlink. Die capaciteit moeten alle gebruikers die verbonden zijn met die mast delen. Daarbij wordt de downlink veel intensiever gebruikt omdat er meer toepassingen zijn die die gebruiken. Als je aan het surfen bent is je toestel vele MB's aan het downloaden maar qua upload doet hij in vergelijking amper wat. De capaciteit op de uplink gebruik je eigenlijk pas op het moment dat je grote bestanden gaat versturen of bv een speedtest doet en het aantal toepassingen / mensen die dat continu doet is veel kleiner.
Er is dus gewoon meer beschikbaar ruimte op de uplink waardoor je uploadsnelheid soms hoger uitkomt dan je downloadsnelheid, er is niets omgedraaid.
Wat voorbeelden met betrekking tot het "ik kom niet hoger dan 15 Mbps" probleem betreft trouwens, keep-em coming
🙂 De reeds ontvangen voorbeelden waren erg nuttig en meer is beter!
En zodra er iets concreets te melden is zal ik dat doen.