2 oktober 2011 sloot ik een abonnement af bij vodafone.
Door een fout bij Vodafone, werd er maandelijks (7 maanden lang) 42,02 ex btw TEVEEL van mijn rekening geincasseerd
om een heeel lang verhaal kort te maken: na heeel veel bellen (al vanaf de eerste incasso), brieven en zelfs langsgeweest in vodafoneshop erkende vodafone dat ze een fout hadden gemaakt en mij werd toegezegd het bedrag wat inmiddels was opgelopen tot 350,03 euro (incl) naar mij te crediteren.
Ik ontving van hen een keurig overzicht wat helemaal klopt met de teveel door hen geincasseerde bedragen,
Maar tot mijn schrik, stond op ditzelfde overzicht vermeld dat ze het bedrag niet van plan waren te "crediteren" maar in maandelijkse termijnen te "verrekenen". Helaas leverde bellen en brieven schrijven helemaal niets op, op brieven wordt niet gereageerd en de klantenservice reageert als volgt op mijn klacht:
Vodafone houdt vol dat ze volledig in hun recht staan het geld wat ze dus zonder toestemming van mij hebben gestolen (ik heb immers alleen toestemming gegeven om de verschuldigde bedragen te laten incasseren en gezien dit een fout is van vodafone en dit geen "verschuldigde bedragen" betrof zijn ze dus volstrekt onwettig aan het incasseren geslagen) gewoon te houden om mijn aankomende rekeningen van te betalen(van de komende jaren dus want ik heb een laag abo en een nog lager verbruik).
de "klantenservice"-medewerkster wist er zelfs nog een schepje bovenop te doen door te zeggen dat ik dankbaar moest zijn dat ik het terug kreeg en dat ik al helemaal in mn handjes moest knijpen dat ze er een spaarpotje van hadden gemaakt, nu hoefde ik immers heeeeel lang geen rekening meer te betalen. Ook werd mij in de shop meegedeeld dat ik via het internet meer voor elkaar krijg, nu heb ik helaas geen computer en ben ik al wat op leeftijd, ik moet dus anderen mensen gaan vragen om mij te helpen wat het niet bepaald makkelijker maakt.
Ik ben boos en teleurgesteld dat ze op mijn geld blijven zitten wat ze dus onrechtmatig hebben verkregen. Wettelijk gezien zijn ze zeer fout bezig maar ik als klant wordt totaal niet gehoord. Ik sta op het punt om al mijn familie en vrienden hun bijna aflopende contracten bij vodafone op te laten zeggen, want je wordt bij vodafone ronduit onbeschoft behandeld en daar moeten we ze dan nog "dankbaar" voor zijn ook. Ik wil een oplossing, de enige oplossing is mijn geld terug op mijn rekening waar het nooit af had gemogen! Ik ben alleenverdiener en kan het geld zelf hard genoeg gebruiken. Dus VODAFONE help mij voor ik drastische stappen moet gaan ondernemen wat ik beslist niet wil! Maar ik ben hier inmiddels sinds oktober mee bezig en ik ben het spuugzat!