karinvdheijden

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tegoed en Verbruik

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw toestel (samsung s5) en een nieuw abb. Als ik nu inlog bij mijn tegoed en verbruik zie ik staan: je bent buiten je internetbundel je internet snelheid wordt omlaag gebracht. Terwijl onder bij het balkje van MB's staat dat ik nog maar 20 mb heb verbruikt. Hoe kan dit?

Groetjes Karin
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @karinvdheijden

Ten eerste heb jij je data-tegoed naar rato van de maand Mei toegewezen gekregen. Dus niet het volledige data-tegoed. Maar een gedeelte van bijvoorbeeld (19 / 31 - gedeelte) indien jouw abonnement als ingangsdatum had: 13 Mei 2014.

Ten tweede bestaat jouw data-tegoed waarschijnlijk uit verschillende data-blox. Dit kun je inzien via de MyVodafone App en MyVodafone website. Bij de App staan dan twee "bubbels" voor jouw data-tegoed. Een Web 1 GigaByte bundel. Plus bijvoorbeeld een Web 1 GB Extra bundel.
Als één van die twee BloX al voor 80% is verbruikt. Dan krijg je al een waarschuwing. Dat is een fout in het systeem.

Vodafone moet dat repareren, zodat jij bij het verbruik van 80% van jouw gehele data-tegoed een waarschuwing krijgt.

Ten derde kan het zo zijn dat jij heel veel data hebt verbruikt met het downloaden en updaten van Apps op jouw nieuwe smartphone. Dat zorgt voor een heel hoog data-verbruik binnen een korte tijd.

Met een nieuwe Vodafone App kun je nauwkeurig jouw mobiele data-verbruik in de gaten houden.
Zie deze weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Apps-Diensten/Vodafone-Netperform-App/td-p/157817

Met alle adviezen in het data-verbruikstopic kun je jouw data-verbruik helemaal goed onder controle houden. En daar weer volledig grip op krijgen.

Zie deze weblink naar het data-verbruiks topic: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Ik adviseer jou om alle adviezen in het data-verbruiks topic op te volgen. Daarmee kom je nooit meer voor verrassingen te staan voor wat betreft onbewust mobiel data-verbruik.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic