Het verhaal gaat nog verder. Vorige week vrijdag was Vodafone zo ver: er werd een nieuwe telefoon naar mij verstuurd. Uiteraard moest ik daar achter komen doordat ik zelf weer opbelde, want Vodafone heeft in deze maanden NOOIT contact met mij opgenomen. Dat doen ze waarschijnlijk alleen met nieuwe klanten (als het mee zit), niet met bestaande. Het was zelfs een Z1 en geen Z, aangezien er in de tussentijd alweer een nieuw toestel uit is gekomen. Ik was zelfs verbaasd, want ik had begrepen dat deze uitsluitend via voorinschrijving besteld kon worden en pas eind september in Nederland op de markt zou komen. Men verzekerde mij, bezwoor mij zelfs dat het toestel met spoed verstuurd was naar mij en het contract met TNT post hield in dat het binnen 24 uur bij mij zou zijn. Aangezien ik er behoorlijk op zat te wachten ben ik daar zaterdag dus voor thuis gebleven. Echter.... geen toestel op zaterdag...... of op maandag...... Dus dinsdag maar weer gebeld... Ik wilde het Track & Trace nummer weten zodat ik het pakje bij de post zou kunnen traceren. De eerste die ik kreeg gaf mij het T&T nummer van Dynafix. Dat werkte dus niet helemaal... De tweede gaf mij het ordernummer als ware het hte T&T nummer van de post... Toen ik hierachter kwam en diegene vroeg of ze wel wist wat Track & Trace betekende, omdat dat buitenlands was, werd zij woedend op mij en hing op. Schijnt normaal te zijn voor Vodafone medewerkers..... Kreeg ik ook nog een bandje te horen dat ik me niet goed had gedragen en dat mijn nummer als zodanig geregistreerd zou worden.........Nog een keer gebeld en vervolgens kreeg ik iemand die mij na heel lang te hebben moeten wachten vertelde dat het pakje heel zeker verstuurd was, dat stond in het dossier, maar helaas was er nergens in het hele systeem een T&T nummer te vinden. Ik concludeerde dat het dan dus waarschijnlijk niet verstuurd was, maar dat was uiteraard niet waar. Het zou met zekerheid komen! Woensdag maar weer eens gebeld, want ik blijf toch de hoop houden dat ik eens iemand bij Vodafone aan de lijn krijg met een IQ dat hoger is dan de som van tenen en vingers... En zowaar, die kreeg ik gisteren aan de lijn! Wat bleek? Er was helemaal niets naar mij verstuurd omdat Sony toestellen niet leverbaar waren en voorlopig ook niet leverbaar zouden zijn. Ze zou alles crediteren en mijn oude abonnement (van voor juli) weer activeren en dan moet ik maandag bellen met de afdeling telesales van Vodafone om mij te laten adviseren welk toestel en abonnement ik het beste kan nemen......Alsof er niets gebeurd is dus. En Vodafone? Die stuurt mij alleen iets als ik moet betalen, verder helemaal niets. Ik blijf erbij: Vodafone is een waardeloze organisatie, met personeel dat waarschijnlijk vooral geselecteerd is op gebrek aan empathie, beleefdheid, leesvaardigheid, en zo kan ik nog wel een paar vaardigheden opnoemen waar het bij het personeel aan ontbreekt. Nu is het nog een kwestie van afwachten totdat Vodafone Nederland haar collega in Zweden zal volgen: die zijn al failliet. En ik? Ik ga de concurrentie maar eens proberen. Slechter dan dit kan het nooit zijn.