1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

182 Reacties 182
kekel

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Energieboy,

 

Dat zal Vodafone NOOIT gaan doen!  Dat leert helaas het verleden nu.

Ik zal met Steven kontakt opnemen.  

 

Dank,

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt @MV24 

Bij jou is inderdaad al een onderzoek aangemaakt hiervoor.

AriedeBeuker

Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik vraag me af of Vodafone wel zo eenvoudig kan zeggen: "Deze dienst is niet vastgelegd in uw contract".

Het lijkt mij,  dat er goede argumenten zijn om te stellen dat dit niet ter zake doet.

Het  is in de Nederlandse praktijk vrijwel algemeen gebruik dat een aanbieder deze dienst verleent.  Ook Vodafone heeft dit jarenlang wel gedaan,  en daarover ook uitgebreid gepubliceerd.  Het is niet moeilijk om dat aan te tonen.

Het zou daarom door de rechter dus best eens als "gewoonterecht" aangemerkt kunnen worden.

Ik ben overigens geen deskundige op dat gebied.  Ik heb dus wel de klok horen luiden,  maar weet slechts in grote lijnen waar de klepel zich zou kunnen bevinden.  

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @AriedeBeuker 
Niemand zegt ook dat Vodafone deze dienst niet meer zal leveren en/of hiermee stopt.
Steven heeft het volgende al in deze topic geplaatst, ik zou zeggen, als je er last van hebt, volg zijn informatie op:
 

@all Ik heb het verzoek gekregen om per klant een onderzoek aan te maken. Bij sommige is dit al gedaan. Bij andere nog niet. Jullie mogen mij een bericht sturen (klik op je profiel - berichteninbox - verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger) met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt
- Screenshot melding
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.

Ik hoor graag van jullie! 

AriedeBeuker

Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mijn reactie was gericht op iemand die (een paar pagina's terug...) uit een brief van Vodafone citeerde:

"Deze storing heeft geen invloed op de diensten die u bij Vodafone afneemt en waar u uw abonnementskosten voor betaald".

Op de een of andere manier is dit citaat niet meegekomen,  maar daar sloeg mijn reaktie op.

Verder wacht ik zelf alles rustig af.   Veel te warm om me druk te maken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het issue is helaas nog steeds in onderzoek. Er zijn meer voorbeelden nodig waarbij dit voorkomt. Jullie mogen mij een privebericht sturen met de volgende gegevens:
Verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger - met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt.
- Screenshot foutmelding.
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.
- Welke instellingen er gebruikt worden bij de uitgaande SMTP server.

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Goedemiddag Steven, inmiddels zijn we 5 maanden verder. Is er inmiddels een oplossing? Zo niet weet iemand of de tijdelijke oplossing ook in het buitenland werkt?

JaccoR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,
Misschien begrijp ik het niet helemaal. Ik ben ook maar gewoon een ondernemer, alleen ga ik zo niet met mijn klanten om.

Sinds een aantal maanden geleden heb ik een probleem met de dienstverlening van Vodafone. Nu is dit probleem nog steeds niet opgelost. In de jullie Vodafone winkels kunnen ze mij niet helpen, eenvoudigweg omdat er geen 'kennis" aanwezig is. De medewerkers weten alles van Ziggo, maar je moet niets vragen over Vodafone. 

Dus hoe zit het nou, worden we / ik nog serieus genomen door Vodafone of moet ik gewoon opzeggen en naar een andere provider overstappen? Graag duidelijkheid!

Zeeuwse krab

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In reactie op de vraag of de tijdelijke oplossing ook in het buitenland werkt. Bij mij niet.

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt voor je reactie! Dan heb ik een probleem. Hoe los jij dit op @ zeeuwse krab. Ik moet namelijk ook per mail als ondernemer bereikbaar blijven. Alvast dank voor de reactie.

Zeeuwse krab

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mij lukt het alleen met de Ipad via de Wifi van een zaak of een camping, niet met de telefoon. Hoe vaak ik niet reageerde via de telefoon, en er dan opnieuw achter te komen, Oh ja, dat werkt niet meer. En weer helemaal opnieuw moest gaan typen. Brrr.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Excuses voor de late reactie. Ik ben zelf een aantal dagen met verlof geweest. Ik heb helaas geen terugkoppeling gehad. Ik ga er achteraan. Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk hier weten @MV24.

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ter info: ik ben terug uit het buitenland en mijn e. mail ( in en uitgaand) werkte gewoon met de door Steven aangedragen ( nood) oplossing.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen dat het daar wel werkte met de tussentijdse oplossing @MV24

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

hoi Steven, we zijn inmiddels  maanden veder, en nog altijd geen bericht gehad hier of via vodafone.... en de problemen zijn nog altijd niet opgelost. we zijn bijna een jaar verder. Als ondernemer heel erg vervelend en onhandig. Weet je inmiddels al meer?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Will1 
Steven is momenteel niet online op de Community, maar gelukkig zijn er nog andere moderatoren die misschien intern een hengel kunnen uitwerpen. Misschien wil @Alex of @Mark dit oppakken? Tot zover ik op de hoogte ben is er nog altijd geen informatie vanuit Vodafone te verwachten, maar misschien dat Alex of Mark iets meer te weten komen.

AriedeBeuker

Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik weet zelf onderhand aardig hoe de wereld in elkaar zit, maar gewoon uit nieuwsgierigheid:

Zijn er überhaupt nog mensen die werkelijk geloven dat dit probleem nog opgelost gaat worden?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Will1,

 

Ik ga navraag hierover doen, zodra ik meer weet hoor je van me!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Helaas, @Will1, het onderzoek staat nog steeds open en er is geen nieuwe noemenswaardige update te melden. Nieuwe voorbeelden blijven welkom.

AriedeBeuker

Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wat zijn dit soort bedrijven eigenlijk (allemaal overigens) een stelletje laffe leugenaars geworden.

Mensen maanden aan het lijntje houden. 

Blijven ontkennen dat er iets gaat veranderen.

En dan op een regenachtige dinsdagmiddag stilletjes het dossier sluiten...

Het went, maar het lijkt me goed zielig, als je later totaal zonder enig eergevoel op je "carrière" terug moet kijken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic