@robertwebbe, eens met je opmerking mbt het aanpassen van instellingen. Ook trek ik het algemeen nut van een 4G schakelaar niet in twijfel.
Ik ben echter van mening dat de stelling dat de meesten in dit geval gebaat zijn bij de 4G schakelaar, niet klopt. Daar is de 4G dekking van VF nog veel te beperkt voor. Zelf heb ik bv niets aan een 4G schakelaar omdat deze niet standaard in mijn abonnement zit. Ik zou de blox af kunnen sluiten maar zit niet in een deel van Nederland met ondersteuning. Dit geeft
@Famous ook aan.
Idealiter zou er een schakelaar zijn voor 2G, 3G en 4G. Aangezien we nu alleen kunnen kiezen tussen 4G en 3G (en 2G automatisch geselecteerd zou moeten worden als 3G niet beschikbaar is). 2 problemen dus:
1) 4G is niet voor iedereen en overal beschikbaar
2) 3G geeft nogal eens signaal, maar geen datadoorvoer - waardoor 2G niet geselecteerd wordt en je dus effectief geen service hebt. Daarnaast is 3G ook niet altijd wenselijk vanuit het eerder genoemde batterij perspectief.
Apple bepaalt zelf niet welke netwerken providers mogen aanbieden, dat doet de provider zelf. Snap dat de update vanuit Apple uitgerold moet worden en dat er daardoor een afhankelijkheid is van Apple, maar dit zal vanuit de provider geinitieerd moeten worden.