tedmeijer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

verkeerde lokatie

ik heb een acer liquid s2 daul sim en als ik msn open geeft hij aan het weer van mountain vieuw califonia terwijl ik gewoon in nl ben ook kan ik daar door niet op sites die alleen voor nederlandse bezoekers zijn hoe kan ik regelen dat deze ge woon mijn echte lokatie aangeeft heb lokatie beheer aanstaan op gps lokatie
6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ted, het is me niet helemaal duidelijk waar je precies kijkt. Gebruik je een ms-app of kijk je in je browser op de website?
Ik vermoed dat de app / site zelf handmatig ingesteld is op een bepaalde locatie. Heb je de instellingen al eens nagelopen om te kijken of de app / site ergens een setting heeft waar je je locatie in kunt geven (en of die standaard op californië staat)?
tedmeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is op internet met google chrome gewoon www.msn.nl niet met de ap op mijn tablet via zelfde wifi netwerk deze geeft gewoon heerlen aan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @tedmeijer,

Ik heb zelf even een test gedaan. Bij mij geeft de site (in Chrome en de standaard browser) Lelystad aan, terwijl ik in Maastricht ben. Ik raad je aan om dit kenbaar te maken bij de eigenaar van de website. Onderaan de pagina vind je een knop 'Feedback' om dit te melden. Aangezien wij niet de eigenaar zijn van deze website is het voor ons niet mogelijk om dit aan te passen.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
He Ted,

Het ligt aan de Chrome browswer. Die zorgt er voor dat je niet direct in Nederland op internet gaat maar dat alles omgeleid wordt via de zogenaamde proxyserver van Google. Alle informatie die je opvraagt wordt dan eerst gecomprimeerd (= kleiner maken) zodat de pagina's sneller geladen worden en minder data vebruikt.

In de instellingen kun je de proxy omleiding uit zetten, gevolg is dan wel dat de pagina's iets langzamer laden en dat het iets meer data gaat verbruiken. Dit doe je in Chrome, dan ga je naar de opties > Instellingen > Bandbreedtebeheer > Gegevensgebruik beperken > Uit.

Via www.watismijnip.nl kun je makkelijk zien via welke verbinding je het internet op gaat. Probeer maar eens in beide gevallen.


GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Kun je het volgende eens nalopen?

=> Open Google Chrome (op je mobiel)
=> Ga naar Instellingen
=> Kies Bandbreedtebeheer

=> Webpagina's vooraf laden: Altijd
=> Gegevensgebruik beperken: Uit

Deze laatste is vooral belangrijk en zorgt ervoor dat Google Chrome de door jou bezochte internetsites vooraf laadt, via de eigen servers van Google. In feite fungeren deze als proxy waardoor je het ip-adres van Google gebruikt, bij het bezoeken van webpagina's.

Enkele negatieve effecten van "Gegevensgebruik beperken":
- Google kan hiermee jou surfgedrag via hun browser volgen.

Enkele positieve effecten hiervan?:
- Sites laden in principe iets sneller doordat inhoud gecomprimeerd wordt.
- Content wordt via z.g.n. SSL (beveiligde verbinding) naar je telefoon verzonden.
- Dataverkeer wordt iets lager tijdens het surfen.


Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic