MV24
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

173 Reacties 173
kekel
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Energieboy,

 

Dat zal Vodafone NOOIT gaan doen!  Dat leert helaas het verleden nu.

Ik zal met Steven kontakt opnemen.  

 

Dank,

 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11150Posts
  • 1683Oplossingen
  • 2080Likes

Klopt @MV24 

Bij jou is inderdaad al een onderzoek aangemaakt hiervoor.

AriedeBeuker
Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik vraag me af of Vodafone wel zo eenvoudig kan zeggen: "Deze dienst is niet vastgelegd in uw contract".

Het lijkt mij,  dat er goede argumenten zijn om te stellen dat dit niet ter zake doet.

Het  is in de Nederlandse praktijk vrijwel algemeen gebruik dat een aanbieder deze dienst verleent.  Ook Vodafone heeft dit jarenlang wel gedaan,  en daarover ook uitgebreid gepubliceerd.  Het is niet moeilijk om dat aan te tonen.

Het zou daarom door de rechter dus best eens als "gewoonterecht" aangemerkt kunnen worden.

Ik ben overigens geen deskundige op dat gebied.  Ik heb dus wel de klok horen luiden,  maar weet slechts in grote lijnen waar de klepel zich zou kunnen bevinden.  

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9272Posts
  • 2936Oplossingen
  • 2043Likes

Hi @AriedeBeuker 
Niemand zegt ook dat Vodafone deze dienst niet meer zal leveren en/of hiermee stopt.
Steven heeft het volgende al in deze topic geplaatst, ik zou zeggen, als je er last van hebt, volg zijn informatie op:
 

@all Ik heb het verzoek gekregen om per klant een onderzoek aan te maken. Bij sommige is dit al gedaan. Bij andere nog niet. Jullie mogen mij een bericht sturen (klik op je profiel - berichteninbox - verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger) met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt
- Screenshot melding
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.

Ik hoor graag van jullie! 

AriedeBeuker
Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mijn reactie was gericht op iemand die (een paar pagina's terug...) uit een brief van Vodafone citeerde:

"Deze storing heeft geen invloed op de diensten die u bij Vodafone afneemt en waar u uw abonnementskosten voor betaald".

Op de een of andere manier is dit citaat niet meegekomen,  maar daar sloeg mijn reaktie op.

Verder wacht ik zelf alles rustig af.   Veel te warm om me druk te maken.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11150Posts
  • 1683Oplossingen
  • 2080Likes

Het issue is helaas nog steeds in onderzoek. Er zijn meer voorbeelden nodig waarbij dit voorkomt. Jullie mogen mij een privebericht sturen met de volgende gegevens:
Verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger - met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt.
- Screenshot foutmelding.
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.
- Welke instellingen er gebruikt worden bij de uitgaande SMTP server.

Bekijk in context

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Goedemiddag Steven, inmiddels zijn we 5 maanden verder. Is er inmiddels een oplossing? Zo niet weet iemand of de tijdelijke oplossing ook in het buitenland werkt?

JaccoR
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,
Misschien begrijp ik het niet helemaal. Ik ben ook maar gewoon een ondernemer, alleen ga ik zo niet met mijn klanten om.

Sinds een aantal maanden geleden heb ik een probleem met de dienstverlening van Vodafone. Nu is dit probleem nog steeds niet opgelost. In de jullie Vodafone winkels kunnen ze mij niet helpen, eenvoudigweg omdat er geen 'kennis" aanwezig is. De medewerkers weten alles van Ziggo, maar je moet niets vragen over Vodafone. 

Dus hoe zit het nou, worden we / ik nog serieus genomen door Vodafone of moet ik gewoon opzeggen en naar een andere provider overstappen? Graag duidelijkheid!

Zeeuwse krab
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In reactie op de vraag of de tijdelijke oplossing ook in het buitenland werkt. Bij mij niet.

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt voor je reactie! Dan heb ik een probleem. Hoe los jij dit op @ zeeuwse krab. Ik moet namelijk ook per mail als ondernemer bereikbaar blijven. Alvast dank voor de reactie.

Zeeuwse krab
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mij lukt het alleen met de Ipad via de Wifi van een zaak of een camping, niet met de telefoon. Hoe vaak ik niet reageerde via de telefoon, en er dan opnieuw achter te komen, Oh ja, dat werkt niet meer. En weer helemaal opnieuw moest gaan typen. Brrr.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11150Posts
  • 1683Oplossingen
  • 2080Likes

Excuses voor de late reactie. Ik ben zelf een aantal dagen met verlof geweest. Ik heb helaas geen terugkoppeling gehad. Ik ga er achteraan. Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk hier weten @MV24.

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ter info: ik ben terug uit het buitenland en mijn e. mail ( in en uitgaand) werkte gewoon met de door Steven aangedragen ( nood) oplossing.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11150Posts
  • 1683Oplossingen
  • 2080Likes

Fijn om te horen dat het daar wel werkte met de tussentijdse oplossing @MV24

Uitgelicht topic