Vorig jaar heb ik hier ook een topic gemaakt, maar na bijna een jaar vodafone te hebben heb ik nog steeds spijt, de mobiele data is zo ontzettend traag.. speedtest is vaak maar 30mbit/s, maar dipt de hele tijd naar zo'n lage snelheid dat youtube video's bufferen om de 30seconden en een twitch stream is helemaal niet te kijken tenzij ik de kwaliteit op 160p zet.
het maakt geen verschil of ik 4 balkjes bereik heb of 2-3 (maximum is 4). het is traag en instabiel. ik maak gebruik van een e-sim omdat ik voor werk een normale sim in mijn toestel heb zitten. toestel heb ik al is gereset en heeft niet geholpen, ook software-updates etc zijn netjes allemaal gedaan. ook de APN gecontroleerd en een andere getest die ik op google tegenkwam. heb hiervoor jaren lang t-mobile gehad zonder problemen.
hier een screenshot vanuit huis waar het signaal schommelt tussen 2 en 3 streepjes bereik, buiten is het probleem dus hetzelfde. je ziet dat de download totaal niet stabiel is en dan gaan video's dus bufferen:
kan ik van mijn nog 14 maanden lopende contract af zonder dat ik de volledige rekening hiervan krijg want ik heb geen zin om dit nog uit te zitten.