Op 12 februari Is er op 1 ochtend tussen circa 9 uur en 13:24 voor een bedrag van circa 1800 € aan data van mijn telefoon gebruikt.
Om 10:14 heb ik een sms ontvangen waar stond dat ik nog minder dan 204 mb had op mijn bundel
Om 10:15 een sms dat de data verbruikt was. Om 13:24 12 feb meer dan 100,-.
Gezien de telefoon gewoon bij mijn boksen lag muziek af te spelen, heb ik deze smsjes niet tussentijd gecontroleerd.
Ik heb de telefoon dan ook niet gebruikt om filmpjes of iets anders te streamen.
Ik heb alleen het laatste smsje gelezen dat ik 100 euro over mijn data heen was.
Dit verraste mij zeer, aangezien ik eigenlijk niet echt mijn telefoon had gebruikt die ochtend.
Echter, ben ik wel eerder over mijn bundel heengegaan, dus ik dacht dat het wel mogelijk zou zijn dat ik deze maand er ook met een bedrag van 100 euro overheen was gegaan.
Toen ik probeerde in te loggen op my vodafone, was de manier van inloggen verandert.
Hierdoor kon ik niet kijken wat er was gebeurt.
Maar zoals aangegeven, was er voor mij niets wat wees op zo’n hoog dataverbruik.
Op 26 februari wilde ik even kijken of ik nog bericht op de whatasapp had.
Zo tegen het einde van de maand, leek het mij geen ramp om nog even de data blokkade op te heffen.
Die paar euro, zo dacht ik, wat maakt het uit.
Nu heb ik zelf het waarschuwing SMSje van vodafone niet goed gelezen, er staat namelijk dat je MEER dan 100 euro over je bundel heen bent.
Ik interpreteerde dit als circa 100 euro over je bundel heen.
Mij inziens een heus verschil met 1800 euro over je bundel heen.
Verder waarschuwt het smsje niet dat er met terugwerkende kracht kosten gerekend gaan worden.
Ik heb hier een aantal maal over gebeld met vodafone.
Er kwam weinig symphatie voor het verhaal, totdat ik werd doorverbonden met een meid.
Deze heeft overleg gepleegd met haar teamleiders en mij teruggebeld.
Ze legt mij uit dat het dataverbruik echt door mijzelf was veroorzaakt.
Maar dat ze begrip hadden voor de situatie en mij tegemoet wilde komen en de rekening naar 300 euro wilden afschrijven.
Gezien ik nog steeds niet snapte waar deze enorme hoeveelheid data nou vandaan kon komen, legde ik aan haar uit dat ik graag even wat bedenktijd wilde.
Ik vroeg haar of ze mij woensdag kon terugbellen.
Na wat overleg met vrienden en familie, leek het mij toch het beste om akkoord te gaan.
Helaas ben ik nooit meer teruggebeld.
Een ruime week late heb ik daarom zelf gebeld.
De medewerker die ik toen aan de telefoon had, verteld ij dat hij niks kon terugvinden in de notities, behalve dat mij verteld was dat ik het dataverbruik door mijzelf was gekomen.
Ik kan dit inderdaad bevestigen: Er is mij nu door 3 a 5 medewerkers verteld dat het dataverbruik daar mijzelf komt.
Ik verwijs graag naar mijn oorspronkelijke klacht voor de data en tijden waarop ik ben teruggebeld voor het schikkingsvoorstel.
Inmiddels is het een tijd terug, maar volgens mij ben ik gebeld op 11 mei.
Ik heb een klacht ingediend, omdat volgens de klantenservice dan alles gewoon was terug te luisteren.
Ik heb een andere medewerker nav deze klacht aan de telefoon gehad (ik denk op 4 juni).
Deze vertelde mij dat niet ieder gesprek werd opgenomen en zij alleen kon terug vinden dat mij verteld is dat mijn verbruik terecht was.
Maar dat ze zal onderzoeken wat ze kon en daarop terug zou komen.
Nu heb ik over een aantal zaken een klacht:
1. Ik heb GEEN IDEE waar deze data vandaan komt.
2. Er zit een wezenlijk verschil in interpretatie tussen meer dan 100 euro over je rekening heen dan 1700 euro. Ik wil graag en beroep doen op de redelijkheid van zo’n sms en de interpretatie die eraan vast hangt.
3. Het is mij totaal niet duidelijk in dit smsje dat er met terugwerkende kracht bij het opheffen van datablokkade meer dan 100 euro gerekend gaat worden.
4. My vodafone had op dat moment zijn inlogmanier verandert, waardoor ik niet gemakkelijk mijn saldo kon checken.
5. Er is mij een schikkingsvoorstel gedaan van 300 euro. Deze is nu onvindbaar.
6. Er is mij verteld dat alle gesprekken werden opgenomen door de klantenservice. Ook hier komt Vodafone op terug.
7. Het traject om dit af te handelen duurt erg lang. Voor mij is het een erg vervelend gevoel dat vodafone van mening is dat het een bedrag van 1800 euro van mij krijgt. U kunt zich wellicht voorstellen dat ik dit momenteel niet heb liggen. De consequenties zijn voor mij niet te overzien van deze rekening.
Ik wil, naar aanleiding van dit verhaal graag ingaan op het voorstel van de schikking van 300 euro, welke mij is toegezegd vanuit Vodafone.
Daarnaast hoop ik dat jullie de andere klachten serieus nemen.
Zojuist heb ik een mail gekregen, met een beperkt antwoord, waar ik niet op kan reageren (donotreply@vodafone.nl, erg symphatiek).
Er gaan wat zaken fout in de documentatie en afhandeling, daarom reageer ik graag even via het forum.
Tot slot:
Ik heb inmiddels een app geïnstalleerd die het data verbruik bijhoudt.
Tot nu toe zie ik geen plotse stijgingen in het verbruik zoals die op 12 februari zijn voorgevallen.