wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G niet uit te zetten in IOS 7

Na de update naar IOS 7 is de 3G knop veranderd in een 4G knop in de instellingen. Ik zet deze uit maar zie dat ik nu een 3G verbinding heb die ik dus niet kan uitzetten. Gevolg is dat dat batterij nu snel leeg is.
76 Reacties 76
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja waarom niet?
Yarz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou ook graag de 3G knop terug willen zien bij Vodafone. Anders maar over op een andere provider nu het daar nog kan..
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ondanks de wijziging welke is doorgevoerd (of het nou door Apple of Vodafone komt) zal Vodafone niet zomaar je abonnement laten opzeggen. Die dien je dus af te kopen of je zit met twee abonnementen.

De mensen die hier de klacht neerleggen is nog een klein deel welke met het probleem kampen. Fora zoals bijvoorbeeld Tweakers.net staan er ook vol mee.

Het is dan jammer dat Vodafone geen actie onderneemt (het bij de particulier neerlegt die niets kan bij Apple) en medewerkers elkaar ook nog gaan tegenspreken. Iets over klantvriendelijkheid..
Yarz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben al over m'n 2 jaar heen, dus ik kan elke maand overstappen als ik wil. Dit geld wellicht niet voor anderen. Toch zou het Vodafone sieren om zich hier eens voor in te zetten, of het nou bij Vodafone ligt of bij Apple. Zij dienen dit dan gewoon af te dwingen bij Apple. Toch te gek voor woorden dat je niet de mogelijkheid hebt om 3G op een toestel uit te schakelen.....
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Yarz we begrijpen hoe hinderlijk dit is. We hebben al meerdere keren een verzoek bij Apple ingediend om dit te laten wijzigen en dat zullen we blijven doen. Hopelijk geven ze snel gehoor aan ons & jullie verzoek om deze optie aan te passen.
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij de nieuwe update (7.0.4) is er nog niets aangepast. Verder kan er o.a. bij KPN een wijziging worden toegepast waardoor de switch weer zichtbaar is (ook met de nieuwe update), waarom kan het dan niet bij Vodafone...

Verder zeker nog niets gehoord over een eventuele wijziging?
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Waarom kunnen mensen bij andere providers dan wel door een simpele aanpassing deze 3G switch terug krijgen? Het slaat gewoon nergens op. Vodafone steekt de kop in het zand, op Twitter word er door webcare constant gerefereert naar 2G omschakelen bij dekkingsproblemen, maar wanneer je aangeeft dat je een iPhone hebt word er niet eens gereageerd... 3G is niet eens fatsoenlijk landelijk beschikbaar en om 4G uberhaupt te kunnen gebruiken moet ik mijn abbo kosten gaan verhogen omdat het niet standaard in mijn abbo zit :') dus zorg dat die knop aangepast kan worden!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi JeeBee, ik begrijp hoe onhandig het is, zeker met het oog op de vragen die we stellen als we proberen vast te stellen of er op een bepaalde plek een netwerkprobleem is.

Ik kan nog niets toevoegen aan mijn vorige bericht in dit topic. We steken ons hoofd niet in het zand, maar voortgang is er nog niet.

Overigens is de reden dat het bij onze groene collega's wel kan zeer eenvoudig: bij hen is 4G op de iPhone 5 niet mogelijk (op de 5s / 5c uiteraard wel) en dus zit deze optie ook niet in het toestel.
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nog altijd ios7.02 met de oude vodafone carrier settings op mijn iphone 5. dat ding wordt nog goud waard aangezien het de enige ios7 optie is (met .01) met vodafone 2g. Ik wordt continue gevraagd om de nieuwe carrier te installeren: NEE is het antwoord en Vodafone heeft echt heel erg afgedaan bij mij. 4g, who cares als je er geen batterij aan overhoud en geen goede dekking hebt. 2g is en blijft king, maar goed, daar wordt niet aan verdiend door onze 'service' providers.
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wainando schreef:
Ik heb nog altijd ios7.02 met de oude vodafone carrier settings op mijn iphone 5. dat ding wordt nog goud waard aangezien het de enige ios7 optie is (met .01) met vodafone 2g. Ik wordt continue gevraagd om de nieuwe carrier te installeren: NEE is het antwoord en Vodafone heeft echt heel erg afgedaan bij mij. 4g, who cares als je er geen batterij aan overhoud en geen goede dekking hebt. 2g is en blijft king, maar goed, daar wordt niet aan verdiend door onze 'service' providers.
Geld waard worden? Dat niet, op het moment dat jij hem wil verkopen herstel je je iPhone naar fabrieksinstellingen dus dit maakt toch niet uit. Zelf heb ik momenteel ook nog 7.0.2. erop staan.

Zelf zeggen ze in de reclames "was alles maar zo snel als 4G" nou, jullie reacties en de uitrol van 4G mag zelf ook wel sneller. KPN heeft zelf wel een vraag bij Apple neergelegd (zie: klik). Vraag me af of jullie dit probleem überhaupt wel bij Apple hebben gemeld. Het is gewoon te gek voorwoorden dat ik maar 30%+ van mijn batterijduur moet opofferen om de laatste updates te krijgen OF om überhaupt 4G te kunnen ontvangen..
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
En we zijn alweer 2 weken verder... Zzzzzzz
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Famous schreef:
Wainando schreef:
Ik heb nog altijd ios7.02 met de oude vodafone carrier settings op mijn iphone 5. dat ding wordt nog goud waard aangezien het de enige ios7 optie is (met .01) met vodafone 2g. Ik wordt continue gevraagd om de nieuwe carrier te installeren: NEE is het antwoord en Vodafone heeft echt heel erg afgedaan bij mij. 4g, who cares als je er geen batterij aan overhoud en geen goede dekking hebt. 2g is en blijft king, maar goed, daar wordt niet aan verdiend door onze 'service' providers.
Geld waard worden? Dat niet, op het moment dat jij hem wil verkopen herstel je je iPhone naar fabrieksinstellingen dus dit maakt toch niet uit. Zelf heb ik momenteel ook nog 7.0.2. erop staan.

Zelf zeggen ze in de reclames "was alles maar zo snel als 4G" nou, jullie reacties en de uitrol van 4G mag zelf ook wel sneller. KPN heeft zelf wel een vraag bij Apple neergelegd (zie: klik). Vraag me af of jullie dit probleem überhaupt wel bij Apple hebben gemeld. Het is gewoon te gek voorwoorden dat ik maar 30%+ van mijn batterijduur moet opofferen om de laatste updates te krijgen OF om überhaupt 4G te kunnen ontvangen..
@Famous Het verzoek is wel ingediend. Net zoals KPN dat kan kunnen wij ook verzoeken indienen. Alleen is aan ons verzoek nog geen gehoor gegeven.
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ja snap ik, Vodafone is ook maar een klein bedrijfje tov KPN, dus Apple gaat natuurlijk KPN eerst helpen en kijkt wel wanneer het gelegen komt om het zogenaamde Vodafone-verzoek te honoreren.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@JeeBee, Vodafone klein? Waar haal je die onzin vandaan dan?

Jammer dat er hier in dit topic veel mensen zitten die maar wat roepen en ongefundeerde aannames doen.
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die "onzin" is sarcasme..

Wat wordt er zomaar geroepen? En als meneer (jij dus) het beter weet waarom vul je het topic dan niet aan met nuttige informatie in plaatst van dit offtopic gezeur.

Het is erg storend om veel batterijduur van je telefoon te verliezen enkel door een update. Een grootdeel van de mensen kunnen (nog) geen 4G ontvangen maar krijgen wel de updates. Nu zal een deel van de mensen hier geen erger in hebben maar genoeg ook wel. De "onzin" die geplaatst wordt kon je dan ook verwachten, en het is niet dat Vodafone het lijkt te interesseren.
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Er zijn twee hekelpunten aan dit hele 4G bij Vodafone

1. de dekking is vaak ruk dus je hebt er niets aan in een groot deel van het land - gevolg batterij snel leeg
2. meerdere bestaande abbo's kunnen alleen gebruik maken van 4G door extra te betalen

Dan nog het feit dat 4G switch niet terug te zetten valt naar 3G op een iPhone, dus ik weet niet welke aannames meneer franklin allemaal ziet maar ik ben reuze benieuwd.

Updates blijven alsnog achterwege...
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
4G kan wel uitgezet worden op een iPhone hoor 😉 Moet je even bij instellingen, mobiel netwerk, schakel 4G in. kijken deze schakelaar kan omgezet worden


Ik zie @JeeBee dat je je post zo hebt aangepast dat mijn opmerking niet meer klopt. Eerst stond er 4G schakelaar en niet het stukje over 3G--> "niet terug te zetten valt naar 3G"

Maar goed, succes!

Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 4G switch is er wel, maar geen 3G switch.
Er zijn veel mensen die 3G uitzetten om zo veel batterij te besparen. Met de nieuwe update heb je enkel "Mobiel netwerk" en 4G.

@JeeBee; naast dat de dekking zeker niet optimaal is , wordt het ook vaak weer uitgezet als je eventjes 4G kon ontvangen.

De manier waarop je verwacht hoe de telefoon werkt is gewoon, zonder overleg o.i.d., aangepast waar veel mensen van balen.
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
@ BasT wat is de status van jullie verzoek bij Apple omtrent de 4G switch?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@JeeBee

We hebben nog geen nieuwe informatie. 😞 Als die er wel was geweest dan zouden jullie daar al van op de hoogte zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic