Bart7

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tethering op Samsung Galaxy S7 (LTE+)

Ik wil mijn smartphone kunnen gebuiken voor tethering. Ik heb een Samsung Galaxy S7 (LTE+ verbinding).

 

Als ik tethering aan zet, dan kan ik met mijn laptop (Kubuntu Linux) succesvol verbinden met hotspot van mijn Samsung Galaxy S7. Echter, wanneer ik mijn browser open en een webpagina probeer te openen, dan krijg ik de volgende foutmeldingen in mijn browser:

 

Via Mobile WiFi Hotspot:
No internet
DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

 

Via Bluetooth tethering:
ERR_INTERNET_DISCONNECTED

 

Via USB tethering:
www.google.com’s DNS address could not be found. Diagnosing the problem.
DNS_PROBE_STARTED

 

Dus of ik nou tether via Wifi, bluetooth of usb, het werkt niet.

 

Wanneer ik met een ander device probeer te tetheren via mijn Samsung Galaxy S7, dan krijg ik ook foutmelding dat er geen internet is.

Wanneer ik op de Samsung Galaxy S7 een webpagina open, dan lukt dat zonder problemen.

Als ik de simkaart in een andere smartphone stop, dan kan mijn laptop wel gebruik maken van internet via tethering.

 

Hoe kan ik tethering werkend krijgen op mijn Samsung Galaxy S7?

 

Alvast bedankt,

 

Bart

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3257Posts
  • 960Oplossingen
  • 1078Likes

Hi @Bart7, welkom hier!

Wel verbinding, maar geen internettoegang via tethering. Dat schiet natuurlijk niet op. In de basis is het zo dat je persoonlijk hotspot werkt wanneer je reguliere internetverbinding ook werkt. Daarbij is het wel belangrijk dat de APN instellingen correct zijn. Stel deze voor de zekerheid opnieuw in.

Op deze pagina vind je nog enkele tips welke je kan doorlopen. Herstart na deze stappen het toestel zodat je toestel opnieuw verbinding maakt met ons netwerk en test daarna de verbinding van de persoonlijke hotspot. En wat je ook aanvullend nog kan doen is op jouw devices de verbinding van de hotspot 'vergeten' en opnieuw verbinding maken met jouw persoonlijke hotspot. 

Ik hoop dat de gouden tip hier voor je tussen zit! Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je ook altijd nog bij de Samsung Community, horen of zij nog tips en tricks voor je hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic