sigourney

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

super slecht netwerk !

Hoi ik heb een red abbo waar ik de volle pond voor betaal.
en nu al een week problemen heb met mijn verbinding. Bij de klantenservice lopen ze allemaal wat anders te verkondigen naja klantenservice het is gewoon een callcenter. De een zegt mevrouw het is de mast dit is binnen 1 dag verholpen. Vervolgens zijn we twee dagen verder en dan is het mevrouw het ligt aan je simkaart, ik een nieuw simkaart kopen, dan is het weer een instelling in me telefoon (NOTTT) vervolgens ligt het aan de mast omstreken osdorp en dat zou zogenaamd vanavond om 23:00 verholpen moeten zijn inmiddels zijn we nu vijf dagen verder nou ik ben er He-le-maal klaar mee. Als er morgen ochtend niets veranderd is ontbind ik de koop en ik raad ik iedereen aan neem geen abbo bij vodafone, mijn grootste spijt. Dit is gewoon te belachelijk voor woorden. En ben ook zeker niet van plan om mijn abbo kosten te betalen. Voor wat hoort wat, het is geven en nemen en ik ontvang niets!
18 Reacties 18
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Sigourney,

Kun je nog vermelden waar je deze problemen precies merkt? Ik wil het graag voor je nakijken maar dan zou het handig zijn als we ook weten waar we moeten kijken. Er zijn namelijk geen algemene problemen bekend. Zou je de locatie dan ook in het onderwerp willen vermelden? Op die manier kunnen andere forumgebruikers ook zien waar het topic over gaat.
sigourney
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Maartje

ook vandaag is mijn verbinding gewoon slecht. Het gaat om postcode 1060TE Amsterdam. Ik heb een samsung s4.
mijn telefoon geeft al dagen aan dat ik niet aangemeld ben bij netwerk en als ik wil bellen of gebeld wil worden moet ik eerst me telefoon uit elkaar halen
Shirly

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb 4 dagen geleden plots storing. Niet bellen, gebeld worden, geen SMS, geen internet.
Simkrt gewisseld op advies storingsdienst, ga naar Vodafone winkel. Die zegt je moet tel resetten.
Nog niet gereset en plots is de verbinding weer goed.
Rarara ik heb nog niets gedaan.
Ik ben niet van plan voor volledige mnd te betalen.
Gebeld met de klantenservice en zeggen doodleuk dat ik geen vergoeding krijg voor de dgn dat ik abonnement niet gebruik heb. Tjonge tjonge. Dit kan toch niet?
Lisaxxx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Vodafone,
 
Ik heb nu al drie dagen problemen met bellen. Mijn Iphone geeft aan dat ik gewoon bereik heb, maar als ik bel valt iedere keer het gesprek weg. Dan moet ik ze iedere keer opnieuw opbellen, wat weer belminuten kost. Als ik iemand eenmaal aan de lijn heb, valt diegene steeds weg en versta ik hem/haar zeer slecht. Is er misschien een storing? Mijn postcode is 1079 WV Amsterdam
sigourney
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jaa ik ben er ook helemaal klaar mee hoor dan gewoon de koop ontbinden. De dienstverlening vN Vodafone is zwaar onder de maat. Ik Accepteer dit niet en jk heb Vodafone zelf ook heel goed duidelijk gemaakt dat ik niet betaal en dat ze het niet moeten proberen om af te schrijiven. Ik vind dit echt heel erg ik heb ook problemen gehad met een andere provider en hun gaven gewoon toe dat er gewoon slechte dekking was ik mocht bij ze weg binnen een jaar en ik heb geld terug gehad zo hoort het
Palusu

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Van een goedwerkend netwerk (kpn) val ik terug in de tijd met vodafone!! wat een drama.
Ik ben ingegaan op een leuke aanbieding van vodafone, maar heb er nu al spijt van.
Ik bel er pas 3 dagen mee..en loop me nu al groen en geel te ergeren!
Op teveel plekken (postcodes) geen bereik, internet is super traag tot geen verbinding.!
Kijk je zo mooi hier op de site naar die dekkingskaart.. zou het op mijn postcodes allemaal  GOED moeten werken.
NOU MOOI NIET DUS.
Ik dacht vodafone is een goede provider en heb een abb van 60,- RED genomen...maar wie RED me nu hiervan af?
 
de groetens
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Maken jullie gebruik van het 3G of 2G netwerk? Wissel eens handmatig tussen deze netwerken. Overigens zijn er in de buurt van die postcodes werkzaamheden aan het netwerk. Dit kan invloed hebben op de dekking.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
SeR schreef:
Maken jullie gebruik van het 3G of 2G netwerk? Wissel eens handmatig tussen deze netwerken. Overigens zijn er in de buurt van die postcodes werkzaamheden aan het netwerk. Dit kan invloed hebben op de dekking.
Er zijn altijd werkzaamheden als er storingen zijn.
Wordt een beeje een standaard copy+paste antwoord.
Beetje jammer dat iedereen dan op 2G moet terwijl in heel veel gevallen de dekkingskaart 3G als optimaal aangeeft. Soms zelfs 4G.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Gebruik je dezelfde telefoon? Soms is er veel verschil in ontvangst tussen telefoons (was in ieder geval mijn ervaring, m'n SGS3 heeft veel betere ontvangst dan m'n vorige telefoon)

Als je in een gebied woont waar de dekking slecht is kun je je abonnement binnen 14 (of was het 7?) dagen laten ontbinden, zowel bij aankopen via internet als via de Vodafone-winkel. Dan kun je alsnog een andere provider nemen dus.

Poita: jouw reacties zijn ook wel enigszins copypaste vind ik hoor. En 4G staat nog helemaal niet op de dekkingskaarten bij Vodafone en is er ook nog (steeds) niet.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Bij koop op afstand mag binnen 7 werkdagen de koop ontbonden worden. Dit recht geldt niet als er in een winkel is gekocht. De 14 dagen waar jij over spreekt bestaan niet en al zeker niet bij Vodafone (hier zijn meerdere lopende topics over)
Die vragen (gebruik je de zelfde telefoon, is het overal zo, hebben andere er last van) zijn idem vragen van de "klantenservice" en smartphone crew. Die doen voor een groot deel niet ter zaken. 9 van de 10 keer krijg je, als het niet vaker is, de "storingen in jouw regio"  naar je toe. Ook helpen vaker niet dan wel de "resets" simwissels en vliegtuigmodus.
Nee geen 4G op hun dekkingskaart?
Moet je voor de gein eens hartje Amsterdam op de dekkingskaart zoeken, krijg je een mooi paars stuk, 4G (tm 42MBIT) wat niet werkt.
sigourney
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Grappig dat er altijd vragen worden gesteld als wat heeft u zelf al gedaan/probeer eens handmatig over te schakelen tussen 2G en 3G. Waarom geven jullie gewoon niet toe dat jullie slechte provider zijn en dat jullie masten gewoon bagger zijn. Telkens maar praatjes praatjes maar niet je werk doen. Kom gewoon met een oplossing !
sigourney
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja er is altijd wel wat. Lekker makkelijk antwoord weer. iedereen heeft wel wat te klagen over jullie maar hier een oplossing voor zoeken HO maar. En jullie kunnen t ook niet oplossen omdat het gewoon kennelijk weer een feit is dat jullie slechte provider zijn en jullie masten bagger zijn. Maar ondertussen wel vette RED abbo's aan smeren.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Om tot een oplossing te komen moeten we vragen stellen, ik begrijp dat die als vervelend ervaren worden, maar juist door vragen te stellen kunnen we ontdekken waar nu het probleem ligt. In 80% van de gevallen die ik meemaak in mijn werk als webcare agent helpt een simpele toestel reset/ vliegtuigmodus/simkaart eruit al om de problemen op te lossen. Dus die vraag zullen we inderdaad ook vaak als eerste stellen, want als toestelproblemen al zijn uitgesloten kunnen we verder naar simkaartproblemen en netwerkproblemen. En dan is het inderdaad niet leuk als al die vragen gesteld worden, maar dat is de enige manier om de klacht met zekerheid te kunnen vaststellen en alle informatie te verkrijgen om het door te kunnen sturen naar technici die op de masten kunnen kijken of er storing is. Als we niet alle info hebben kunnen zij het probleem ook niet constateren.

Vandaar dat ik ook nu vraag: Bekijk de stappen in dit topic: Help! Ik kan niet bellen / sms'en / internetten en vermeld hieronder je bevindingen als al die stappen niet geholpen hebben.


davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
80% Als ik de issues lees hier is dat denk ik ee stuk lager.
Ondanks de resets, simwissels en handmatig ander netwerk kiezen blijven er legio gebruikers die geen verbetering zien. Dat lijkt mij duiden op een (structureel) probleem m.b.t. netwerk. Ook omdat in 9 van de 10 gevallen vrij snel "storing" wordt geroepen. Met zoveel storingen lijkt het eerder een netwerk issue te zijn, laat Vodafone dat opakken en verbeteren 🙂
sigourney
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja maar ik heb al 3x een nieuw simkaartje gehad. Ik ben naar amstelveen gegaan daar is me telefoon uit elkaar gehaald, geflasht, nieuw besturings systeem en geupdate. En jullie maar van alles roepen. Ik heb gewoon een product in huis van jullie dat niet deugt.
sigourney
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En verder moeten jullie gewoon ALLES verbeteren aan dat geweldige netwerk in plaats van dingen roepen. Dat zou helpen aan gezien het ook jullie probleem is
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Poita: Vodafone heeft een regeling waarbij je zowel bij in de winkel als via internet aangeschafte toestellen/abo's je geld terug kunt krijgen als je thuis geen dekking blijkt te hebben (zoals Palusu zegt in dit topic). Als je hier duidelijkheid over wilt hebben kun je contact opnemen met de klantenservice. Dit is een tijd geleden bij Radar/Kassa te zien geweest waarbij een woordvoerster dit heeft verteld. Dit is een coulanceregeling, dwz ze gaan verder dan wat voor de wet verplicht is. Je telefoon moet wel nog in absolute nieuwstaat zijn (geen gebruikssporen dus).

Verder zie je alleen 3G+ op hun kaart (da's dat paarse, en ja, 3G kan tot 42 Mbps). En dat werkt prima en enorm snel bij mij. Vodafone heeft nog geen 4G actief.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
RuudNL schreef:
Poita: Vodafone heeft een regeling waarbij je zowel bij in de winkel als via internet aangeschafte toestellen/abo's je geld terug kunt krijgen als je thuis geen dekking blijkt te hebben (zoals Palusu zegt in dit topic). Als je hier duidelijkheid over wilt hebben kun je contact opnemen met de klantenservice. Dit is een tijd geleden bij Radar/Kassa te zien geweest waarbij een woordvoerster dit heeft verteld. Dit is een coulanceregeling, dwz ze gaan verder dan wat voor de wet verplicht is. Je telefoon moet wel nog in absolute nieuwstaat zijn (geen gebruikssporen dus).

Verder zie je alleen 3G+ op hun kaart (da's dat paarse, en ja, 3G kan tot 42 Mbps). En dat werkt prima en enorm snel bij mij. Vodafone heeft nog geen 4G actief.
Toch apart dat deze regeling nergens wordt toegepast.
Zie het gehele forum, niemand die zijn / haar toestel in de winkel kan / mag terug brengen.
Ben je voorbij de 7 werkdagen bedenktijd dan zit je er aan vast. Legio voorbeelden als je even zoekt hier. In de shops wordt hooguit binnen 48 uur geruild (dus gewoon het contract door laten lopen) als het een DOA betreft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic