prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

tijdelijk extra internet lijkt problematisch bij vodafone

helaas ben ik van de week opgenomen in het ziekenhuis. ik he vodafone gebeld of ik tijdelijk 2 tot 4 weken extra data kon aanschaffen. gaat die dame aan de lijn mij alle abo-vormen oplepelen. ik wil mijn abo niet veranderen. ik wil alleen extra kunne internetten nu ik een paar weken genageld aan mijn bed zit.
 
de beste dame in kwestie snapte dit geloof ik niet helemaal, en ik moest mijn abo maar omzetten.
 
dus nu vraag ik het hier nog maar een keer, mijn abo heeft 200mb. nu ik in het ziekenhuis lig, gebruik ik 50 tot 100mb per dag.
 
is er een mogelijkheid om voor de komende paar weken extra data aan te vragen, zonder dat er een abo wijziging doorgevoerd wordt, en ook dat ik niet aan het eidne van de maand kompleet krom lig van de kosten.
14 Reacties 14
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Wat rot voor je dat je genoodzaakt bent om in het ziekenhuis te verblijven, hoop dat je snel opknapt.
 
Dat gezegd hebbende, even een heel andere insteek:
 
De meeste ziekenhuizen (voorbeeld) hebben tegenwoordig gewoon de mogelijkheid om WiFi te gebruiken.
 
Heb je die optie al onderzocht? Dan zou je helemaal niet afhankelijk zijn van je abonnement.
 
En uiteindelijk is er nog 1 andere optie: Neem een Prepaid kaartje van Vodafone en activeer een Web+SMS+Bel BloX van 34,50 op, dan heb je voor een maand 1 Gb internet(plus 5000 smsjes en 200 belminuten). Normaliter zou dit 500 Mb zijn, maar tot 30 september wordt dat datategoed verdubbeld. Dus dit uiterlijk op 29 september regelen, dan heb je 1 Gb geldig tot 29 oktober. Na afloop van die maand kan je het kaartje wegdoen en ben je er klaar mee.
 
Ik hoop dat je met deze suggesties iets kunt.
 
Veel beterschap!
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
uiteraard heb ik het eerst in het ziekenhuis gecheckt, echter komen deze services pas als het nieuwe ziekenhuis volgend jaar opengaat.
 
enige wat ik bij vodafone heb kunnen regelen, is dat ik 1.50 per 50mb bijbetaal buiten de bundel. (wat neerkomt op 30,- per gb)
 
pre-paid sims is aardig idee, maar vind de prijs te hoog, en het is behoorlijk omslachtig met mijn bestaande nummer.
 
je zou eigenlijk verwachten dat vodafone hier wel een oplossing voor heeft, mede omdat mijn oude abo gewoon onbeperkt was, maar deze liep twee maanden geleden af, en zit nu voor 7,50 euro per maand extra op 200mb ipv onbeperkt.
 
dus vodafone, als jullie hier naar kijken ik ben al acht jaar lid bij jullie, is hier iets te regelen?? het gaat tenslotte om een eenmalig iets.
 
 
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
vodafone, jullie zijn echt een lekkere partij.
 
ik had een programma geinstalleerd die de data bijhoudt, die zei 300mb
 
dus ik denk, ik log ff in op my vodafone om het daadwerkelijk verbruik te controleren, blijkt dit niet mogelijk te zijn.
 
dus bellen met de helpdesk, blijk ik al ruim 1000mb verstookt te hebben. als je vervolgens vraagt hoe dit te controleren, krijg je als opmerking inderdaad dat je maar iets op je telefoon moet installeren die het bijhoudt, want vodafone kan deze dienst totaal niet leveren.
 
dus ik vermeld dat mijn watchdog 3g maar 300mb geregistreerd heeft, dus ik vroeg: wie heeft nu gelijk? ja vodafone uiteraard. als je dan vraagt welk data bijhoudt programma door vodafone aanbevolen wordt, krijg je te horen dat er geeneen voldoet aan de eisen van vodafone. met andere woorden, er is geen enkele mogelijkheid om je data verbruik kgoed bij te kunnen houden.
 
als acht jaar abonnee vraag je dan nogmaals om een uitzondering, krijg ik te horen dat er misbruik van gemaakt wordt. Hallo vodafone, ik ben al acht jaar lid, en dit is de eerste keer dat ik het vraag, zijn jullie zo wantrouwend naar jullie vaste abonnees?
 
ondertussen heb ik het echt helemaal gehad, vodafone is zo flexibel als een baksteen als het op dit soort dingen aankomt. verplaatsen in de situatie van de klant zit er niet bij.
 
eerst al gezeik met een branded toestel waarbij de wifi instellingen 60x per dag voorbij kwamen, vervolgens 7 weken wachten op een update van htc die door vodafone verstrekt moet worden.
 
zodra mijn abonement is afgelopen, is het ook definitief afgelopen met vodafone. ik walg momenteel van jullie, en kots jullie kompleet uit. ik vind het echt schandalig hoe jullie met je eigen diensten omgaan,en totaal niet service gericht zijn, zodat je zeker weet dat er elke maand meer geld binnenkomt, omdat de klanten geen tools hebben om de **bleep** in de gaten te houden. ik ben echt kwaad.. niet in woorden uit te drukken.....
 
 
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Zou je kunnen aangeven welke blox opties je hebt als je kijkt in MyVodafone? Voor de meeste abonnementen zijn er namelijk Blox die je pas betaald als je er gebruik van maakt. Op die manier kan je blijven internetten en betaal je een vast bedrag voor een bepaalde MB voorraad.
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
50mb blox optie is de enige die ik heb aan kunnen zetten, over september heb ik meer dan 60 euro bij moeten betalen voor 5 dagen internet gebruik :'(
 
Enige optie die vodafone mij bood via de telefoon was een speciaal ipad abo aanschaffen, met eigen sim, die ik dan binnen een maand zou moeten opzeggen.
 
Vind dat erg omslachtig (zeker als je opgenomen bent in het ziekenhuis), en vind het erg jammer dat er 0,0 flexibiliteit vanuit vodafone getoond is, in dit soort uitzonderlijke situaties.
 
Zeker als je al meer dan 8 jaar lid bent. Zodra dit abo verlopen is, ga ik dan ook serieus even naar de concurentie kjken. (terwijl ik altijd elke twee jaar normaliter klakkeloos verleng)
 
Ik denk dat vodafone gewoon te groot geworden is, je klanten als nummers behandeld, en om die reden totaal geen flexibiliteit meer kan tonen. Vooral d eopmerking in de strijd gooien dat er misbruik van gemaakt wordt schoot mij in het verkeerde keelgat, kijk dan op zijn minst naar je klanthistorie voordat je dat soort dingen maar klakkeloos gaat roepen. Ik voel me letterlijk als een stuk vuil behandeld door de helpdesk van VF.
 
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Prdoeser,

Ik kan me voorstellen dat je dit probleem op dit moment niet kunt gebruiken en hier graag een oplossing voor wilt.
Het is enerzijds ook een technisch probleem. Soms is het helaas niet mogelijk om je abonnement of bundel uit te breiden of te wijzigen. Ik wil in dit uitzonderlijke geval toch graag voor je nakijken wat er eventueel nog mogelijk is. Ik kan je nog niks beloven maar ik doe mijn best.

Stuur me hiervoor even een privé-bericht met je 06-nr, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
hoi SeR,
 
lig wederom een week ihet ziekenhuis, maar heb deze keer wel wat kunnen regelen. ze knijpen een weekje de ogen dicht mbt internetverbruik, daar ben ik wel heel blij om, want de dagen duren hier enorm lang.
 
kudos aan vodafone voor de afhandeling deze keer, ben er heel erg happy mee, en zal het zkr niet vergeten
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Prdoeser,

Hopelijk gaat het ondertussen weer beter met je!

Ik heb je nog een privé-bericht gestuurd. Ik zie je reactie graag tegemoet.

Veel beterschap gewenst.
foefel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Moderator, ik heb binnenkort ( kan nog een paar maanden duren) hetzelfde probleem. Ik heb 200 mb internet en moet ongeveer 8 dagen in het erasmus verblijven vanwege een rugoperatie. Wat kan ik nu het beste doen? Ik kan dan geen kant op, zelfs niet uit bed en heb alleen mn telefoontje dan. Misschien kan vodafone voor mij ook wat betekenen? Alvast bedankt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi foefel, begrijpelijke vraag. Er zijn in zijn algemeenheid bij je abo 2 opties: bij je bestaande abonnement een BloX aansluiten die voor een klein bedrag steeds 50 of 100 MB extra geeft (max 10x) of je abonnement verhogen / wijzigen.

Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld ook een prepaid-sim waarbij je zoveel MB kunt kopen als je nodig hebt. Daar heb je verder geen kosten meer aan als je uit het ziekenhuis komt en een reserve-simmetje thuis hebben liggen kan ook nooit kwaad.

Weet je al wat wilt gaan doen en hoeveel MB je ongeveer nodig hebt? Dan weten of zoiets rendabel is.
foefel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet nog niet hoeveel ik nodig heb. Ik weet alleen dat er een hotspot is van de kpn. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar als ik een losse sim kaart van kpn zou nemen, zou ik dan van het wifi netwerk gebruik kunnen maken? Of heb ik dan een abbonement nodig bij kpn? Ik wil niet overstappen hoor maar ik weet nu al dat ik daar minimaal een dag of 8 lig, niet uit bed kan en heel veel MB's ga verbruiken.Ik heb geen trek in een hele hoge rekening, alles kost al genoeg in die tijd voor mij namelijk. Is het geen optie om in die dagen onbeperkt internet bij vodafone bij te kopen? Misschien iets waar vodafone eens over na kan denken.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
foefel, voor vragen over de tarieven en toegang bij andere providers, kun je het beste even bij die provider zelf informeren 😉 Onbeperkt internet bieden we nu niet aan, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wat ik je wel nog wil aanraden is een datateller, zodat je in ieder geval ook zelf je verbruik in de gaten kunt houden.
foefel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ok bedankt voor de info. Ik zal wel die blox aanzetten tzt en die datateller en dan maar hopen dat het precies in 2 maanden valt van mij abbonement, maar daar heb ik niks over te zeggen helaas. Want ongebruikte MB's van de vorige maand neem ik niet mee toch? want ik kom normaal gesproken nooit aan de 200 MB, heb overal wifi.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
foefel, of je je tegoed meeneemt hangt van je abonnement af. Heb je bijvoorbeeld Mobiel Breedband Instap, dat is met 200 MB, dan is het tegoed maar 1 maand geldig - je neemt het dan dus niet mee. Op deze site vind je alle tarieven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic