Opgelost! Ga naar oplossing.
RuudNL schreef:Zeer apart ja om ruim een dag verbinding te hebben zonder ook maar iets aan data te verzenden.
Het is mogelijk om een dataverbinding open te zetten zonder er gebruik van te maken. Wat ik heel raar vind is dat Vodafone deze niet automatisch afsluit, terwijl dat volgens mij wel zou moeten gebeuren.
Het is zo goed als onmogelijk dat een gebruiker meer dan 20 uur online is zonder minstens 1 kB data te genereren (je zou verwachten dat dit wel gebeurt door bijv. verkeer met de dhcp-server van Vodafone, maar het komt niet eens op één kilobyte uit, dat is technisch zo goed als onmogelijk voor een open verbinding).
Ik schat de kans groot in dat er hier een (uitzonderlijke) fout bij Vodafone speelt waardoor er onterecht een zo lange sessie in rekening is gebracht. Zou netjes zijn als dit snel gecrediteerd wordt zonder gedoe.
Netwerker schreef:Volgens mij MOET Vodafone wel degelijk deze sessies op de factuur weergeven.
@KRUISBOOG
Ik raad je aan het antwoord van Vodafone Modarator AstridG bij berichtnummer 25 nog eens heel erg duidelijk door te lezen.
Nogmaals: bij dit soort oudere abonnementen zijn de TIJDSPERIODES van de data-sessies bepalend voor de hoogte van de factuur. Dus 15 minuten voor €x,xx De hoeveelheid verbruikte MegaBytes is absoluut onbelangrijk voor dit type oudere abonnementen. En wordt dus niet op de Vodafone factuur vermeld. Je hebt dus wel degelijk MegaBytes aan data verbruikt. Maar die verbruikte MegaBytes zijn niet bepalend voor de tarifering op jouw Vodafone factuur. Daar wordt niet mee gerekend. En daarom staat er 0,000 MegaByte.
Lees maar na in je contract en de bijbehorende Algemene Voorwaarden bij jouw abonnements-overeenkomst.
Succes !
Netwerker
N.B. Wil je helemaal geen mobiel internet meer kunnen gebruiken. Dan kun je bij de telefonische klantenservice van Vodafone verzoeken om je mobiele data-verbinding helemaal af te sluiten. Dit moet Vodafone dan voor jou regelen. Want vrijwillige afsluiting van mobiele data-communicatie, op verzoek van de klant, is een wettelijk vastgelegd recht. (Telecomwet Artikel 7.6a lid 1 sub a : om helemaal precies te zijn).
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.