1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

182 Reacties 182
Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Geheel met je eens inekeb1, ondanks dat er misschien aan gewerkt wordt zou het wel zo netjes zijn als Vodafone zelf daar eens een update over geeft aan betrokkenen. Ik bedoel, nu moeten we maar uitgaan van wat sommigen aangeven dat er aan gewerkt wordt. wat ik heus wel geloof. Maar het is ook vreemd dat dit zo lang duurt. en voor mijn bedrijf totaal onhandig om steeds omwegen en extra drukte te hebben om toch mail te kunnen beantwoorden (tussen de klanten door -waar het kan- maar weer in huis te rennen om noodzakelijke mails of spoedjes te kunnen beantwoorden) of klanten langer te laten wachten dan nodig zou zijn. functioneer is het niet en ook niet grappig meer.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik op dit moment nog geen nieuwe update over dit issue. Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk weten. Ik probeer meestal 1x per week een update hier te geven (ook als er geen nieuwe update is). Mijn collega's zijn hiermee bezig.  

inekeb1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi, Ik heb het gevoel dat er bij vodafone helemaal niets aan gedaan wordt, vanochtend bij de klantenservice wordt je doorverwezen naar de technische afsd 0800-0094 en die willen dan met je de instellingen van je toestel doornemen, maar we eten toch dat het niet aan de instellingen van je toestel ligt waarom willen ze dat dan? Volgens mij wordt er helemaal niet aan dit probleem gewerkt, mijn idee.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De instellingen doorlopen doen ze om te controleren of het goed staat en of het bijvoorbeeld alleen bij de authsmtp plaats vind of bij bepaalde e-mailadressen etc. @inekeb1. Hierdoor kunnen ze uitsluiten waar het ligt en wordt het oplossen iets makkelijker. Vanuit onze social media kanalen en hier is het issue aangekaart. Mijn collega's zijn dan ook op de hoogte dat dit voor veel klanten speelt. Ik zal een update plaatsen zodra ik meer weet. Zolang dit issue loopt, blijf ik intern schakelen met de desbetreffende afdeling die dit issue in behandeling heeft. Je hoeft dan ook voor dit issue geen contact op te nemen met de klantenservice. De tussentijdse oplossing is om de gegevens in te vullen van je huidige e-mailprovider. Mocht dat niet werken, dan is het helaas afwachten.

RReedijk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste steven,

 

Is dit probleem nog aanwezig ik kan nu ook niets versturen

 

Met vriendelijk groet

Raymond Reedijk

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Beste @RReedijk 
Steven heeft aangegeven als het is opgelost, of als er meer te melden is, dat hij dit dan zal doen. Zolang hij ook geen antwoord heeft voor ons, moeten we dus wachten en heeft het eigenlijk niet zoveel zin om er naar te vragen. Als Steven iets weet, zal hij het zeker met ons delen 😉

H_L

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds een aantal weken heb ik hetzelfde probleem. Zou de SMTP server van vodafone weer moeten werken als uitgaande server?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @H_L 
Als het weer zal gaan werken dan geeft Steven hier wel een berichtje.
Dus zolang er hier nog niets staat dat het is opgelost, werkt het nog niet 😞 

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Beste Energieboy,

 

kan je misschien proberen om niét elke keer meteen te reageren op nieuwe berichten van mensen in plaats van Steven dat te laten doen als Vodafone Moderator? Het lijkt zo wel alsof je een hulpje van hem bent en hem uit de wind wil houden o.i.d. Bovendien krijgen wij als leden zo iedere keer e-mails met zogenaamde updates op dit onderwerp, terwijl dit feitelijk vooral jouw commentaren zijn.😉

 

Begrijp me goed, als jouw commentaren iets toevoegen, hoor je  mij niet. Daar is een forum voor. Maar je commentaren worden steeds meer een herhaling van zetten. En soms zijn ze gewoon ook niet netjes.....zoals je bijvoorbeeld tegen een meneer zegt die een nieuwe telefoon koopt voor zijn vrouw in de hoop dat het probleem dan voorbij is, dat niemand hem gezegd heeft dat te doen. Niet iedereen is zo technisch, heb daar respect voor, oké?

 

Dus graag wat genuanceerder allemaal, daar heeft iedereen op dit forum baat bij.

 

Dank je.

webferret

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Joost2: je haalt me de woorden uit de mond.

Petraro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb hetzelfde probleem. Hoe abonneer ik me op dit topic? Zodat ik een oplossing kan zien als deze er is? Als ik rechts op het pijltje klik om te abonneren blijft dit lichtgrijs en kan ik er niets mee 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Petraro 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nu je hier iets hebt geplaatst, volg je deze topic automatisch. Je hoeft dus niets te doen. Zodra Vodafone een antwoord heeft, of andere mensen hebben iets te melden, dan krijg je daar vanzelf bericht van, net zoals nu van mijn bericht. 

In ieder geval welkom en als er nog vragen zijn, stel ze gerust. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb helaas nog geen nieuws over dit issue. 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Goedemorgen Steven, bedankt voor je bericht. Als topic-starter ben ik blij dat de noodoplossing werkt en voorlopig moet ik niet naar het buitenland anders zou ik een probleem hebben. Voor klanten waarbij de noodoplossing niet werkt vind ik 3 weken zonder oplossing wel lang duren. Hopelijk snel een positief bericht! groet,

kekel

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Steven,  Bedankt  voor je reactie,   helaas  heb ik de tip  opgevolgd  om de iamp  instellingen van mijn provider  te gebruiken.  Door een technische fout  ergens  in dit proces  zijn al  mijn emails  weg,  dank  daarvoor.  Dus  wanneer  komt  de oplossing?  ik  reis  namelijk wel veel.  en het begint  zeer vervelend  te worden.

 

Wat  is de tegemoetkoming  van Vodafone in deze?

Nogmaals  niet persoonlijk aan uw  adres  bedoeld  natuurlijk!

mvg

Kees

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De uitgaande e-mail instellingen staan los van welke e-mail in jouw inbox te zien zijn @kekel. De uitgaande instellingen zorgen er alleen voor dat je e-mails kunt versturen. Je inkomende e-mail instellingen gaan over het onvangen van e-mail. Er is geen probleem geweest met ontvangen van e-mail. Zodra ik meer informatie heb, zal ik dit gelijk hier delen. Op dit moment is er geen oplossing bekend (behalve bij sommige de uitgaande e-mailinstellingen aanpassen naar de mail provider). 

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@kekel,  ja ik ben ook wel benieuwd of er vanuit Vodafone een tegemoetkoming is. We zijn nu ruim 3,5 week verder. mijn rekening aan Vodafone is alweer betaald. terwijl ik mijn meest gebruikte functie van mijn abonnement (mail versturen) dus al bijna een maand niet heb kunnen gebruiken. 

Zakelijk heel onhandig en niet werkbaar want mijn klanten moeten nu veel te lang wachten o antwoord omdat ik steeds van achter de pc (op andere locatie) mijn mails moet beantwoorden. Niet professioneel en slecht voor de zaken...

AK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Steven, ik heb dit probleem ook. Bij mij werkt het niet door uitgaandeserver van ziggo te gebruiken. Ik heb zowel de pop als imap geprobeerd.

inekeb1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helemaal mee eens en nu ga ik as vrijdag voor 2 maanden naar het buitenland dat wordt gezellig! Het ergste is nog dat je helemaal niets officieel van Vodafone hoort! Sta op het punt om maar naar een andere provider op zoek te gaan!

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @AK 

Gebruik je dan wel de juiste instellingen? Hier ook Ziggo en ik kan gewoon met de smtp gegevens van Ziggo versturen. Geen enkel probleem, bekijk deze instellingen eens en controleer aub je telefoon instellingen goed. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic